«Πρόβλημα ροής της κυκλοφορίας δεν υπάρχει στην Αλεξανδρούπολη, το κύριο πρόβλημα είναι η στάθμευση με μεγάλη διαφορά από οτιδήποτε άλλο, και μετά είναι το θέμα της ανεπαρκούς συγκοινωνίας,», ανέφερε στην ΕΡΑ Ορεστιάδας, ο Νίκος Βόσκογλου ο μελετητής της Αλεξανδρούπολης, μιλώντας στο περιθώριο του Αναπτυξιακού συνεδρίου που διοργάνωσε ο Δήμος της πόλης με θέμα «ο Δήμος Αλεξανδρούπολης αύριο.»
Ο κ. Βόσκογλου, πολιτικός μηχανικός-συγκοινωνιολόγος, προτείνει να δοθεί μεγάλη σημασία στο θέμα της βελτίωσης της Δημοτικής αστικής συγκοινωνίας(μικρά ευέλικτα λεωφορεία) για να μπορεί ο κόσμος να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο, ανάπτυξη της αστικής συγκοινωνίας με πολλές γραμμές όπου θα εξυπηρετούνται οι Δημότες, ποδηλατοδρόμους, πεζοδρομήσεις και την δημιουργία παρκινγκ.
Όπως εξήγησε ο κ.Βόσκογλου: τo 2013 ο δήμος ανέθεσε μια κυκλοφοριακή μελέτη με στόχο την βιώσιμη κινητικότητα δηλαδή να προταθούν μέτρα τα οποία θα προωθήσουμε τις μετακινήσεις που δεν δημιουργούν πρόβλημα στο περιβάλλον, δηλαδή να πάμε προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να πάμε προς το ποδήλατο κλπ.
Κάναμε πολλές μετρήσεις ,απογραφές και καταγραφές και διαπιστώσαμε ότι πρόβλημα ροής της κυκλοφορίας δεν υπάρχει στην Αλεξανδρούπολη, το κύριο πρόβλημα είναι η στάθμευση με μεγάλη διαφορά από οτιδήποτε άλλο και μετά είναι το θέμα της ανεπαρκούς συγκοινωνίας.
Έτσι λοιπόν συντάξαμε μια πρόταση η οποία χαρακτηρίζεται από νέες γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας, επίσης ποδηλατοδρόμους και πολλές πεζοδρομήσεις. Τα πεζοδρόμια φτάνουν τα 7χλμ καθαροί πεζόδρομοι και 3χλμ μικτοί σύνολο 7χλμ, δρόμοι που να αποδίδονται στον πεζό.
«Η συγκοινωνία είναι ένα μέσο το οποίο κοστίζει και στο μέσο αυτό δεν έχουμε σκεφτεί ότι θα πρέπει να επενδύσουμε για να αποδώσει,» είπε ο κ.Βόσκογλου ,αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση του αστικού ΚΤΕΛ.
«Το αστικό ΚΤΕΛ το 2008 έκανε 1 εκ 100.000 χλμ τον χρόνο, το 2013 που το ξαναείδαμε είχε πέσει στα 750χλμ,δηλ είμαστε σε μια συνεχή φθίνουσα κατάσταση γιατί δεν βγάζουν τα έξοδα τους και αναγκάζονται να διακόπτουν τα δρομολόγια,» είπε ,καταθέτοντας την πρόταση του.
Η δική μας πρόταση είναι: μια επίθεση πάνω στο συγκεκριμένο πρόβλημα με το να επενδύσει ο δήμος πάνω σε αυτό. Πρέπει να δώσει ο Δήμος λεφτά για να μπορούν οι δημότες του να μετακινούνται μέσα στην πόλη, ενώ προτείνουμε και καινούργιες γραμμές. Να δοθεί μεγάλη σημασία στο θέμα της βελτίωσης της αστικής συγκοινωνίας για να μπορεί ο κόσμος να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο. Επίσης για την συγκοινωνία έχουμε προτείνει το εξής:Να φύγουν όλες οι αφετηρίες που βρίσκονται σε ένα σημείο ακατάλληλο να μεταφερθούν αυτές που έχουν προορισμό προς τα ανατολικά στο στάδιο Φώτης Κοσμάς, οι συγκοινωνίες που έχουν προορισμό προς τα δυτικά να μεταφερθούν στο ΚΕΓΕ έτσι ώστε να υπάρχει μια συνεχής ροή λεωφορείων κατά μήκος της Λεωφόρου Δημοκρατίας που θα βοηθά πάρα πολύ στην μετακίνηση πάνω στον κύριο άξονά της πόλης σε συνδυασμό με παρκινγκ τα όποια θα είναι στα εξής σημεία: στάδιο Φώτης Κοσμάς, Μουσείο ,ΚΕΓΕ, Παρμενίων και της παραλίας.
«Ο συνδυασμός αυτός με αστική συγκοινωνία (μικρά λεωφορεία ευέλικτα του Δήμου) θα μπορούσε να δώσει ανάσα στην πόλη,» καταλήγει ο κ.Βόσκογλου.
Η κυκλοφορική μελέτη θα έχει ισχύ μέχρι και το 2023.
Πηγή: www.ert.gr
Discussion about this post