Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής τα διόδια θα έχουν ως στόχο να ανακόψουν την «έξοδο» οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό προς αποφυγή καταβολής διοδίων.
Προσλήψεις συμβούλων
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών προχωρεί σε απευθείας (χωρίς διαγωνισμό) προσλήψεις συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια, διαθέτοντας πλέον το ποσό των 300.000 ευρώ.
Το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του τμήματος Κλειδιού – κόμβου Καλοχωρίου της ΠΑΘΕ (289ο – 312ο χλμ.), το οποίο «ανήκει» στην Εγνατία Οδό. Η αδειοδότηση αφορά τη δημιουργία τεσσάρων νέων πλευρικών διοδίων, δύο στον κόμβο Μαλγάρων και δύο στον ημικόμβο Χαλάστρας. Τα διόδια αυτά είναι μέρος του «πακέτου» των 43 πλευρικών διοδίων σε κόμβους της Εγνατίας και των δύο νέων μετωπικών που πρόκειται να κατασκευαστούν από την «Ακτωρ» μέσω της δυνατότητας επέκτασης («προαίρεση») των δύο συμβάσεων συντήρησης που έχει αναλάβει. Σύμφωνα με πηγές της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η προαίρεση πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι για όλα τα τμήματα της Εγνατίας και τις καθέτους της και να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του χειμώνα. Η κατασκευή των 43+2 διοδίων εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, ενώ το υπ. Υποδομών έχει υποχρεωθεί σε πλήρη υποχώρηση σε όλα τα μέτωπα για τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία (και την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, που αναθεωρείται στις αρχές του 2019), προχωρεί στην πρόσληψη συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια. Με δύο αποφάσεις ενέκρινε τη διάθεση 313.000 ευρώ για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού και κυκλοφοριακού συμβούλου, επιλέγοντας χωρίς διαγωνισμό τους αναδόχους (προβλέπεται από τη νομοθεσία για τα δημόσια έργα, όπως αυτή τροποποιήθηκε το 2016). Στον κυρίως διαγωνισμό, που έχει προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε εταιρείες/κοινοπραξίες και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η εξέταση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Discussion about this post