Εντός Ιουνίου αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας για περίπου 100.000 εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα και συγκεκριμένα για υπαλλήλους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αξιολογηθεί και να αξιοποιηθεί και σε άλλους κλάδους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος της Κυριακής», η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα είναι μια κάρτα εισόδου – εξόδου και στο κάθε κατάστημα θα υπάρχει ειδικό «τερματικό» το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο online με το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη ΙΙ», του υπουργείου Εργασίας.
Τα στοιχεία ωραρίου του μισθωτού θα καταγράφονται στο ηλεκτρονικό ρολόι παρουσίας προσωπικού (ωρομέτρηση) και θα διαβιβάζονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα. Η κάθε κάρτα θα είναι προσωποποιημένη και ο μισθωτός θα τη «χτυπά» κατά την είσοδο και κατά την έξοδό του από το κατάστημα.
Το νομοσχέδιο που θα εισαγάγει την «Εργάνη ΙΙ» να αναμένεται προς τα μέσα Μαρτίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η κυριακάτικη εφημερίδα, θα δοθεί με μεταβατική διάταξη χρονικό διάστημα 2-3 μηνών, ώστε να προετοιμαστούν τα συστήματα και οι επιχειρήσεις για την εφαρμογή του μέτρου.
Υπερωρίες και υπερεργασία
Στόχος του νέου μέτρου είναι να προκύπτει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο το ωράριο εργασίας του κάθε εργαζομένου, όπως επίσης αυτόματα να προκύπτουν οι τυχόν υπερωρίες ή ώρες υπερεργασίας που πραγματοποίησε, ώστε να υπολογίζονται και οι αντίστοιχες αμοιβές.
«Θα αποτυπώνεται πλήρως ο χρόνος εργασίας σε πραγματικό χρόνο», αναφέρουν στο «Έθνος της Κυριακής» υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Εργασίας, προσθέτοντας πως στόχος είναι να διευκολυνθούν και οι έλεγχοι.
Το μέτρο της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας νομοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2011 (νόμος 3996/2011), ωστόσο δεν εφαρμόστηκε ποτέ, ενώ είχε προκαλέσει την αντίδραση της ΓΣΕΕ, καθώς προβλεπόταν πρόστιμο και για τον εργαζόμενο, ύψους 200 ευρώ -αν δεν έκανε χρήση της κάρτας του- και για την επιχείρηση, ύψους 400 ευρώ.
Έρχεται και το ψηφιακό ωράριο
Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Εργάνη ΙΙ» αναμένεται να θεσμοθετηθεί και το λεγόμενο ψηφιακό ωράριο, προκειμένου να σταματήσει η υποβολή κειμένου ή σαρωμένου αρχείου pdf για τη δήλωση των σχημάτων ωραρίου ή τυχόν τροποποιήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, καθημερινά υποβάλλονται 38.000 δηλώσεις για μεταβολές ωραρίου, που επηρεάζουν 100.000 θέσεις εργασίας.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το νέο σύστημα σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να απαιτούνται λίγες και αυτοματοποιημένες κινήσεις για την καταγραφή του ωραρίου και των μεταβολών στις ώρες εργασίας. Στόχος είναι να αυτοματοποιηθούν και οι έλεγχοι από τους επιθεωρητές του ΣΕΠΕ, ώστε να υπάρχει πλήρης ηλεκτρονική καταγραφή των ωρών απασχόλησης και των μεταβολών τους για το σύνολο των εργαζομένων.
Πηγή: www.newsbomb.gr
Discussion about this post