Το τελευταίο δίμηνο υπάρχουν περιπτώσεις πρατηρίων στη Σίκινο με τιμή 2,045 ευρώ το λίτρο ενώ κοντά στο όριο των 2 ευρώ εντοπίστηκαν πρατήρια σε νησιά όπως η Μήλος, η Αμοργός, η Ανάφη, η Σχοινούσα, η Άνδρος, η Σέριφος, η Νάξος, η Σαντορίνη.
Σήμερα αναμένεται η εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής σε ό,τι αφορά την επιβολή πλαφόν στην τιμή των καύσιμων στα νησιά όπου διαπιστώνεται ότι η αμόλυβδη έχει ξεπεράσει ακόμα και τα 2 ευρώ το λίτρο.
Η ολομέλεια της ΡΑΕ συνεδρίασε την Τρίτη αλλά, σύμφωνα με την Καθημερινή, δεν έλαβε κάποια απόφαση αν και μέλη της διατύπωσαν την άποψη οτι σε αρκετές περιπτώσεις η τιμή της βενζίνης «έχει πράγματι ξεφύγει».
Όπως διαπιστώθηκε από την ανάλυση των στοιχείων του τελευταίου διμήνου υπάρχουν περιπτώσεις πρατηρίων στη Σίκινο με τιμή 2,045 ευρώ το λίτρο ενώ κοντά στο όριο των 2 ευρώ εντοπίστηκαν πρατήρια σε νησιά όπως η Μήλος, η Αμοργός, η Ανάφη, η Σχοινούσα, η Άνδρος, η Σέριφος, η Νάξος, η Σαντορίνη κ.α.
Το θέμα ζήτησε να εξεταστεί από το υπουργείο Οικονομικών η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με την ανάλυση να δείχνει δύο βασικά στοιχεία:
– μέρος της απόκλισης σε σχέση με τα πρατήρια της Αττικής οφείλεται στο υψηλό μεταφορικό κόστος προς τα νησιά και την έλλειψη υποδομών όπως δεξαμενές
– σε κάποια νησια παρατηρήθηκε έλλειψη ανταγωνισμού λόγω μικρού αριθμού πρατηρίων και σε κάποια το κέρδος ήταν πάνω από το εύλογο όριο
Το πλαφόν, εάν αποφασιστεί, θα ισχύσει για 2 μήνες.
Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Πετρελαιοειδών Ελλάδας μιλά για «εσφαλμένα συμπεράσματα» ενώ η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών ζητά να επιβληθεί πλαφόν σε όλα τα στάδια της αγοράς και όχι μόνο στο τελικό των πρατηρίων.
Discussion about this post