Αεροσκάφος της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air με 189 επιβαίνοντες, επιβάτες και μέλη του πληρώματος, κατέπεσε στα ανοικτά των ινδονησιακών ακτών, γνωστοποίησαν στελέχη των υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης και του υπουργείου Μεταφορών της Ινδονησίας.
Εικόνες και βίντεο που κάνουν το γύρο του Διαδικτύου δείχνουν μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα να έχει δημιουργηθεί στο σημείο της συντριβής, στη θάλασσα.
Σύμφωνα με τον Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών, στο αεροσκάφος επέβαιναν «179 ενήλικοι επιβάτες, ένα παιδί, δύο βρέφη, καθώς και δύο πιλότοι και πέντε μέλη του πληρώματος καμπίνας». Στο αεροσκάφος επέβαιναν και 20 υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ της Ινδονησίας.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το αεροσκάφος «ζήτησε να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο πριν «χαθεί από τα ραντάρ».
Η πτήση JT-610 της Lion Air κατευθυνόταν από την πρωτεύουσα της χώρας Τζακάρτα προς την Πανγκάλ Πινάν, όταν έχασε την επαφή του με τον πύργο ελέγχου περίπου στις 6.33 π.μ. τοπική ώρα (10.33 π.μ. AEDT, 11.33pm BST) – μόλις 13 λεπτά μετά την απογείωση.
Το αεροσκάφος πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ είχε ζητήσει να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Το Boeing 737 Boeing 737 Max 8 της Lion Air φαίνεται ότι κατέπεσε κοντά στονησί Μπανγκά, ανοικτά των ινδονησιακών ακτών.
Ενα ρυμουλκό πλοίο το οποίο εκείνη την ώρα αναχωρούσε από το λιμάνι της Τζακάρτα είδε το αεροσκάφος να πέφτει στη θάλασσα, στο σημείο εκείνο που θεωρείται ότι έχει βάθος 30 με 35 μέτρα.
Συντρίμμια που πιστεύεται ότι προέρχονται από το Boeing 737, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, κομματιών της ατράκτου και πολλών προσωπικών αντικειμένων των επιβαινόντων, βρέθηκαν να επιπλέουν στη θάλασσα.
Ο επικεφαλής της έρευνας και διάσωσης Μουαχμάντ Σουαζί σε συνέντευξη τύπου δήλωσε ότι δεν γνωρίζουν αν υπάρχουν επιζώντες. «Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε νατο επιβεβαιώσουμε».
Αργότερα δήλωσε ότι βρέθηκαν να επιπλέουν ανθρώπινα μέλη στο σημείο που πιστεύεται ότι κατέπεσε το αεροσκάφος της Lion Air, αλλά τόνισε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε πόσοι είναι οι νεκροί.
Το FlightRadar 24 κατέγραψε την πορεία του αεροσκάφους πριν συντριβεί στη θάλασσα. Πριν πέσει στο νερό βρισκόταν σε ύψος 1.524 μέτρων. Εχασε ξαφνικά ύψος, ξανανέβηκε, αλλά τελικά κατέπεσε. Το στίγμα του κατεγράφη τελευταία φορά στα 1.113 μέτρα. Η ταχύτητά του εκείνη την ώρα ήταν στους 345 κόμβους.
Είχε περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους
Το Boeing 737 της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air, είχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση από τεχνική άποψη και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά, ενώ είχε χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα από τον Αύγουστο.
Εμπειρος ο κυβερνήτης
Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν εξαιρετικά έμπειροι: αθροιστικά, είχαν 11.000 ώρες πτήσης, τόνισε η Λάιον σε ανακοίνωσή της.
Η Μπόινγκ, η αμερικανική βιομηχανία που κατασκευάζει τα αεροσκάφη του τύπου, ανακοίνωσε ότι είναι ενήμερη για τις πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης περί του δυστυχήματος και διαβεβαίωσε ότι «παρακολουθεί στενά» την κατάσταση.
Βρέθηκαν κάποια συντρίμμια
Συντρίμμια που πιστεύεται πως ανήκουν στο αεροσκάφος, ανάμεσά τους καθίσματα επιβατών, βρέθηκαν κοντά σε μια υπεράκτια πλατφόρμα διύλισης πετρελαίου στη θάλασσα της Ιάβας, δήλωσε στέλεχος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pertamina.
Συντρίμμια βρέθηκαν επίσης κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν το Μπόινγκ όταν χάθηκε η επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος, δήλωσε ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, ο επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης.
«Δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσον υπάρχουν επιζώντες», δήλωσε ο Σιάουγκι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πρόσθεσε ότι δεν καταγράφηκε ακόμη σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους. «Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε».
Αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας είπε ότι δεν είναι ακόμα σε θέση να εκτιμήσει ποια ήταν τα αίτια της συντριβής. Εξήγησε ότι για αυτό θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά», όπως αποκαλούνται ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης στην ορολογία των αερομεταφορών.
Επίσης «θα συλλέξουμε όλα τα δεδομένα από τον πύργο ελέγχου», συμπλήρωσε ο αξιωματούχος, ο Σεργιάντο Τιαχιόνο. «Το αεροσκάφος είναι τόσο σύγχρονο που μεταδίδει τα δεδομένα του, θα τα μελετήσουμε κι εμείς. Αλλά το σημαντικότερο είναι (να βρεθούν) τα μαύρα κουτιά», συμπλήρωσε.
Οι αρχές της Αυστραλίας επίσης δεν έχουν καταγράψει σήματα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροπλάνου ως τώρα, όπως ενημέρωσαν τις ινδονησιακές όταν τους υποβλήθηκε σχετικό αίτημα, σημείωσε ο Σιάουγκι.
Η προσπάθεια ανάκτησης των συντριμμιών του αεροσκάφους και των μαύρων κουτιών θα είναι η δεύτερη που θα χρειαστεί να κάνουν στη θάλασσα και σε μεγάλο βάθος οι ινδονησιακές αρχές. Η πρώτη τέτοια επιχείρηση ήταν εκείνη μετά τη συντριβή ενός Airbus της AirAsia στη θάλασσα της Ιάβας τον Δεκέμβριο του 2015.
Τα δεδομένα πτήσης
Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.
Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη Boeing 737 Max, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος, ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου. Τα πρώτα αεροπλάνα του τύπου τέθηκαν σε υπηρεσία το 2017 και το πρώτο παρελήφθη μάλιστα από τη Malindo Air, θυγατρική του ομίλου Λάιον στη Μαλαισία.
[ngg src=”galleries” ids=”113″ display=”basic_thumbnail”]
Πηγή: www.iefimerida.gr
Discussion about this post