Η τέχνη συχνά διχάζει, γίνεται αντικείμενο διαφωνιών και κριτικής. Και αυτό εξαιτίας της υποκειμενικής της φύσης. Πού μπαίνει η διαχωριστική γραμμή; Πότε η τέχνη μετατρέπεται από αντικείμενο σκέψης σε κάτι τελείως απεχθές και ενοχλητικό; Ποιος έχει το δικαίωμα να χαρακτηρίζει κάτι ως τέχνη και άλλος ως σκουπίδι; Πολλά από αυτά τα ερωτήματα απασχολούν εδώ και πολλά χρόνια τους πολίτες της Αλεξανδρούπολης, σχετικά με την τοποθέτηση της ¨Μεταλλικής Βελανιδιάς¨ στον κόμβο της οδού Ηροδότου. Πρόσφατα σε αυτούς τους προβληματισμούς ήρθε να προστεθεί και η τοποθέτηση δίπλα από το μνημείο των Ηρώων της Αλεξανδρούπολης, του κατακόκκινου γλυπτού των «7 αιωρούμενων αθλητών» του Κωστή Γεωργίου. Όπως είχαμε κάνει πρόταση προς το δημοτικό συμβούλιο τον Απρίλιο του 2016, για την μεταφορά της «μεταλλικής βελανιδιάς» μέσα στο Οικοπάρκο «Αλτιναλμάζη, μαζί με μια γενναία δενδροφύτευση, έτσι και τώρα ως αυριανή διοίκηση του δήμου δεσμευόμαστε να κάνουμε άμεσα πράξη αυτή μας την επιλογή. Αντίστοιχα το μοντέρνο κόκκινο γλυπτό, λόγω και του αθλητικού του συμβολισμού, δεσμευόμαστε να το μεταφέρουμε σε κάποιο εμφανές σημείο στην περιοχή του δημοτικού σταδίου του «Φώτης Κοσμάς», σε συννενόηση και με τον Συλλόγο Αρχιτεκτόνων Ν. Έβρου. Η απόφασή μας αυτή συμφωνεί με την συντριπτική πλειοψηφία των δημοτών, αλλά έρχεται σε συνέχεια και της ανακοίνωσης του Συλλόγου «Ελληνομουσείου ΑΙΝΟΥ», σύμφωνα με την οποία ο χώρος του μνημείου των Ηρώων κάθε πόλης πρέπει να είναι οριοθετημένος και αισθητικά απαλλαγμένος από άλλες επιρροές. Εξάλλου είναι εντελώς λάθος να συγκεντρώνεις ασφυκτικά όλα τα γλυπτά, αγάλματα σε ένα συγκεκριμένο μέρος, την στιγμή που η πόλη στερείται δραματικά αναλόγων εικαστικών παρεμβάσεων στα περισσότερα από τα τουριστικά της σημεία.
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Υποψήφιος δήμαρχος – Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΑΝΑ.Σ.Α.»
Discussion about this post