Σε μια βραδιά αφιερωμένη στο μέλλον του ελληνικού σινεμά, το 24o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» απένειμε τα βραβεία του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους και Πρωτοεμφανιζόμενων Καλλιτεχνών.
Στην τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (28/9)στον κινηματογράφο Δαναό, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Λουκάς Κατσίκας, και ο υπεύθυνος του τμήματος ελληνικών ταινιών μικρού μήκους, Πάνος Γκένας, καλωσόρισαν τις επιτροπές και τους συμμετέχοντες, δίνοντας άμεσα τον λόγο στους πραγματικούς πρωταγωνιστές της βραδιάς: τους νικητές.
Η Νάνσυ Μπινιαδάκη για την «Επιφάνεια των Πραγμάτων», οι ηθοποιοί Ελένη Ουζουνίδου και Αρτέμης Χάβαλιτς και ο δημιουργός του «The Ox» Γιώργος Νικόπουλος, αποτέλεσαν τις επιλογές της Κριτικής Επιτροπής για τα Βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενων Δημιουργών και Ηθοποιών, που αποτελούνταν από τους: Σύλλα Τζουμέρκα ( σκηνοθέτης), Φαίδρα Βόκαλη (παραγωγός), Γιάννης Κοκιασμένος (ηθοποιός), Δώρα Μασκλαβάνου ( ηθοποιός, σκηνοθέτις) και Γιάγκο Αντίοχο (κριτικός κινηματογράφου).
Αναπόσπαστο κομμάτι του φεστιβάλ τα τελευταία χρόνια, το Διαγωνιστικό Τμήμα των Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους εκπροσωπεί το πιο συναρπαστικό, καλλιτεχνικά ανήσυχο κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής και έχει παρουσιάσει συνολικά περισσότερες από 350 ταινίες.
Μάλιστα, στην φετινή 24η διοργάνωση, οι συμμετοχές ξεπέρασαν τον αριθμό-ρεκόρ των 244 ταινιών, ενώ στο διαγωνιστικό έφτασαν 47 από αυτές. Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος αποτελούνταν από τους: Ελίνα Ψύκου (σκηνοθέτις), Μαρίνα Καλογήρου (ηθοποιός), Λάμπη Χαραλαμπίδη (μοντέρ), Μαρίνα Κόντη (υπεύθυνη κινηματογραφικών πωλήσεων) και Θοδωρή Δημητρόπουλο (δημοσιογράφος – κριτικός κινηματογράφου).
«Είδαμε 47 μικρού μήκους ταινίες, ταινίες από όλα τα είδη, μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, animation, αλλά και όλες τις γραφές, ταινίες ρεαλιστικές και ταινίες σουρεαλιστικές, δράματα, κωμωδίες, ταινίες είδους, παράξενες, λιγότερο παράξενες, πολύχρωμες και ασπρόμαυρες, γυρισμένες στην Ελλάδα, την Αυστραλία, την Αμερική, την Αγγλία και την Κύπρο, τη Χιλή και την Ασία, ταινίες με μπάτζετ και ταινίες χωρίς μπάτζετ, ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων, σπουδαστών, αλλά και βετεράνων, ταινίες γυναικών και ταινίες αντρών.
Τις ταινίες που βραβεύσαμε τις διαλέξαμε τόσο με βάση τι αρέσει στον καθένα από εμάς τους πέντε – να βλέπει και να κάνει – όσο και με το αν λένε μια ιστορία που φαίνεται πως καίει τους δημιουργούς της, αν έχουν κάνει δικά τους τα εκφραστικά και τεχνικά μέσα, αν προτείνουν μια νέα αισθητική και αφήγηση, και τελικά αν μιλάνε για κάτι που μας καίει όλους…» σημείωσε, μεταξύ άλλων, η Ελίνα Ψύκου εκφράζοντας το σκεπτικό της επιτροπής.
Το Βραβείο Α’ Καλύτερης Ταινίας κέρδισε το «Έκτορας Μαλό – Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου και το Βραβείο Β’ Καλύτερης Ταινίας η «Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν» του Βασίλη Κεκάτου.
Νικητής στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας αναδείχθηκε ο Κωστής Χαραμουντάνης για την ταινία «Κιόκου Πριν Έρθει το Καλοκαίρι», ενώ το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου απονεμήθηκε στους Νικολέτα Λεούση και Βαγγέλη Σέρφα για την ταινία «37 Μέρες» της Νικολέτας Λεούση.
Το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Σκηνοθέτιδας απέσπασε η Λία Τσάλτα για την ταινία «Το Δάσος».
Τα βραβεία καλύτερης Ανδρικής και Γυναικείας Ερμηνείας δόθηκαν στον Ανδρέα Κωνσταντίνου για την ταινία «Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν» του Βασίλη Κεκάτου και στη Σοφία Κόκκαλη για τις ταινίες «Έκτορας Μαλό – Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου και «Όταν Ήμουν στο Λύκειο, Ήμουν Ερωτευμένος με την ‘Αννα» της Ελένης Μητροπούλου.
Τέλος, η επιτροπή απένειμε ειδική μνεία στις ταινίες: «Icebergs» της Ειρήνης Βιανέλλη, «Βουρβουρού» της Καρίνας Λογοθέτη και «Muffin» του Ντάνιελ Μπόλντα.
Discussion about this post