Κάποιοι κερδίζουν εκατομμύρια από τα συμβόλαιά τους, κάποιοι άλλοι πληρώνουν για να αγωνιστούν…
Η αλήθεια είναι ότι σε σχέση με το πιο φανταχτερό Πρωτάθλημα της Formula 1, τα χρήματα που “κυκλοφορούν” στο πάντοκ των MotoGP είναι πολύ λιγότερα.
Σκεφτείτε ότι το μεγαλύτερο συμβόλαιο αναβάτη δεν ξεπερνά τα 12,5 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που στη Formula 1 τα κορυφαία ονόματα του Πρωταθλήματος (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso) κερδίζουν βάσει του συμβολαίου που έχουν με τις ομάδες τους σχεδόν τα τριπλάσια.
Η ειδοποιός διαφορά βέβαια μεταξύ των δύο σπορ είναι το marketing και το επιχειρηματικό μυαλό του Bernie Ecclestone που κατόρθωσε να μετατρέψει το σπορ σε μια καλοκουρδισμένη μηχανή παραγωγής χρημάτων, παραδίδοντας στους νέους ιδιοκτήτες μια κερδοφόρα επιχείρηση. Γιατί από άποψη προϊόντος τα MotoGP δεν υστερούν.
Τουναντίον θα λέγαμε ότι το επίπεδο ανταγωνισμού είναι πολύ υψηλό, ίσως το υψηλότερο στην ιστορία του σπορ, κρίνοντας από τη δυναμική και το ταλέντο των αναβατών αλλά και τον αριθμό των εταιρειών που λαμβάνουν μέρος στο Πρωτάθλημα. Το 2016 για παράδειγμα είχαμε 9 διαφορετικούς νικητές κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία της κορυφαίας κατηγορίας.
Για το 2017 ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός των MotoGP είναι ο Jorge Lorenzo που αποφάσισε να γυρίσει σελίδα στην καριέρα του και να αποδεχθεί την άκρως δελεαστική πρόταση της Ducati με την οποία υπέγραψε διετές συμβόλαιο συνεργασίας.
Κάποτε στη θέση αυτή βρισκόταν ο Valentino Rossi που έχει συνδέσει το όνομά του με το σπορ και που τις καλές εποχές υπέγραφε συμβόλαια πολλών εκατομμυρίων. Στη Ducati για παράδειγμα μπορεί να μην τα κατάφερε, ωστόσο στα δύο χρόνια που έμεινε στην ιταλική ομάδα κέρδισε συνολικά 30 εκατομμύρια ευρώ (από 15 εκ. ευρώ το χρόνο).