– Τοποθέτηση της Βουλευτή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Τη θέση πως το «Νομοσχέδιο Κεραμέως» για την Παιδεία απορρυθμίζει και υποβαθμίζει τη Δημόσια Εκπαίδευση, κατέθεσε η Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, κατά την ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων.
Η κα Γκαρά στην τοποθέτησή της, αφού επιτέθηκε στην Κυβέρνηση για την επιλογή της να καταθέσει ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, με την κοινωνία κλεισμένη σπίτι της και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα κλειστά, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αντιεπιστημονικό, αναχρονιστικό, συντηρητικό και άκρως νεοφιλελεύθερο.
Ένα νομοσχέδιο πολύ ασφυκτικό για τα παιδιά, που υποβαθμίζει το σχολείο και το κάνει πιο ακριβό για τις οικογένειες. Που εξυπηρετεί συμφέροντα, αυξάνει τον ανταγωνισμό, δημιουργεί ανισότητες, προωθεί την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας και την τιμωρητική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μαθητών.
Μάλιστα, η κα Γκαρά στάθηκε στο γεγονός πως σε ολόκληρο το νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία αναφορά για την Ειδική Αγωγή, τα άτομα με αναπηρία ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες.
Σχολιάζοντας μέρος των προβληματικών διατάξεων η Βουλευτής Έβρου τόνισε πως, μεταξύ άλλων, το «Νομοσχέδιο Κεραμέως»:
- Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, μέτρο που κατά την πρώτη εφαρμογή του το 2013-2014 οδήγησε στον εξαπλασιασμό των μεταξεταστέων και στην γιγάντωση της παραπαιδείας.
- Δημιουργεί ένα απάνθρωπο για την ψυχολογία των παιδιών εξετασιοκεντρικό σύστημα.
- Επαναφέρει με μια απόλυτα αναχρονιστική αντίληψη τη διαγωγή στο απολυτήριο και τις πολυήμερες αποβολές μαθητών στιγματίζοντας πολίτες εφ’ όρου ζωής.
- Προβλέπει τον διετή αποκλεισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους πίνακες, σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να αναλάβουν υπηρεσία, ενώ με το Άρθρο 43 αφαιρεί προϋπηρεσία από χιλιάδες αναπληρωτές.
- Δημιουργεί σχολεία δύο ταχυτήτων, πριμοδοτώντας τη δήθεν αριστεία των λίγων, ενώ την ίδια στιγμή υπονομεύει και αφήνει ακάλυπτο το σχολείο της γειτονιάς.
- Καταργεί με έναν βαθιά αντιεπιστημονικό τρόπο το μάθημα της Κοινωνιολογίας.
- Με επίφαση την αξιολόγηση επαναφέρει την εφαρμογή σκληρών μορφών χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, μέτρο που θα φέρει νέες απολύσεις και διαθεσιμότητες στον κλάδο.
Στην τοποθέτηση της η Βουλευτής Έβρου υπενθύμισε πως η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει ήδη εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στη Δημόσια Εκπαίδευση:
- ακυρώνοντας την ίδρυση νέων Πανεπιστημιακών τμημάτων,
- καταργώντας τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης
- εξισώνοντας τα πτυχία των κολλεγίων με αυτά των Πανεπιστημίων,
- περικόπτοντας την χρηματοδότηση κατά βάση στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια κατά 20%,
- εισάγοντας τις κάμερες στα σχολεία
- αναβάλλοντας τις χιλιάδες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών σε Ειδική και Γενική Αγωγή που είχαν δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ
- μειώνοντας τη χρηματοδότηση στην Παιδεία
Κλείνοντας την τοποθέτηση της η κα Γκαρά διερωτήθηκε αν με βάση όλα τα παραπάνω η κα Υπουργός επιμένει πως ο κατάλληλος τίτλος για το νομοσχέδιο αυτό είναι «αναβάθμιση του σχολείου» ενώ επισήμανε πως ο ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του θα συνεχίσει να παλεύει για ένα σχολείο παραγωγικό, λαϊκό, δημιουργικό, που θα τους χωράει όλους και θα ετοιμάζει τους πολίτες για την επόμενη μέρα.
Discussion about this post