Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΠΑΟΚ αυτοαναγορεύτηκε ως “σωτήρας” του ελληνικού ποδοσφαίρου, χωρίς κανένας να του το ζητήσει και το κράτος σιωπά.
Ερώτηση: το ελληνικό κράτος, η κυβέρνηση, έχει να πει κάτι, όταν ακούει τον Ιβάν Σαββίδη να λέει ότι αυτός θα απαλλάξει το ελληνικό ποδόσφαιρο από τις βρωμιές του; Δεν προσβάλει κανέναν αυτή η δήλωση του ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ; Διότι στην ουσία, ο Ιβάν Σαββίδης υποκαθιστά το κράτος, όταν λέει ότι αυτός θα φτιάξει το ποδόσφαιρο. Και το κράτος σιωπά.
Φυσικά, αν υπήρχε κράτος… κανονικό στην Ελλάδα, θα έφτιαχνε αυτό το ποδόσφαιρο, με το θεσμικό του ρόλο. Κι επειδή το κράτος είναι… «αήττητο», θα μπορούσε να νομοθετήσει γι αυτό.
Ο Σαββίδης δεν έκανε τίποτα περισσότερο, από το να καταλάβει ότι το κράτος είτε δεν δύναται, είτε δεν θέλει να φτιάξει το ποδόσφαιρο και ανέλαβε δράση. Αν πραγματικά υπήρχε σοβαρό κράτος στην Ελλάδα, κανένας Σαββίδης δεν θα τολμούσε να αυτοπροσδιοριστεί ως «σωτήρας» του ελληνικού ποδοσφαίρου. Μπορεί οι προθέσεις του Σαββίδη να είναι υγιείς, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, εδώ μιλάμε για την εκχώρηση θεσμικού ρόλου από το ίδιο το κράτος. Ο Σαββίδης, συνεπώς, αφού ανέλαβε να σώσει το ποδόσφαιρο, απουσία του κράτους, δίνει κι αυτός εξετάσεις. Όχι στο κράτος, αλλά στο σύνολο του ποδοσφαίρου.
Μετά το παιχνίδι ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός 4-0, ο Ιβάν Σαββίδης μίλαγε επί μακρόν στην τηλεόραση για τα «κατορθώματά» του. Δεν είπε λέξη για την διαιτησία του Κύζα. Θα περίμενε κανείς, ο μετριοπαθής Σαββίδης ν’ αναφερθεί έστω και για το τυπικόν του πράγματος στην αδικία. Δεν το έκανε. Αν τέτοιες διαιτησίες σαν του Κύζα είναι «πιλότος» εν όψει της νέας σεζόν, πώς μπορούσε με πιστέψουμε ότι η εξυγίανση έρχεται;
Φυσικά, το κράτος που μετά από κάθε σκανδαλώδη διαιτησία στην αρχή του πρωταθλήματος έπαιρνε θέση, αυτή τη φορά σιώπησε. Κατανοητό. Οι πολιτικοί δεν έκαναν τίποτα περισσότερο από το συνεχίζουν τις συνήθεις πρακτικές των «ημετέρων» και των «απέναντι». Κι αν γίνει «θαύμα» και του χρόνου η διαιτησία είναι ακριβοδίκαιη, που δεν το νομίζω, το κράτος θα σπεύσει να καρπωθεί την ισονομία και ισοπολιτεία. Κλασικά πράγματα.
«Θα απαιτήσουμε να τιμωρηθεί ο Ολυμπιακός», δήλωσε ο Ιβάν Σαββίδης. Θα έγινε λάθος στη μετάφραση, μάλλον. Διότι άλλο είναι η απαίτηση κι άλλο η διεκδίκηση. Ο ΠΑΟΚ μπορεί να θεωρεί ότι πρέπει ν’ αφαιρεθούν βαθμοί από τον Ολυμπιακό και να πάρει το πρωτάθλημα. Είναι αναφαίρετο δικαίωμά του να το υποστηρίξει νομικά. Όχι, όμως, να το απαιτήσει. Διότι, ποιος είναι ο αποδέκτης της απαίτησης; Οι δικαστές ή αυτοί που τους διόρισαν στ αρμόδια δικαιοδοτικά όργανα. Αυτοί και κανένας άλλος. Στο άκουσμα της μεγάλης κουβέντας του Ελληνοπόντιου επιχειρηματία, έπρεπε ν’ αντιδράσουν. Τουλάχιστον…