Με τις δηλώσεις Ε1 για τα εισοδήματα του 2018 που θα υποβληθούν το 2019, ξεκινά για πρώτη φορά η (προαιρετικά) ξεχωριστή υποβολή φορολογικών δηλώσεων των συζύγων.
Στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Εργασίας για την μη περικοπή των συντάξεων (που συνεπάγεται κρατική δαπάνη ύψους 2,728 δισ. ευρώ για το 2019 ή 10,489 δισ. ευρώ αθροιστικά ως το 2022 σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους) περιλαμβάνεται και νέο πακέτο φορολογικών αλλαγών, το οποίο –σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου- προβλέπει τα εξής:
1. ΧΩΡΙΣΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ
Α) Η φορολογική δήλωση δύναται να υποβάλλεται χωριστά, εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει, με ανέκκλητη δήλωσή του για κάθε φορολογικό έτος μέχρι την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος που αφορά και για τον άλλο σύζυγο.
Β) Οι διατάξεις περί χωριστών δηλώσεων συζύγων ισχύουν για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 και επόμενων, (άρθρο 59)
Γ) Σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης των συζύγων, το εισόδημα των ανήλικων τέκνων, προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο συνολικό εισόδημα και φορολογείται στο όνομά του. Αν οι γονείς έχουν ίσο ποσό συνολικού εισοδήματος, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στο εισόδημα του πατέρα και φορολογείται στο όνομά του. Σε περίπτωση που ένας των γονέων έχει τη γονική μέριμνα, το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα αυτού. Η ρύθμιση αυτή ισχύει και για τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης.
Δ) Σε περίπτωση χωριστών δηλώσεων συζύγων το ποσό της δαπάνης που μπορεί να εκπέσει για τον προσδιορισμό του προς ανάλωση κεφαλαίου, δεν μπορεί να είναι κατώτερο των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ για κάθε σύζυγο (αντί 5.000 ευρώ που ισχύει για το καθεστώς της κοινής δήλωσης των συζύγων].
2. ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
α. Επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση των κειμένων διατάξεων, η υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων Φ.Α.Π. και ΕΝ.Φ.Ι.Α. με τις οποίες ανακαλείται η υποβληθείσα, με τις ευεργετικές διατάξεις των άρθρων 57-60 του ν.4446/2016, δήλωση, με τη συνυποβολή των προβλεπόμενων κατά περίπτωση παραστατικών. Ωστόσο τυχόν φόροι και τόκοι που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται.
β.Δεν οφείλονται τα πρόστιμα που προβλέπονται (παρ.9 του άρθρου 147 του ν.2960/2001) για εκπρόθεσμη καταχώριση στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης, εφόσον αυτή αφορά ακύρωση εμπρόθεσμης καταχώρισης και εκ νέου καταχώριση της ίδιας συναλλαγής με προσθήκη του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του αγοραστή πετρελαίου θέρμανσης, κατόπιν αποστολής σχετικού ηλεκτρονικού μηνύματος στα μέλη μητρώου Διακινητών Πετρελαίου Θέρμανσης (ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ.) από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και εντός της ορισθείσας σε αυτό προθεσμίας.
γ. Ανακαλούνται καταλογιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί για τις ανωτέρω περιπτώσεις, μετά από σχετική αίτηση του μέλους μητρώου ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., από την εκδούσα τελωνειακή αρχή και τυχόν καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται.
3. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΕΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ κ.α.
Επεκτείνεται ο χρόνος της γενικής παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλλει φόρους και πρόστιμα στις υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, προικών και κερδών από τυχερά παίγνια, από το τέλος του έτους 1994 (που ισχύει σήμερα) στο τέλος του έτους 2003 κ.λπ.
4. ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΑΔΗΛΩΤΕΣ (“ΜΑΪΜΟΥ”) ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ στην περίπτωση που ο φορολογούμενος ή οποιοδήποτε πρόσωπο, εφόσον υπέχει υποχρέωση από τη φορολογική νομοθεσία, εκδίδει στοιχεία λιανικής πώλησης από εγκεκριμένο και μη δηλωμένο φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό κ.λπ.
5. ΜΑΖΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΑΠΑΝΩΝ
Η Α.Α.Δ.Ε. δύναται στο πλαίσιο διενέργειας φορολογικών ελέγχων να απευθύνει αυτοματοποιημένα μαζικά αιτήματα παροχής πληροφοριών προς τα υπόχρεα πρόσωπα του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 62 του ν. 4170/2013 (τα πιστωτικά ιδρύματα του ν. 4261/2014, τα ιδρύματα πληρωμών του ν. 3862/2010, τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος του ν. 4021/2011 κ.λπ.).
Τα στοιχεία και οι πληροφορίες που διαβιβάζονται μαζικά συνιστούν το «Αρχείο Χρηματοπιστωτικών Προϊόντων και Αναλυτικών Χρηματοπιστωτικών Συναλλαγών», το οποίο τηρείται σε ασφαλή υποδομή (βάση δεδομένων) που δημιουργείται στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Α.Α.Δ.Ε. κ.λπ.
6. ΦΠΑ 6% ΑΝΤΙ 13%
Ορίζεται σε έξι τοις εκατό (6%) από δεκατρία τοις εκατό (13%), που ισχύει, ο συντελεστής Φ.Π.Α. για τα λευκά μπαστούνια και τις γραφομηχανές με χαρακτήρες Braille, τα οποία προορίζονται για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία όρασης.
Μεταξύ άλλων, το Πολυνομοχέδιο προβλέπει επίσης:
1. Απαλλάσσεται ο οικοπεδούχος από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας κατά την μεταβίβαση ποσοστών επί του οικοπέδου σε τρίτον, σε περίπτωση προσυμφώνου μεταβίβασης ποσοστών εξ αδιαιρέτου οικοπέδου στο πλαίσιο εργολαβικής σύμβασης με την οποία αναλαμβάνεται η ανέγερση πολυκατοικίας με αντιπαροχή, εφόσον κατά τη μεταβιβαστική δικαιοπραξία συμβάλλεται και ο εργολάβος. Στην περίπτωση αυτή την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας αναλαμβάνει ο εργολάβος.
2. Διευρύνονται οι φορείς στους οποίους δύναται να ανατεθεί, με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η είσπραξη των φορολογικών και λοιπών εσόδων του Δημοσίου. Με όμοια απόφαση καθορίζονται, μεταξύ άλλων, οι αμοιβές των φορέων είσπραξης.
3. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ:
α. Προβλέπεται ότι, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης όπως διαμορφώνονται σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001 για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Σ.Ο., που έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 31.12.2018 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου, προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον:
– πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), δεν αυξάνονται κατά 50%, όπως προβλέπεται σήμερα, με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 30.4.2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι’ αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις,
– δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος και του αμέσως προηγούμενου, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) και δεν είναι συμβατικής τεχνολογίας, δεν αυξάνονται κατά 200%, όπως προβλέπεται σήμερα, αλλά κατά 50%, με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 30.4.2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι’ αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Τα ανωτέρω δεν εφαρμόζονται για αυτοκίνητα για τα οποία το τέλος ταξινόμησης βεβαιώθηκε από 1.9.2018 μέχρι την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου. (άρθρο 63)
β. Επαναπροσδιορίζεται το καθεστώς δήλωσης και τα πρόσωπα που την υποβάλλουν κατά την άφιξη στη χώρα των κοινοτικών οχημάτων που αναφέρονται στα άρθρα 121, 121α, 122, 123 και 124 του ν.2960/2001, καθώς και των βάσεων των δασμολογικών κλάσεων 87.02 και 87.06 της Σ.Ο.
γ. Αυξάνεται, από τετρακόσια (400) ευρώ που είναι σήμερα, σε οχτακόσια (800) ευρώ, το πρόστιμο που επιβάλλεται σε περίπτωση μη υποβολής στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή, της δήλωσης άφιξης στη χώρα των ανωτέρω οχημάτων.
δ. Οφείλεται το αναλογούν για το κλαπέν αυτοκίνητο τέλος ταξινόμησης, σε περίπτωση κλοπής αυτοκινήτων που έχουν παραληφθεί με πλήρη ή μερική απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και υπό την προϋπόθεση ότι παρέχεται από τις ισχύουσες διατάξεις η δυνατότητα εκ νέου χορήγησης απαλλαγής από το φόρο, για την εκ νέου υπαγωγή του δικαιούχου στο δικαίωμα, ανεξάρτητα από το χρονικό σημείο κατά το οποίο συντελείται η κλοπή, εφόσον η υποβολή του αιτήματος για την απόκτηση νέου αυτοκινήτου ατελώς γίνεται εντός του εκάστοτε περιοριστικού διαστήματος.
Απαλλάσσεται ο δικαιούχος από την καταβολή του αντίστοιχου τέλους ταξινόμησης, στην περίπτωση που η υποβολή του αιτήματος για την απόκτηση νέου αυτοκινήτου ατελώς γίνεται πέραν του εκάστοτε περιοριστικού διαστήματος.
β. Παρέχεται η δυνατότητα τελωνειακής αποδέσμευσης από τους νόμιμους κληρονόμους επιβατικού αυτοκινήτου, το οποίο έχει παραληφθεί με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης με βάση τις διατάξεις για τα άτομα με αναπηρίες και έχει περιέλθει στην κατοχή τους κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, μέσω της μεταβίβασής του σε άλλο δικαιούχο της ίδιας απαλλαγής πρόσωπο χωρίς την καταβολή του τέλους ταξινόμησης και με νέα εκκίνηση του προβλεπόμενου περιοριστικού διαστήματος παρακολούθησης της ατέλειας από την ημερομηνία της μεταβίβασης. (άρθρο 65)
γ. Αντικαθίσταται το διπλότυπο αποδεικτικό οίκοθεν είσπραξης των δημοσίων εσόδων από το ηλεκτρονικό παράβολο. (άρθρο 67)
4. Εξαιρείται από το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου η αύξηση του κεφαλαίου των προσώπων του άρθρου 17 του ν. 1676/1986 (εμπορικές εταιρείες και κοινοπραξίες επιτηδευματιών, συνεταιριστικές οργανώσεις κάθε βαθμού κ.λπ.), που γίνεται με μετρητά, όταν το προϊόν της αύξησης πρόκειται να διατεθεί αποκλειστικά για δαπάνες Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας. (άρθρο 68)
5. Τροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του ν.2969/2001, σχετικά με την παραγωγή αιθυλικής αλκοόλης και αλκοολούχων προϊόντων. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
α. Αυξάνεται από πεντακόσια (500) ευρώ που είναι σήμερα σε τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ, το πρόστιμο που επιβάλλεται σε όποιους χωρίς άδεια ή με άδεια της οποίας η ισχύς έχει λήξει, αγοράζουν, εισάγουν από τρίτες χώρες, παραλαμβάνουν από Κράτος- Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), πωλούν, κατασκευάζουν, επισκευάζουν ή μεταφέρουν μηχανήματα κατάλληλα για παραγωγή αιθυλικής αλκοόλης και αλκοολούχων προϊόντων ή μέρη αυτών, καθώς και σε αυτούς που κατέχουν σφραγισμένα μεν αποστακτικά μηχανήματα χωρίς όμως να διαθέτουν άδεια κατοχής, τιμωρούνται εφεξής, με πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών και:
όποιοι παράγουν, εισάγουν από τρίτες χώρες, παραλαμβάνουν από Κράτος – Μέλος της EE, κατέχουν, διακινούν ή διαθέτουν στην κατανάλωση καθ’ οιονδήποτε τύπο ή τρόπο αλκοολούχα ποτά τα οποία κρίθηκαν από το Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο ως μη ασφαλή-ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση, οι μικροί αποσταγματοποιοί (διήμεροι) που παράγουν, κατέχουν, διακινούν ή διαθέτουν στην κατανάλωση, ως και όποιοι κατέχουν διακινούν ή διαθέτουν στην κατανάλωση, καθ’ οιανδήποτε τύπο ή τρόπο, προϊόν απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διημέρων) το οποίο κρίθηκε από το Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο ως μη ασφαλές-ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση. (άρθρο 69)
6. Εγκαθίστανται εφεξής υποχρεωτικά, ηλεκτρονικά συστήματα διασφάλισης της ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, μέσω σφράγισης των διαμερισμάτων, με δυνατότητα τηλεματικής μεταφοράς δεδομένων, σχετικών με την οποιαδήποτε παρέμβαση κατά τη διακίνηση, στα μεταφορικά μέσα, βυτιοφόρα (Φ.Ι.Χ. ή Φ.Δ.Χ.) ή πλωτά εφοδιαστικά (όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια), ιδιόκτητα ή μισθωμένα, των κατόχων άδειας Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας και Διάθεσης Βιοκαυσίμων. (Σήμερα προβλέπεται η δυνητική ευχέρεια εγκατάστασής τους). (άρθρο 71)
7. Προστίθεται στις αρμοδιότητες του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. και αποδοχή δωρεών εν ζωή κινητών, καθώς και δωρεών συνιστάμενων σε παροχή υπηρεσιών, εφόσον προορίζονται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών της Αρχής και η αξία τους εκτιμάται σε ποσό που δεν υπερβαίνει τις σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ. Επίσης, δημιουργείται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Αρχής Μητρώο Δωρεών, στο οποίο εγγράφονται υποχρεωτικά οι εν λόγω δωρεές.
8. Προβλέπεται η δυνατότητα απονομής βραβείων στις οργανικές μονάδες της Α.Α.Δ.Ε., οι οποίες διακρίνονται για την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητά τους, συμπεριλαμβανομένου και του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου (Σ.Ε.Κ.) του άρθρου 6 του ν. 4410/2016.
Με απόφαση του Διοικητή, ορίζεται η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης των οργανικών μονάδων της Α.Α.Δ.Ε. και του Σ.Ε.Κ., οι προϋποθέσεις βράβευσης αυτών, το είδος των βραβείων και η κατανομή αυτών όταν είναι χρηματικά καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα. (άρθρο 73)
9. Περιλαμβάνονται, στις περιπτώσεις αναγνώρισης δαπάνης ξενοδοχείου ή μίσθωσης επιπλωμένης ή μη κατοικίας μέχρι του ποσού των οκτακοσίων (800) ευρώ μηνιαίως, και οι λειτουργοί ή υπάλληλοι που αποσπώνται σε άλλη Υπηρεσία από αυτή που ανήκει η οργανική τους θέση και διενεργούν τελωνιακούς ελέγχους κατά τους μήνες Μάιο – Οκτώβριο. (Σήμερα η ως άνω δαπάνη αναγνωριζόταν μόνο για τους αποσπασμένους λειτουργούς ή υπαλλήλους, οι οποίοι διενεργούσαν φορολογικούς ελέγχους κατά τους μήνες Μάιο – Οκτώβριο). (άρθρο 74)
10. Παρέχεται η δυνατότητα, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., να καθορίζονται, για τις ανάγκες εκπαίδευσης συνοδών σκύλων ανιχνευτών των τελωνειακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας κατ’ έτος, πέραν του ορίου των εξήντα (60) ημερών που ισχύει γενικά και για χρονικό διάστημα ανάλογο με τις ανάγκες του εκπαιδευτικού προγράμματος στους εκπαιδευόμενους υπαλλήλους, τους εκπαιδευτές αυτών και τους βοηθούς εκπαιδευτές. Οι ημέρες αυτές μπορεί να είναι μέχρι διακόσιες (200) συνολικά για τους εκπαιδευτές και τους βοηθούς εκπαιδευτές και μέχρι εκατόν είκοσι (120) συνολικά για τους εκπαιδευόμενους συνοδούς. (άρθρο 75)
11. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την αξία απόδοσης και μεταβίβασης των συνεταιριστικών μερίδων των Αστικών Συνεταιρισμών, (αποδίδονται ή μεταβιβάζονται εφεξής στην ονομαστική τους αξία και όχι στην πραγματική που ισχύει).
12. Συνιστάται, στην Ειδική Γραμματεία Σ.Δ.Ο.Ε. του Υπουργείου Οικονομικών, δωδεκαμελής νομοπαρασκευαστική επιτροπή, έργο της οποίας είναι ο καθορισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη διαχείριση των δεσμευμένων και δημευμένων περιουσιακών στοιχείων.
13. Εντάσσεται και η Ειδική Γραμματεία Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Ε.Γ. Σ.Δ.Ο.Ε.), ως έχουσα σχετική αρμοδιότητα μεταξύ των υπηρεσιών με τις οποίες θα επιδιώκεται ο συντονισμός των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Εξωτερικών για την εποπτεία και επιχορήγηση μη κερδοσκοπικών οργανώσεων ή μη κυβερνητικών οργανώσεων.
14. Συνίστανται, στο Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, έξι (6) θέσεις κατηγορίας ΠΕ διαφόρων ειδικοτήτων και μία (1) θέση κατηγορίας ΤΕ κλάδου Μηχανικών.
Οι ως άνω συνιστώμενες θέσεις δύνανται να καλύπτονται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, με μετακίνηση ή απόσπαση υπαλλήλων που κατέχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Οικονομικών και τα αντίστοιχα προσόντα διορισμού σε αυτές.
15. Προβλέπεται ότι, τα αποθέματα παλαιών ενσήμων ταινιών φορολογίας καπνού, τα οποία δεν διατέθηκαν έως 31.1.2017, καταστρέφονται με έξοδα του Δημοσίου, εντός ενός έτους από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της υπό ψήφιση ρύθμισης, από επιτροπές οι οποίες συγκροτούνται σύμφωνα με όρους και προϋποθέσεις που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. (άρθρο 80)
16.α. Παραχωρείται η κυριότητα, άνευ ανταλλάγματος, των οριζόμενων δημοσίων ακινήτων στους Δήμους Μακρακώμης, του νομού Φθιώτιδας, για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των υπηρεσιών του Μώλου – Αγίου Κωνσταντίνου, του νομού Φθιώτιδας, για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του:
-Οροπεδίου, του νομού Λασιθίου, για κοινωφελείς σκοπούς του.
-Αγίου Νικολάου, του νομού Λασιθίου, για πολιτιστικές χρήσεις του.
– Νότιας Κυνουρίας, του νομού Αρκαδίας, για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του.
– Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, του νομού Κορινθίας, για εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς και κοινωφελείς σκοπούς του.
β. Παραχωρείται επίσης άνευ ανταλλάγματος στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η κυριότητα των οριζόμενων δημοσίων ακινήτων για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των Αστυνομικών Τμημάτων Ηράκλειας Σερρών, Πύλης, Κρεστένων, Φαρκαδόνας, καθώς και του Αστυνομικού Σταθμού Γραβιάς.
γ. Η παραχώρηση της κυριότητας όλων των προαναφερόμενων ακινήτων αίρεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, εάν δεν χρησιμοποιηθούν εντός πενταετίας, από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου, για τους σκοπούς για τους οποίους παραχωρούνται.
17. Παραχωρείται η κυριότητα, άνευ ανταλλάγματος, μέρος του οριζόμενου δημοσίου ακινήτου στο Δήμο Σφακίων, για την κατασκευή και λειτουργία έργου διαχείρισης λυμάτων και απορριμμάτων του οικισμού της Χώρας των Σφακίων και την κατασκευή περιβαλλοντικού πάρκου λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής.
Η παραχώρηση της κυριότητας του ως άνω ακινήτου ανακαλείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, εάν δεν χρησιμοποιηθεί εντός πενταετίας, από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου, για τους σκοπούς για τους οποίους παραχωρείται, καθώς και για λόγους ανωτέρας βίας ή για σπουδαίο λόγο. (άρθρο 82)
18.α. Επανακαθορίζεται η προκαταρκτική διαδικασία μίσθωσης ακινήτου για την στέγαση υπηρεσίων του Δημοσίου.
β. Συνιστάται στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών Δευτεροβάθμια Επιτροπή Στέγασης και καθορίζονται η σύνθεση και η αρμοδιότητές της.
γ. Επανακαθορίζεται η διαδικασία ενστάσεων κατά του πρακτικού καταλληλότητας του προσφερόμενου ακινήτου, της νομιμότητας της διακήρυξης της δημοπρασίας κ.λπ.
19. Ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο, το άρθρο 95 της οδηγίας 2014/65/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Μαΐου 2014 για τις αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων.
20. Παρατείνεται, εκ νέου, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2023, από 31η Δεκεμβρίου 2018 που ισχύει, η αναστολή κάθε αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων, είτε εις χείρας του, είτε εις χείρας τρίτων.
21. ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΑΛΛΑΓΗ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ: Τροποποιούνται – αντικαθίστανται διατάξεις των άρθρων 72, 73 και 78 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001) και επικαιροποιείται, σε εναρμόνιση της εθνικής μας νομοθεσίας με το ενωσιακό δίκαιο, η Συνδυασμένη Ονοματολογία (Σ.Ο.) διαφόρων ενεργειακών προϊόντων που επιβαρύνονται με Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.).
Πηγή: www.newsbomb.gr
Discussion about this post