Σειρά ερωτημάτων προς την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής θέτει ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, ζητώντας με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής, Ν. Βούτση την άμεση διαβίβαση των ερωτημάτων προς την υπηρεσία “προς τον σκοπό της αποσαφήνισης των ομιχλωδών, καινοφανών και περίεργων πρακτικών που συνεχίζετε να ακολουθείτε ως Πρόεδρος Βουλής, πρακτικές που έχουν προκαλέσει το κοινό αίσθημα περί δημοκρατικής συνείδησης του Λαού”, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει.
Ολόκληρη η επιστολή:
Κύριε Πρόεδρε,
Όπως γνωρίζετε, κατά το άρθρο 1 παρ. 1, 2, 3, του Συντάγματος η Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, αποτελεί το πολίτευμα της Ελλάδας, μέσω του οποίου ο λαός και άπαντες οι εξουσίες που πηγάζουν από αυτόν, συναποτελώντας την λαϊκή κυριαρχία, πρέπει απαρέγκλιτα και άφευκτα να εκφράζονται.
Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Συντάγματος, η ελεύθερη και ανόθευτη εκδήλωση της λαϊκής κυριαρχίας τελεί υπό την εγγύηση όλων των λειτουργιών της πολιτείας, δηλαδή, και της νομοθετικής εξουσίας αυτής, έχοντας υποχρέωση να διασφαλίζουν την ανόθευτη και ελεύθερη έκφρασή της σε κάθε περίπτωση.
Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 και 2 του Κανονισμού της Βουλής “1. Κάθε βουλευτής μπορεί …………….. να παραιτηθεί από το βουλευτικό αξίωμα………… 2. Η πλήρωση των βουλευτικών εδρών που χηρεύουν στη διάρκεια της βουλευτικής περιόδου, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της εκλογικής νομοθεσίας”.
Επίσης, με το άρθρο 60 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος ορίζεται, ότι “1. οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση,
2. Η παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή και συντελείται μόλις ο βουλευτής υποβάλλει γραπτή δήλωση στον Πρόεδρο της Βουλής …………….”.
Περαιτέρω το άρθρο 53 παρ, 2 του Συντάγματος καθορίζει, ότι “βουλευτική έδρα που κενώθηκε μέσα στο τελευταίο έτος της περιόδου δεν συμπληρώνεται με αναπληρωματική εκλογή ………………. εφόσον οι κενές έδρες δεν είναι περισσότερες από το 1/5 του όλου αριθμού των βουλευτών”
Κατά το άρθρο 15 παρ. 6 ορίζεται ότι “οι βουλευτικές έδρες, που χηρεύουν από οποιαδήποτε αιτία θεωρούνται, εάν δεν έχουν πληρωθεί νομίμως, ότι ανήκουν στην δύναμη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας στην οποία μετείχαν οι κάτοχοί τους”.
Από τα ανωτέρω συνάγονται τα εξής, σχετικά με δύο κρίσιμα ζητήματα:
A) Σχετικά με την ελευθερία συνείδησης του βουλευτή και το εάν αυτή συνάδει με ενδεχόμενη προκαταβολική διάθεση και προσδιορισμό της βουλευτικής ψήφου για το μέλλον και
B) Σχετικά με τα κοινοβουλευτικά στάδια, που ακολουθούν την παραίτηση ενός βουλευτή από το αξίωμά του.
Πορίσματα με βάση τις ανωτέρω διατάξεις σε σχέση με τα πιο πάνω ζητήματα:
Α) Από τις προεκτεθείσες διατάξεις προκύπτει με βεβαιότητα, ότι η ελευθερία συνείδησης και έκφρασης γνώμης αλλά και ψήφου του βουλευτή διαδραματίζει κρίσιμο και κομβικό ρόλο στην λειτουργία της Προεδρευομένης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας και του συστατικού στοιχείου αυτής , που είναι η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας.
Γεγονός είναι ότι η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας προσδίδει, χαρακτηρίζει και περιχαρακώνει με την μέγιστη σοβαρότητα και ευθύνη την έκφραση της βούλησης του εκπροσωπούντος το Λαό βουλευτή. Και για αυτό το λόγο, ο τελευταίος οφείλει με την μέγιστη δυνατή περίσκεψη, σοβαρότητα και αφού έχει λάβει πλήρη πληροφόρηση για κάθε ζήτημα, για το οποίο καλείται να εκφράσει την γνώμη του, να καταλήγει στην συγκεκριμένη και πλήρως αιτιολογημένη απόφασή του.
Από τα ανωτέρω παρέπεται, ότι η διατύπωση από πριν, ήτοι προκαταβολικά, μίας γνώμης αόριστης, ακαθόριστης, αναιτιολόγητης και ατεκμηρίωτης ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ μπορεί να εκφράσει με ευθύνη, συνέπεια, αιτιολόγηση και εξειδίκευση την βάση της νομιμοποίησης της εξουσίας προς έκφραση γνώμης του βουλευτή, δηλαδή την Λαϊκή Κυριαρχία. Αντιθέτως, η εκ προοιμίου δήλωση μάλλον ευτελίζει την δημοκρατική νομιμοποίηση του κοινοβουλευτισμού και θέτει εκποδών την συνεπή ελευθερία έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας.
Όπως κατανοείτε, μετά τα ανωτέρω ανακύπτει μείζον ζήτημα Αντιδημοκρατικής, Αντικοινοβουλευτικής και Αντισυνταγματικής υφής για τις επιστολές, που φέρεται να ζητήθηκαν και να δόθηκαν από βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, οι οποίοι, θέλουμε να πιστεύουμε, παρασυρόμενοι και χωρίς πλήρη επίγνωση των πραττομένων τους, προήλθαν σε ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΧΕΔΟΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΓΝΟΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΓΝΩΜΗΣ!
Το προεκτεθέν συμβάν αφενός είναι πρωτόγνωρο στα κοινοβουλευτικά χρονικά, αφετέρου ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΑ.
Β) Από τον συνδυασμό των πιο πάνω διατάξεων προκύπτει, ότι μετά την παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα ενός βουλευτή υφίστανται τα εξής βήματα:
1. Εφαρμόζεται η εκλογική νομοθεσία.
2. Τυγχάνει εφαρμογής ο πίνακας αποτελεσμάτων από το αρμόδιο Πρωτοδικείο, που εκδόθηκε κατά την φάση ανακήρυξης των βουλευτών αμέσως μετά τις τελευταίες εθνικές εκλογές.
3. Στον ανωτέρω πίνακα αποτελεσμάτων υφίσταται αρίθμηση με σειρά κατάταξης ανά κομματικό σχηματισμό αναλόγως του πλήθους των σταυρών προτιμήσεως, τους οποίους συγκέντρωσε ο κάθε υποψήφιος.
4. Ο κομματικός σχηματισμός, μετά την παραίτηση βουλευτή, που ανήκε στην Κοινοβουλευτική του Ομάδα, προβαίνει σε επιλογή μεταξύ δύο εκδοχών. Η μία εκδοχή είναι να αποφασίσει την πλήρωση της κενής θέσης του παραιτηθέντος βουλευτή, ενώ η δεύτερη εκδοχή είναι η απόφαση περί άρνησης πλήρωσης της θέσης αυτής.
Για το λόγο αυτό, η παράγραφος 6 του άρθρου 15 του Κανονισμού της Βουλής κρατάει την ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΓΙΑ ΜΗ ΠΛΗΡΩΣΗ της θέσης, που χήρευσε.
5. Εφόσον ο κομματικός σχηματισμός επιλέξει να αντικαταστήσει και να πληρώσει την κενή θέση του βουλευτή, προβαίνει σε σχετική δήλωση προς τον Πρόεδρο της Βουλής, ώστε να ακολουθήσει η ορκωμοσία του νέου βουλευτή.
Εάν τέτοια δήλωση δεν έγινε ποτέ, τότε τυχόν ορκωμοσία νέου βουλευτή καθίσταται εξ επαρχής και αυτοδικαίως άκυρη, δεδομένου ότι ο κομματικός σχηματισμός έχει επιλέξει στην περίπτωση αυτή να ΜΗΝ πληρώσει την κενή θέση.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η μη πλήρωση βουλευτικής θέσης αποτελεί πολιτική πράξη και επιλογή, που ενδεχόμενα, ευθυγραμμιζόμενη και με άλλες αντίστοιχες πράξεις περί μη πλήρωσης, να μπορούν να προκαλέσουν κατά το άρθρο 53 παρ. 2 του Συντάγματος πρόωρες εθνικές εκλογές, έστω στις περιφέρειες που βρίσκονται τα κενά.
Κατόπιν των ανωτέρω, η ορκωμοσία νέου βουλευτή, χωρίς τη συναίνεση του κομματικού σχηματισμού με τον οποίον εξελέγη και στον οποίο ανήκε ο παραιτηθείς βουλευτής, ελέγχεται ως απολύτως και εξ υπαρχής άκυρη και ανυπόστατη, αφού απουσιάζει κρίσιμος και ουσιώδης τύπος της διαδικασίας αντικατάστασης και πλήρωσης βουλευτή.
Για τους πιο πάνω λόγους, στους οποίους εξαντλητικά αναφερθήκαμε, αναφορικά με τα δύο προεκτεθέντα ζητήματα, δια του Προέδρου της Βουλής ζητούμε την άμεση διαβίβαση σχετικών Ερωτημάτων προς την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, προς τον σκοπό της αποσαφήνισης των ομιχλωδών, καινοφανών και περίεργων πρακτικών που συνεχίζετε να ακολουθείτε ως Πρόεδρος Βουλής, πρακτικές που έχουν προκαλέσει το κοινό αίσθημα περί δημοκρατικής συνείδησης του Λαού.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ
Πηγή: www.capital.gr
Discussion about this post