Σήμερα υπάρχουν πέντε συντελεστές φορολόγησης επί της Αξίας Λιανικής Προ Φόρων των εταιρικών αυτοκινήτων, από 4% έως 22%. Με το υπάρχον σύστημα, εάν η αξία του οχήματος, περνά το όριο του χαμηλού συντελεστή φορολόγησης 4%, ακόμη και για ένα ευρώ, τότε αυτομάτως ολόκληρη η αξία φορολογείται με τον επόμενο συντελεστή, το 7%.
Πώς θα ενισχυθούν τα κρατικά ταμεία
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι η θέσπιση της κλιμακωτής φορολόγησης, δηλαδή να επιβάλλονται οι υψηλότεροι συντελεστές μόνο για το υπερβάλλον ποσό.
Έτσι, εάν, παραδείγματος χάριν, ένα όχημα έχει Αξία Λιανικής 17.500 ευρώ τότε οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επιπλέον 5.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 7% (350 ευρώ) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 14% (70 ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι η συνολική φορολογική επιβάρυνση θα είναι 900, όταν με το προηγούμενο καθεστώς ήταν 2.450 ευρώ. Προκύπτει δηλαδή όφελος για τον χρήστη 1.550 ευρώ.
Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως τα κρατικά έσοδα θα αυξηθούν καθώς οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα επιλέξουν ακριβότερα αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ.
Σημειώνεται ότι ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων αποτελεί σχεδόν το 50% του στόλου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.
Πηγή: www.newsbomb.gr
Discussion about this post