Τη Δευτέρα, 1η Ιουνίου θα αρχίσει η ανάρτηση στον Δήμο Αθηναίων. Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», αυτή η ανάρτηση θα είναι διαφορετική σε σχέση με τις όσες έχουν γίνει στο παρελθόν. Όπως εξηγούν πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις από την πανδημία του κορονοϊού αλλά και για κερδηθεί χρόνος (και να μην πέσει έξω το χρονοδιάγραμμα της κτηματογράφησης ) όλη η διαδικασία (ή σχεδόν όλη) θα γίνει ηλεκτρονικά.
Για τον λόγο αυτό οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως το Γραφείο Κτηματογράφησης – που λειτουργεί στα Ολυμπιακά Ακίνητα στο Γαλάτσι -δεν θα είναι ανοιχτό για το κοινό με τη μορφή που ήταν έως τώρα. Όπως εξηγεί στην εφημερίδα» ΤΑ ΝΕΑ «ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας Γιώργος Δημητρίου τόσο η πρόσβαση του κοινού όσο και οι συναλλαγές θα γίνονται έπειτα από προκαθορισμένο ραντεβού, το οποίο θα κλείνεται ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία.Επί της ουσίας θα έχει εφεδρικό ρόλο για όσους ιδιοκτήτες ακινήτων δεν τα πάνε καλά με την τεχνολογία.
Οι ειδοποιήσεις από ΑΑΔΕ
Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως μέσα στις επόμενες ημέρες θα ειδοποιηθούν με email από την ΑΑΔΕ. Επιπλέον θα πρέπει να γνωρίζουν πως όσοι δεν είχαν δηλώσει email αλλά τις διευθύνσεις του 2008 πληρώνοντας 35 ευρώ ανά δικαίωμα θα ενημερωθούν μόνο μέσω επιστολών από τον ανάδοχο. Ο ανάδοχος θα στείλει επίσης με επιστολές και αντίγραφα κτηματολογικών αποσπασμάτων.Οι υπόλοιποι (όσοι δηλαδή δήλωσαν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) θα ενημερωθούν με email και θα μπορούν χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του taxisnet να εκτυπώσουν τα κτηματολογικά αποσπάσματα και να προβούν σε τυχόν διορθώσεις. Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν την ερχόμενη Πέμπτη. Στον Δήμο Αθηναίων σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Κτηματολογίου μόλις ένας στους πέντε ιδιοκτήτες έλεγξε και επικαιροποίησε τα στοιχεία που δήλωσε το 2008 πληρώνοντας 35 ευρώ ανά δικαίωμα.
Η διάρκεια ανάρτησης
Η ανάρτηση διαρκεί δύο μήνες για τους κατοίκους εσωτερικού (θα λήξει στις 3 Αυγούστου) και τέσσερις για όσους μένουν στο εξωτερικό και το Δημόσιο (θα λήξει την 1η Οκτωβρίου του 2020). Μέσω της ανάρτησης αναδεικνύονται ζητήματα για πρώτη φορά τα οποία δεν τα γνώριζε κανείς ακόμη κι αν υπήρχε συμβόλαιο ή άδεια οικοδομής, καθώς για πρώτη φορά συναντώνται όλες οι διοικητικές πράξεις στον ίδιο χάρτη. Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στην ανάρτηση είναι η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας. Πλέον όσοι δικαιούχοι εντοπίζουν κατά την ανάρτηση σφάλματα στην καταγραφή της ιδιοκτησίας τους ( είτε γεωμετρικά είτε αναφορικά με τους τίτλους χωρίς αφορούν ζητήματα δικαστικής διεκδίκησης) θα καταθέσουν αιτήσεις διόρθωσης στο Γραφείο Κτηματογράφησης ( τον ανάδοχο) που αναλαμβάνει ρόλο διαμεσολαβητή κτηματογράφησης. Ο ανάδοχος θα συντάσσει υποχρεωτικά έκθεση αποδοχής ή απόρριψης στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι μέσω της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου με τη χρήση των κωδικών taxisnet. Στην περίπτωση ωστόσο που ο θιγόμενος δεν συμφωνεί ή όταν οι διορθώσεις είναι εκτεταμένες (αφορούν σφάλματα σε πολλά ακίνητα) ή είναι αναγκαία η προάσπιση δημοσίου συμφέροντος τότε ο το Γραφείο Κτηματογράφησης Υποθέσεων Κτηματογράφησης , οι οποίες θα συσταθούν για τον σκοπό αυτό. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να ελέγξουν: Αν τα στοιχεία τους είναι σωστά γραμμένα. Να δουν αν έχουν αποτυπωθεί στο κτηματολογικό απόσπασμα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως είναι γραμμένα στο συμβόλαιο τα τετραγωνικά μέτρα του διαμερίσματος και τα χιλιοστά της ιδιοκτησίας τους επί του οικοπέδου. Να τσεκάρουν αν είναι σωστά γραμμένος ο αριθμός του συμβολαίου και του πιστοποιητικού μεταγραφής. Να ελέγξουν αν έχει γραφτεί σωστά ο αριθμός της οριζόντιας ιδιοκτησίας.
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post