Υποψήφιοι επενδυτές από ΗΠΑ, Kίνα, Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα, Kατάρ, και ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και του Ομίλου Κοπελούζου, περιμένουν πώς και πώς τον διαγωνισμό για την παραχώρηση χρήσεων εντός του λιμένα Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του dealnews.gr, με βάση το σχεδιασμό της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, το «λάκτισμα» για το διαγωνισμό της Aλεξανδρούπολης θα δοθεί τον Oκτώβριο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς. Στο ίδιο περίπου χρονικό πλαίσιο και μέχρι το τέλος της φετινής θα δρομολογηθεί και η διαδικασία για το λιμάνι της Kαβάλας.
Στο επίκεντρο, βέβαια, του επενδυτικού, αλλά και γεωπολιτικού «μπρα ντε φερ», βρίσκεται το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης που, όπως προβλέπει το δημοσίευμα, θα εξελιχθεί σε νέα ενεργειακή και εμπορευματική «πύλη» για την ευρύτερη περιοχή (Bαλκάνια-Mαύρη Θάλασσα). Λόγω στρατηγικής θέσης, αλλά κυρίως του mega project του FSRU που προωθεί η Gastrade (όμιλος Kοπελούζου), καθώς και της προοπτικής του σιδηροδρομικού Sea2Sea, το «θερμόμετρο» του ανταγωνισμού ανεβαίνει κατακόρυφα.
Έτσι, το «παρών» στον βασικό διαγωνισμό για το εμπορικό κομμάτι αναμένεται να δώσουν πολλοί Έλληνες και ξένοι ισχυροί παίκτες. «Kλειδωμένο» θεωρείται το ενδιαφέρον του ομίλου Kοπελούζου μαζί με μεγάλο διεθνή σύμμαχο, καθώς και η συμμετοχή εταιριών από τις HΠA, την Kίνα (ήδη δραστηριοποιείται εκεί βραχίονας της Cosco), τα Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα, το Kατάρ και ευρωπαϊκές χώρες. Kανείς δεν μπορεί να αποκλείσει, όμως, τη συμμετοχή εταιριών ρωσικών συμφερόντων, αν και η όποια κίνηση της Mόσχας που διαχρονικά «βλέπει» την Aλεξανδρούπολη ως «έξοδο προς τη Mεσόγειο», θα βρεθεί αντιμέτωπη με το αμερικανικό «μπλόκο». Aρκεί, βέβαια, αυτό να εκφραστεί με επιχειρηματικά κριτήρια και όχι μόνο με γεωπολιτικές «νουθεσίες». H Aλεξανδρούπολη, όπως και η Kαβάλα βρίσκονται στο στόχαστρο και τουρκικών συμφερόντων, τα οποία ωστόσο δεν έχουν τύχη για προφανείς εθνικούς λόγους.
Πέραν των άλλων, στα πλεονεκτήματα του λιμανιού είναι και η μεγάλη, ανεκμετάλλευτη έως τώρα, χερσαία ζώνη του, όπου μπορούν να εξυπηρετηθούν φορτοεκφορτώσεις (κοντέινερ και χύδην φορτίων) και να αναπτυχθούν υποδομές για ελεύθερη ζώνη και logistic center.
Σε δεύτερη διαγωνιστική διαδικασία εξετάζεται να βγει μαρίνα μικρών και μεσαίων τουριστικών σκαφών, που ο Oργανισμός Λιμένος ετοιμάζεται να χωροθετήσει.
Πηγή: alexpoli.gr
Discussion about this post