Υποσχέσεις ότι θα λειτουργήσει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Σαμοθράκη τον Σεπτέμβριο έδωσε ο Υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, στη σημερινή (15/02) συζήτηση στη Βουλή της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης.
Συγκεκριμένα ο Βουλευτής τόνισε μεταξύ άλλων ότι:
• Για μια ακόμα φορά ο Υπουργός έδειξε σημάδια αδιαφορίας για τη Σαμοθράκη, μετά το γεγονός ότι δεν εντάχθηκαν στις ευνοϊκές ρυθμίσεις εισαγωγής μαθητών πληγέντων περιοχών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ 16 μαθητές του Νησιού της Νίκης.
• Στις 18 Μαΐου του 2018 συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σαμοθράκης ήταν το αίτημα 28 κατοίκων για τη λειτουργία Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Νησί της Νίκης
• Ο Δήμος του νησιού απέστειλε το σχετικό αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, όπως έκανε κι ο ίδιος ο Βουλευτής μέσω κοινοβουλευτικής Αναφοράς τον Σεπτέμβριο 2018!
• Το Υπουργείο γύρισε την πλάτη στους 28 κατοίκους της Σαμοθράκης, στερώντας τους το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην αγορά εργασίας και αναζήτησης μιας καλύτερης ποιότητας ζωής.
• Πρέπει να επισπευστούν οι σχετικές ενέργειες, να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα και να λειτουργήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Σαμοθράκη.
• Αξίζει να ικανοποιηθούν αυτοί οι 28 κάτοικοι του ακριτικού νησιού και να εκμεταλλευτούν αυτό το σημαντικό κρατικό εργαλείο.
Δείτε τη συζήτηση παρακάτω
Διαβάστε αναλυτικά τη συζήτηση
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, θα μείνετε στην ιστορία ως «ο Υπουργός Παιδείας, ο καταφερτζής». Έτσι σας λένε στον Έβρο και στη Θράκη, διότι κατορθώνετε να τα φέρνετε όλα βόλτα και να περνάτε αυτές τις πολιτικές που έχετε αποφασίσει, με τον ήπιο τρόπο που σας διακρίνει κατά την κουβέντα και με την πειθώ που έχετε. Και ορθώς μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ δεν σας αποκαλούν ο κ. Γαβρόγλου, αλλά ο κ. «Φαναριώτης».
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά γινόμαστε μάρτυρες της αδιαφορίας σας για τους κατοίκους του ακριτικού νησιού της Σαμοθράκης. Πριν από πέντε-έξι μήνες συζητούσαμε εδώ για τα δεκατέσσερα παιδιά που είχαν το προνόμιο της καθ’ υπέρβασιν εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξαιτίας του ακραίου καιρικού φαινομένου που προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στο νησί. Δυστυχώς και τη δεύτερη φορά, παρά το ότι ο Δήμος, όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και οι υφιστάμενες υπηρεσίες σάς το πρότειναν -είχατε δεσμευτεί ότι θα το εξετάσετε, θα το επανεξετάσετε θετικά-, βγάλατε την κακία σας σε βάρος δεκατεσσάρων παιδιών και σε βάρος δεκατεσσάρων ισάριθμων οικογενειών.
Ωστόσο, σήμερα συζητάμε το Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Νησί της Νίκης. Στις 18 Μαΐου 2018, κύριε Πρόεδρε, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου συζήτησε το συγκεκριμένο αίτημα είκοσι δύο κατοίκων. Ο Δήμος κατέθεσε την 1η Ιουνίου στο Υπουργείο σας την πρότασή του και στις 6 Σεπτεμβρίου ο ομιλών κατέθεσε κοινοβουλευτική αναφορά με το επισυναπτόμενο σε αυτή ψήφισμα του τοπικού Δήμου.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Δυστυχώς, εσείς γυρίσατε την πλάτη στους μαχητές της ζωής, όπως είναι οι κάτοικοι ενός ακριτικού νησιού, ενός νησιού -όπως προείπα- του οποίου οι πληγές που προκλήθηκαν από την 25η Σεπτεμβρίου 2017, εξαιτίας του ακραίου καιρικού φαινομένου, δεν έχουν επουλωθεί. Τους στερείτε το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην αγορά εργασίας, στην αναζήτηση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας που διεκδικούν στον φάρο του νησιωτικού συμπλέγματος του Αιγαίου, που είναι η Σαμοθράκη.
Για ποιον λόγο δεν έχετε ανταποκριθεί στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων; Γιατί αδιαφορείτε τόσο επιδεικτικά; Γιατί επιδεικνύετε απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους, που είναι στην ακριτική και νευραλγική Νήσο, την εκδίκησή σας; Θέλουμε να μας πείτε εάν έχετε προγραμματίσει, έστω και καθυστερημένα -αφού χάσαμε πλέον τη μία εκπαιδευτική περίοδο- την ίδρυση αυτού του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, προκειμένου αυτό να λειτουργήσει από τη νέα εκπαιδευτική περίοδο;
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Δημοσχάκη, επειδή σε κάθε ερώτηση που με ρωτάτε κάνετε και μία αναφορά στην προέλευσή μου, πού γεννήθηκα και πού μεγάλωσα…
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Είμαστε υπερήφανοι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όπως όλοι μας είμαστε υπερήφανοι για την…
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Σας κάνω διαφήμιση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, αλλά θέλω να καταλάβετε ότι μια κυβερνητική πολιτική χαράσσεται ανεξαρτήτως πού έχει γεννηθεί και πού έχει μεγαλώσει κάποιος. Νομίζω ότι ισχύει και για το δικό σας κόμμα, όπως ισχύει για το δικό μου κόμμα, οπότε νομίζω ότι αυτό είναι μία λεπτομέρεια που δεν αφορά τους πολίτες αυτής της χώρας, όσον αφορά προφανώς την πολιτική την οποία συζητάμε.
Δεύτερον, δεν υπάρχει ούτε θέμα κακίας, ούτε οτιδήποτε άλλο. Να σας πω από την αρχή ότι βλέπουμε θετικά την ίδρυση ενός τέτοιου σχολείου. Εμείς εκεί που υπάρχουν και υποδομές, αλλά κυρίως και οι ενδιαφερόμενοι, θέλουμε να αυξήσουμε τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
Σε δέκα μέρες περίπου θα ανακοινώσουμε όλο το πρόγραμμά μας για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός θεσμός. Ξέρετε ότι στη Σαμοθράκη λειτουργούσε από το 2008 μέχρι το 2011 ένα Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας -το γνωρίζετε, ελπίζω, αυτό- το οποίο έκλεισε γιατί δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι.
Τώρα καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν κάποιοι ενδιαφερόμενοι. Όντως ο Δήμος έστειλε αυτό που είπατε. Η ίδρυση, όμως, ενός Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας θέλει μια διαδικασία, όπως καταλαβαίνετε. Καλούμε και τον Δήμο να ακολουθήσει την ορθή διαδικασία, και όχι μόνο να μας κοινοποιήσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Και να συμβάλλετε κι εσείς στην ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας και από τη στιγμή που υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, εμείς είμαστε ανοιχτοί για να το προχωρήσουμε.
Μάλιστα, προχωράμε ανεξαρτήτως όλων αυτών. Ήδη έχουμε κάνει επαφή με τον Δήμο και ήδη προσπαθούμε να βρούμε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα δικαιολογήσουν τη λειτουργία ενός σχολείου που λειτουργούσε, έκλεισε το 2011 και ελπίζουμε να ανοίξει διότι είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός θεσμός.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά θεωρεία, αφού προηγουμένως ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» και ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτηρίου και τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Βουλής, τριάντα οκτώ μαθητές και μαθήτριες και τέσσερις συνοδοί καθηγητές από το 4ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας.
Η Βουλή σάς καλωσορίζει.
(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής)
Να σας ενημερώσω ότι ο λόγος που βλέπετε την Ολομέλεια να έχει λίγους συναδέλφους είναι γιατί αυτή τη στιγμή διεξάγεται η διαδικασία των επίκαιρων ερωτήσεων. Ο εκάστοτε Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό, που είναι στην αρμοδιότητά του η επίκαιρη ερώτηση που συζητείται, και καλείται ο Υπουργός να απαντήσει σε θέματα επικαιρότητας.
Συγκεκριμένα, η ερώτηση που συζητείται αυτή τη στιγμή, αφορά τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Είναι και πάρα πολύ σημαντικό και για εσάς τους μαθητές που είστε εδώ, να γνωρίζετε τα θέματα που σας απασχολούν, καθώς ο Υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε τρία λεπτά για τη δευτερολογία σας.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Καταρχήν, έχει μείνει αναπάντητη μία ερώτησή σας σε ό,τι αφορά την ηλεκτρονική σελίδα. Σε ό,τι με αφορά -εκτιμώ και τον συνάδελφό μου- κάθε τι το οποίο έχει σχέση με την κοινοβουλευτική δραστηριότητα και βέβαια αναρτάται και με σχόλια, πολύ περισσότερο το τι λέει ο αρμόδιος Υπουργός, και με σχετικό link. Από εκεί και πέρα, είναι προσβάσιμα για όλους τους ψηφοφόρους και για όλους τους πολίτες. Επίσης, κύριε Υπουργέ, θα σας κάνω σύσταση να έχετε και εσείς. Αξίζει τον κόπο, γιατί έτσι είναι η κοινωνία δομημένη, εναρμονισμένη και εφοδιασμένη. Ως αυτοσχέδιος επικοινωνιολόγος, σας κάνω τη σύσταση αυτή και σας ευχαριστώ πολύ.
Ωστόσο, όμως, και επανερχόμαστε στο θέμα μας, κύριε Πρόεδρε, καταθέτω την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σαμοθράκης, καθώς επίσης και την επισυναπτόμενη σε αυτήν κατάσταση των είκοσι οκτώ φρουρών της πατρίδας εκεί στο ακριτικό και νευραλγικό νησί της ελληνικής επικράτειας που αξίζει τον κόπο να κάνετε όσο το δυνατόν πιο γρήγορες ενέργειες να επανιδρυθεί, όπως είπατε, το Σχολείο της Δεύτερης Ευκαιρίας, γιατί οι γενεές αλλάζουν.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης, καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Από το 2011 μέχρι τώρα έχουμε σχεδόν οκτώ γεμάτα χρόνια. Ήρθαν νέοι άνθρωποι, είδαν ότι δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί στο περιβάλλον το τοπικό και όχι μόνον και γι’ αυτό είκοσι οκτώ οικογενειάρχες και νοικοκυρές της Νήσου αυτής αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν αυτό το κρατικό εργαλείο, για το οποίο πραγματικά εισπράττω -για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας- και από άλλες περιοχές του Έβρου και της Θράκης ότι λειτουργούν και μάλιστα στον ορεινό όγκο και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Και θέλω να σας πω ότι επισκεπτόμενος την ορεινή Ξάνθη το πρώτο που μου έθεσαν στη Σμίνθη ήταν αυτό, δηλαδή το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας να λειτουργεί, όπως είχε ξεκινήσει.
Πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι μαζί μπορούμε να συλλειτουργήσουμε και να βοηθήσουμε τον Έβρο και τη Θράκη. Και αν αναφέρθηκα σ’ αυτό είναι γιατί και εγώ έχω κοινή καταγωγή. Η οικογένειά μου κατάγεται από ένα χωριό της Μακράς Γέφυρας και το σημερινό χωριό μου απέχει από το παλιό τέσσερα χιλιόμετρα και ανάμεσα είναι ο ποταμός ο Έβρος. Είμαι υπερήφανος και για το σημερινό χωριό μου και για την καταγωγή μου και αυτό αποτελεί τίτλο τιμής και το φωνάζουμε δυνατά μέσα στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Εμείς ζούμε με τις παρακαταθήκες αυτών των ανθρώπων από εκεί που ξεκίνησαν και ήρθαν και έφτιαξαν μια καινούργια πατρίδα.
Και αυτό δεν είναι μειωτικό. Αντιθέτως δίνω αίγλη στον Υπουργό Παιδείας, που κατάγεται από τη Βασιλεύουσα και είμαστε υπερήφανοι και για την πρωτεύουσά μας και για τις αλησμόνητες πατρίδες μας.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε, τον κύριο συνάδελφο.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κρίμα, κύριε Πρόεδρε, που η κοινοβουλευτική διαδικασία δεν επιτρέπει τη συζήτηση να την κάνουμε με τα παιδιά και να μιλήσουμε για τα προβλήματα που έχουν. Είμαι σίγουρος ότι και τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα το ήθελαν. Αν τυχόν μείνετε λίγο παραπάνω, θα ήθελα να τα πούμε όταν τελειώσω τις υποχρεώσεις μου εδώ μεγάλη χαρά.
Κύριε Δημοσχάκη, να συμφωνήσουμε ότι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός, να συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, γιατί ξέρετε πάρα πολλές φορές, ενώ κάποιος θέλει, θεωρεί ότι στιγματίζεται με το να πηγαίνει σε ένα Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, γιατί μπορεί κάποιος άνθρωπος για χιλιάδες λόγους να μην κατάφερε να πάρει ένα απολυτήριο γυμνασίου ή και άλλων βαθμίδων.
Εμείς χαιρετίζουμε πραγματικά τους πολίτες, οι οποίοι το αιτούνται αυτό. Όπως είπαμε και στον κύριο δήμαρχο, θα προχωρήσουμε. Πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ελπίζω, όμως, από τον Σεπτέμβριο να λειτουργήσει το σχολείο και οι είκοσι οκτώ να γίνουν περισσότεροι. Και αν υπάρχουν πολίτες μας που θέλουν να πάνε και για να μην θεωρήσουν ότι είναι κάτι το υποτιμητικό, θα κάνουμε το παν για να τους ενισχύσουμε να παρακολουθήσουν και αυτοί αυτό το σχολείο. Οπότε βλέπετε ότι ξεκινήσαμε με μία τεράστια διαφωνία για το Δημοκρίτειο, αλλά τουλάχιστον καταφέραμε να συμφωνήσουμε για το θέμα της Σαμοθράκης.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Τα παράπονα παραμένουν
Discussion about this post