Θίγω αυτό το μεγάλο θέμα γιατί πρέπει με κάποιο τρόπο να καταλάβουμε πως οι Διαβάσεις είναι για τους Πεζούς και όχι για οτιδήποτε άλλο που κινείται.
Τόσο στην Αλεξανδρούπολη αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα δυστυχώς οι διαβάσεις είναι για τα παρκαρισμένα έστω και με αλαρμ αυτοκίνητα. Εκτός αυτού οι οδηγοί θα πρέπει να σταματούν σε κάθε διάβαση όπου περιμένει πεζός πράγμα που ελάχιστοι οδηγοί το κάνουν, πρέπει να μας γίνει βίωμα… φανταστείτε τον εαυτό σας στην θέση του κακόμοιρου πεζού που περιμένει στην διάβαση να περάσουν ένα σωρό αυτοκίνητα και αν βρέχει ή έχει κρύο? Πραγματικά θα ήθελα με αυτό το άρθρο να περάσω ένα μήνυμά σε αυτούς που δεν σταματούν στις διαβάσεις.
Σε όλες?
-Ναι σε όλες. Ιδίως στο κέντρο της πόλης όπου οι διαβάσεις είναι συνήθως γεμάτες από πεζούς, σε αυτές που υπάρχει φωτεινός σηματοδότης δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά αυτές είναι ελάχιστες.
Βέβαια και οι πεζοί θα πρέπει να περνούνε τον δρόμο μόνο από τις διαβάσεις και όχι από όπου θέλει ο καθένας και όπως να ‘ναι, τι εννοώ: περνάς άνθρωπε μου εκτός διάβασης πράγμα που απαγορεύεται, τουλάχιστον μην περνάς με το πάσο σου και διαγώνια. Ο καθένας κάνει του κεφαλιού του. Ουκ ολίγες φορές είχαμε μικροτραυματισμούς αλλά και θανατηφόρα σε κάποιες πόλεις τις Ελλάδος επειδή πεζός πέρασε εκτός διάβασης και ο οδηγός δεν τον αντελήφθη.
Τώρα θα μου πείτε κάποιοι… ποιες διαβάσεις μου λες άνθρωπε μου που οι Δήμοι δεν έχουν μεριμνήσει να βάψουν με έντονες άσπρες γραμμές τα σημεία διέλευσης? Ναι έχετε δίκιο, είμαστε κάπου στην μέση, 50/50 η Αλεξανδρούπολη τουλάχιστον έχει σχεδόν όλες τις διαβάσεις στο κέντρο, απόκεντρο και παραλιακή ζώνη με έντονες΄άσπρες γραμμές ενώ στην υπόλοιπη πόλη τα πράγματα δεν είναι έτσι.
Οδηγοί καλείστε να προσέχεται ιδιαίτερα στις διαβάσεις
Πεζοί προσέξτε που, πότε και πως διασχίζετε τον δρόμο
Κύριοι Δήμαρχοι πάρτε θέση!
ΑΡΘΡΟ 39 :
Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς
1. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς. Τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1,17 παρ. 3 περίπτωση στ’ καί 19 παρ. 1 του παρόντος Κώδικα, όπου σε οδοστρώματα υπάρχουν διαβάσεις πεζών, οι οποίες έχουν σημανθεί με πινακίδες ή διαγραμμίσεις και η κυκλοφορία των οχημάτων ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή τροχονόμους, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται: α) Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν ή όταν τυφλοί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν το λευκό μπαστούνι τους, για να δείξουν ότι πρόκειται να διασχίσουν την οδό ή όταν τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα πρόκειται να διασχίσουν την οδό. Όταν επιτραπεί να προχωρήσουν, να μη διακόπτουν ή παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι οποίοι έχουν ήδη εισέλθει και προχωρούν στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα. β) Αυτοί που προτίθενται να στρίβουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους.
2. Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλοφορία των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή με τροχονόμο, οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με ταχύτητα τόσο μικρή ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς που τη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε αυτήν και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους για να επιτρέπουν τη διέλευση των πεζών. Σε σημασμένους με ειδική σήμανση πεζοδρόμους, τα οχήματα τα οποία επιτρέπεται να εισέλθουν σε αυτούς οφείλουν να κινούνται με ταχύτητα βαδίσματος και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς. Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων επιβάλλεται να παραχωρούν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών, όταν σε αυτές κινούνται πεζοί ή ποδηλατιστές αντίστοιχα.
3. Σε περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας εφαρμόζονται οι εξής ειδικοί κανόνες: α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται. β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οπαία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα. γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να σμμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαία πρέπει να σταματούν. δ) Οι πεζοί δεν πρέπει να εμποδίζουν χωρίς λόγο την κυκλοφορία των οχημάτων. ε) Απαγορεύεται η στάθμευση, εκτός από εκεί που επιτρέπεται από σήματα στάθμευσης. στ) Σε διασταυρώσεις, Χρήστες της οδού που εξέρχονται από περιοχή κατοικίας πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στους άλλους χρήστες της οδού.
4. Οι οδηγοί, οι οποίοι πρόκειται να στρίψουν σε άλλη οδό στην οποία δεν υπάρχουν επισημασμένες με πινακίδες διαβάσεις πεζών ή διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, υποχρεούνται να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς, οι οποίοι στις περιπτώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του παρόντος Κώδικα, έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα της οδού, στην οποία πρόκειται να εισέλθουν οι οδηγοί και σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς που διασχίζουν την οδό προκειμένου να επιβιβαστούν σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή όταν απομακρύνονται από αυτά.
5. Οι οδηγοί που προτίθενται να προσπεράσουν από δεξιά, όταν αυτό επιτρέπεται, όχημα δημόσιων συγκοινωνιών, που βρίσκεται σε στάση σε καθορισμένο σημείο, υποχρεούνται να σταματούν, για να επιτρέπουν την αποβίβαση ή επιβίβαση των επιβατών.
6. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200,00) ευρώ.
Sfirixtra_team/Χρήστος Β.
Discussion about this post