Για ένα Σχέδιο Νόμου που ουσιαστικά έχει ως στόχο να αλλοτριώσει το στράτευμα μέσα από ιδεοληπτικές διατάξεις και ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις κι όχι να το ισχυροποιήσει αναφέρθηκε στη χθεσινή (18/04) ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο της σχετικής συζήτησης, ο Βουλευτής Έβρου κι Αν. Τομεάρχης Άμυνας της Ν Δ, Αναστάσιος Δημοσχάκης
Συγκεκριμένα είπε ότι:
• Ο ΥΠΕΘΑ έχασε μοναδική ευκαιρία να φέρει ένα Σχέδιο Νόμου που θα είχε ως σημείο αναφοράς την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του στρατεύματος
• Επέλεξε να προβεί σε ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις και βολέματα «ημετέρων» αντί να ρυθμίσει επιχειρησιακά θέματα, που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
• Μέσα από αυτό το Σχέδιο Νόμου η Κυβέρνηση προσπαθεί να αλλοτριώσει το στράτευμα μέσα από ιδεοληπτικές διατάξεις.
• Διευκολύνει όσους θέλουν να αποφύγουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, ενώ στρώνει το έδαφος στους αντιρρησίες συνείδησης, εξισώνοντάς τους με όσους υπηρετούν σε ακριτικές περιοχές.
• Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου απαξιώνει και το κύρος των στελεχών των Ε Δ μειώνοντας σε μια τη θέση των Αξιωματικών στην Ειδική Επιτροπή των αντιρρησιών συνείδησης.
• Το Υπουργείο αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για μαζικές μετατάξεις στα ΕΑΣ, οδηγώντας στην πλήρη διάλυσή τους.
• Η Κυβέρνηση βάζει «βόμβα» στα θεμέλια των Ε Δ με το άρθρο 47 για τον συνδικαλισμό, με την πρόταση του ιδίου όπως και του Τομέα Άμυνας της Ν Δ να είναι η συγκρότηση μίας διακομματικής επιτροπής, από την οποία θα προκύψει μία συνισταμένη, δηλαδή ένας ρυθμιστικός νόμος που θα κλείνει το θέμα μια για πάντα.
• Στο περιθώριο της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου στην Επιτροπή είχε καταθέσει ένα υπόμνημα με αιτήματα του Συλλόγου Αποστράτων Εθελοντών Μακράς Θητείας που εδρεύει στη Ν.Ορεστιάδα, για τα οποία όμως αδιαφόρησε ο Υπουργός.
• Για να σταματήσουν τα προεκλογικά παιχνίδια με τους βαθμούς θα πρέπει να συγκροτηθεί ο νόμος της ομογενοποίησης όλων των κατηγοριών, με την κατάρτιση ενός ενιαίου βαθμολογίου και καθηκοντολογίου που θα έχει μόνιμη ισχύ
• Ο ίδιος κατέθεσε την εμπειρία του από το χώρο της ΕΛ.ΑΣ, όπου εφαρμόστηκε ο ρυθμιστικός νόμος της ομογενοποίησης και του βαθμολογίου, ενώ αποτράπηκε η τριχοτόμηση και η ψυχική διάσπαση του Σώματος.
Δείτε την ομιλία του παρακάτω
Αναλυτικά η ομιλία του
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σήμερα θα έπρεπε να συζητάμε ένα σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΑ που θα είχε ως σημείο αναφοράς την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του στρατεύματος, σύμφωνα με τον ρόλο που παίζει η χώρα μας σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό περιβάλλον. Περιμέναμε τη ρύθμιση επιχειρησιακών θεμάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Κύριε Υπουργέ, είχατε πεδίον δόξης λαμπρό να ρυθμίσετε θέματα για τα οποία δεν μπορούσατε να πείσετε ως Αρχηγός ΓΕΕΘΑ τον προκάτοχό σας, να κάνετε το όραμά σας πράξη ως πατέρας όλων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και ως Υπουργός Άμυνας όλων των Ελλήνων. Είπε ο Πρόεδρός μας ότι πλέον θα σας βλέπουμε ως Υπουργό. Αυτό κάνουμε σήμερα. Εγώ, όμως, σας βλέπω και με το πηλίκιο.
Δυστυχώς, φέρατε καθ’ υπόδειξη ένα σχέδιο νόμου που είναι αντιγραφή των υπολοίπων που φέρνει αυτόν τον καιρό η Κυβέρνησή σας με άλλα Υπουργεία εν όψει των εκλογών.
Αλήθεια, γιατί δεν φέρατε τις απαραίτητες ρυθμίσεις, όπως τις απαριθμήσατε προηγουμένως, εδώ και τέσσερα χρόνια ή γιατί δεν εισηγηθήκατε στον προκάτοχό σας να τα εισάγει αυτά με τους τρεις νόμους; Έσπασε ρεκόρ μέσα σε τεσσεράμισι χρόνια η παρούσα Κυβέρνηση με μόνο τέσσερις νόμους και μάλιστα τακτοποιώντας όλα τα θέματα αυτά, τα οποία αφορούν μόνο εξυπηρετήσεις, με ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις και βολέματα των «ημετέρων» που αποτελούν τη «χρυσόσκονη», αλλά και το χαλί ενός εκρηκτικού μείγματος που εισάγεται στους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν την ασπίδα του Έβρου, της Θράκης, των νησιών του Αιγαίου και φυσικά όλης της χώρας. Μάλιστα, μαζί με τα Σώματα Ασφαλείας και τη Δικαιοσύνη είναι οι βασικοί πυλώνες στους οποίους στηρίζεται ένα κράτος, μια δημοκρατία και μάλιστα σε εποχές δύσκολες που ενδεχομένως να έχουμε κρίσιμα περιστατικά.
Η Κυβέρνηση δυστυχώς προσπαθεί να αλλοτριώσει το στράτευμα και όχι να το ισχυροποιήσει, όπως οφείλει, μέσα από διατάξεις που εξυπηρετούν τις ιδεοληψίες της, αλλά δυστυχώς κι εσείς από τα έργα σας φαίνεται να δείχνετε αδιαφορία απέναντι στην αριστεία, όπως προκύπτει από το άρθρο 10, που τροποποιεί τα κριτήρια προαγωγής και εξέλιξης των αξιωματικών.
Εντάσσετε και πάλι στο σχέδιο νόμου τα Γραφεία Νομικής Προστασίας, τα οποία λειτουργούσαν εδώ και δύο χρόνια στις έδρες μεγάλων σχηματισμών κατόπιν διαταγής σας. Παρεμβαίνετε με αυτήν την πρωτοβουλία σας στο σύστημα διοίκησης κι εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει σύστημα διοίκησης, κάτι που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και μάλιστα σε οργανωμένα στρατιωτικά και δομημένα Σώματα και Κλάδους. Βάζετε αναρμόδια άτομα να ελέγχουν τους διοικητές.
Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι ότι με το άρθρο 35 διευκολύνετε όσους θέλουν να αποφύγουν τις στρατιωτικές υποχρεώσεις. Στρώνετε το έδαφος στους αντιρρησίες συνείδησης, που πλέον εξισώνονται με όσους υπηρετούν σε ακριτικές περιοχές.
Το χειρότερο, όμως, είναι ότι απαξιώνετε και το κύρος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με τον νόμο σας, μειώθηκε σε μία η θέση των αξιωματικών στην Ειδική Επιτροπή των αντιρρησιών συνείδησης, αυξάνοντας σε τρεις τις θέσεις των καθηγητών ΑΕΙ, γιατί μόνο αυτοί είναι επιστήμονες, σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό σας. Κουδουνίζει στα αυτιά μου η χαμηλόφωνη θέση του Αναπληρωτή σας. Κι εσείς, όμως, στην αιτιολογική σας έκθεση αναφέρετε επί λέξει: «Η αλλαγή παρέχει περισσότερες εγγυήσεις αμερόληπτης και ανεξάρτητης κρίσης στην Επιτροπή». Δηλαδή, εκτός του ότι δεν είναι επιστήμονες, δεν θεωρούνται και αμερόληπτοι.
Σήμερα θα έπρεπε να μας παρουσιάσετε ένα αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης κρίσεων, μια ουσιαστική στελέχωση των μονάδων, κάνοντας τομές στο σύστημα στράτευσης, επιστράτευσης και όχι μόνο, αλλά και τα μέτρα αναβάθμισης και εκπαίδευσης του στρατιωτικού στελεχιακού δυναμικού και ανύψωσης του ηθικού του, να μας προτείνετε τρόπους ανάταξης της αμυντικής μας βιομηχανίας και όχι να αφήνετε ανοικτό το παράθυρο για μαζικές μετατάξεις στα ΕΑΣ, όπως συμβαίνει με το άρθρο 42 που θα οδηγήσει στην πλήρη διάλυσή τους και όχι να διχάζετε το στράτευμα και να βάζετε μια βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια των Ενόπλων Δυνάμεων με το άρθρο 47 για τον συνδικαλισμό.
Για το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να συγκροτηθεί –το προτείναμε και στην Επιτροπή- μία διακομματική επιτροπή, από την οποία θα προκύψει μία συνισταμένη, δηλαδή ένας ρυθμιστικός νόμος που θα κλείνει το θέμα μια για πάντα.
Εσείς, όμως, δεν το πράττετε και αφήνετε θολά νερά μέσα στις ευαίσθητες Ένοπλες Δυνάμεις. Ακόμα και τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης βλέπουμε ότι δεν τις αποδέχεστε. Τη μόνη Ομοσπονδία που απέμεινε, την ΠΟΜΕΝΣ, δεν την αποδέχεστε.
Στο περιθώριο της συζήτησης της Επιτροπής κατέθεσα ένα υπόμνημα του Συλλόγου Αποστράτων Εθελοντών Μακράς Θητείας που εδρεύει στη Νέα Ορεστιάδα, στην πατρίδα μου. Δυστυχώς, όμως, είδα ότι δεν λάβετε υπ’ όψιν αυτήν την κραυγή αγωνίας και το δίκαιο αίτημα το οποίο εξέφρασαν οι ακρίτες στρατιωτικοί. Συμμετέχουν στις διπλές εισφορές υπέρ των μετοχικών ταμείων και θέλουν αυτό το δίκαιο αίτημά τους να ικανοποιηθεί. Δυστυχώς, φαίνεται ότι ως Κυβέρνηση δεν ασχοληθήκατε προκειμένου να λύσετε τον γόρδιο δεσμό τους και όπως το περιγράφουν οι ίδιοι τους παραπέμπετε «από τον Άννα στον Καϊάφα».
Τέλος, επειδή τέθηκαν και σε αυτό το σχέδιο νόμου ζητήματα που αφορούν το βαθμολόγιο, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δεν προέρχονται μόνο από τις παραγωγικές σχολές των αξιωματικών και των υπαξιωματικών, αλλά έχουμε και από άλλες πηγές, αρχικές, στελεχιακό δυναμικό.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Γι’ αυτό και χρειάζεται, κύριε Υπουργέ, ο νόμος της ομογενοποίησης όλων των κατηγοριών, με αριστοτεχνικό τρόπο και με πνεύμα δικαίου, αλλά και με κατάρτιση ενός ενιαίου βαθμολογίου και καθηκοντολογίου που θα έχει μόνιμη ισχύ, για να μην παίζονται με τους βαθμούς προεκλογικά παιχνίδια, όπως κάνει σήμερα ο σχετικός νόμος σας.
Καταθέτω την εμπειρία μου φωναχτά και στην Επιτροπή και εδώ στην Ολομέλεια. Έτσι λύθηκαν προβλήματα στον χώρο της Ελληνικής Αστυνομίας, με τον ρυθμιστικό νόμο της ομογενοποίησης και του βαθμολογίου. Παράλληλα, αποτράπηκε η τριχοτόμηση και η ψυχική διάσπαση του Σώματος.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να κάνω μία αναφορά στο παρελθόν.
Το 1903 ο πολιτικός κόσμος της χώρας, με μισή την Ελλάδα και σε έκταση και σε πληθυσμό, βρήκε τη δύναμη και αποφάσισε την αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων και μάλιστα μετά από έναν ατυχή ελληνοτουρκικό πόλεμο, αλλά ταυτόχρονα και μετά από ένα «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Είχαμε δύο νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους, μία συμμετοχή στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και εκστρατεία στη Μικρά Ασία.
Το 1933, επίσης, βρήκε ο πολιτικός κόσμος τη δύναμη να αναδιοργανώσει τις Ένοπλες Δυνάμεις και είχαμε την εποποιία του 1940 και 1941.
Σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επειδή τα γεωστρατηγικά και τα γεωπολιτικά δεδομένα αλλάζουν και επειδή οι προκλήσεις είναι ολοφάνερες, θα πρέπει να βρούμε την πολιτική δύναμη και να προβούμε στην αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση των Ενόπλων Δυνάμεών μας, γιατί είναι η μόνη ευκαιρία. Έχουμε έναν επίτιμο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, σήμερα Υπουργό Άμυνας. Θα μπορούσε και μπορεί να το προχωρήσει και να το πράξει.
Σας ευχαριστώ πολύ».
Discussion about this post