Μετά από 5 χρόνια επαφών και συζητήσεων με τους ανθρώπους της εστίασης και του ξενοδοχειακού χώρου, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για το Τουριστικό προφίλ της περιοχής μας το ζήτημα της σωστής παροχής υπηρεσιών από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Μπορεί η Αλεξ/πολη να ανοιχτεί σε επισκέπτες υψηλής αγοραστικής δύναμης, να αναπτύξει νέα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες; Η επίτευξη των στόχων περνά σαφώς μέσα από την εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου.
Η ελληνική εκπαίδευση στον τουρισμό κουβαλά τις στρεβλώσεις και τις παθογένειες του ελληνικού Δημοσίου. Δημιουργούνται βαρύγδουπες εκπαιδευτικές δομές με προγράμματα σπουδών που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες της αγοράς.
Τουρισμός επίσης δεν είναι μόνο οι υπηρεσίες φιλοξενίας. Οι επιχειρήσεις αναζητούν καταρτισμένο προσωπικό σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Για παράδειγμα μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρείται και στον τομέα F&B (Food & Beverage – Τροφίμων & Ποτών) τόσο για προσωπικό εξυπηρέτησης των πελατών (σερβιτόροι, μπάρμεν, μπαρίστες, κ.λπ.) όσο και για προσωπικό που ασχολείται με την αποθήκη, τις προμήθειες, αλλά και την εκπαίδευση και την οργάνωση του προσωπικού.
Η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται σε μία στρατηγική γεωγραφική θέση και δέχεται πλέον, χιλιάδες τουρίστες από την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες σε ετήσια βάση. Η πρόσφατη εμπειρία έχει αναδείξει αυτή τη δυναμική, καθώς και συγκεκριμένα κενά στις υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης της περιοχής, τα οποία αποτρέπουν την μέγιστη κεφαλαιοποίηση της τουριστικής αυτής κίνησης από όλο το φάσμα των επιχειρήσεων της περιοχής. Ωστόσο, η Αλεξανδρούπολη έχει τις προδιαγραφές αλλά και την παράδοση (Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων) για να πρωτοστατήσει στον χώρο των σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε βαλκανικό επίπεδο.
Αυτό το κενό έρχεται να συμπληρώσει, η προτεινόμενη Ακαδημία Τουρισμού, αρχικά σε ετήσια βάση και υπό μορφή σεμιναρίων. Πρόκειται για μία δράση που στοχεύει στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και την προστιθέμενη αξία που αυτή μπορεί να παρέχει στην διαμόρφωση ενός ελκυστικού τουριστικού προορισμού. Η πρόταση αυτή βασίζεται ως φιλοσοφία σε μια ανάλογη προσπάθεια που υλοποιήθηκε προ ετών με μεγάλη επιτυχία στην Καλαμάτα με την συνδρομή του «COSTA NAVARINO», με τους διοργανωτές της οποίας είμαστε σε συνεχή επικοινωνία τόσο για την από κοινού συνεργασία αλλά και για την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο πόλεων. Το «σχολείο τουρισμού» μάλιστα όπως ονομάζεται στην Καλαμάτα, τα τελευταία χρόνια έχει συμπράξει με το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΣΕΤΕ) και περιοδεύει σε διάφορες περιοχές της χώρας με σκοπό την τουριστική επιμόρφωση.
Η δική μας πρόταση αφορά την διεξαγωγή σεμιναρίων αλλά και παράλληλων workshops, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να περάσουν από μια στοχευμένη 30ωρη εκπαίδευση, σχετικά με ό,τι περιλαμβάνει ο επιχειρηματικός και επαγγελματικός τομέας του χώρου της φιλοξενίας και της εστίασης. Και όταν μιλάμε για εκπαίδευση εννοούμε από το απλό και καθημερινό κομμάτι της συμπεριφοράς, μέχρι το πιο εξειδικευμένο όπως τη γευσιγνωσία την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και συνταγών αλλά και το πνεύμα της Θρακιώτικης φιλοξενίας.
Το εν λόγω σχέδιο κατατέθηκε πριν από τρία χρόνια ως αποτέλεσμα της ανοιχτής διαβούλευσης της δημοτικής παράταξης «ΑΝΑΣΑ» με φορείς και τουριστικούς λειτουργούς της περιοχής και τελικούς αποδέκτες τον Εμπορικό Σύλλογο, τον Σύλλογο Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος και το Επιμελητήριο ´Έβρου.
Ως αυριανή διοίκηση του δήμου μας, είμαστε αποφασισμένοι την πρόταση αυτή να την κάνουμε πράξη. Αποτελεί εξάλλου ένα δείγμα για το πως πρέπει συλλογικά να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε με πνεύμα καινοτομίας, προς την κατεύθυνση της ανταγωνιστικότητας αλλά και της ενθάρρυνσης δημιουργικών πρωτοβουλιών προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Υποψήφιος δήμαρχος –
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
«ΑΝΑ.Σ.Α.»
Discussion about this post