Ένα από τα σημαντικότερα νέα στοιχεία στην εξέλιξη της αυτοκίνησης είναι η ανάπτυξη των μοντέλων που ανήκουν στη κατηγορία των SUV και Crossover. Πρόκειται για υπερυψωμένα αυτοκίνητα διαφόρων μεγεθών, τα οποία έχουν σαν κύριο χαρακτηριστικό τη δυνατότητα του οδηγού να κάθεται πιο ψηλά από τα συμβατικά μοντέλα και να εποπτεύει καλύτερα τον δρόμο. Σε πολλές περιπτώσεις, οι εταιρείες προσθέτουν και συστήματα τετρακίνησης, τα οποία εξασφαλίζουν ευκολότερη κίνηση στο off road.
Η Peugeot είναι μία από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που αποφάσισαν αν επενδύσουν στην ανάπτυξη των σεντάν. Αυτή η κατηγορία των αυτοκινήτων τα τελευταία χρονιά έχει υποσκελιστεί από τα SUV και Crossover, καθώς και τα supermini. Πρόκειται για αυτοκίνητα, τα οποία έχουν διαμόρφωση τριών όγκων και απευθύνονται κυρίως σε οικογενειάρχες. Η γαλλική φίρμα συνδύασε πολλά νέα στοιχεία για να δημιουργήσει την καινούργια γενιά του 508. Το μεσαίο πολυτελές σεντάν έχει πληθώρα χαρακτηριστικών που συμβάλουν στην ανάπτυξη καίριων τομέων όπως η ασφάλεια, η άνεση, η συνδεσιμότητα και η οδηγική ευχαρίστηση.
Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Το ύψος μειώθηκε -δεν ξεπερνά πλέον το 1,4 μ.- και οι αεροδυναμικές γραμμές παραπέμπουν σε αμάξωμα κουπέ. Το εμπρός μέρος διακρίνεται για τη δυναμική σχεδίασή του. Η μοντέρνα κυψελοειδής μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED παραπέμπουν στο πιο πρόσφατο πρωτότυπο της μάρκας, το Instinct. Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο, ώστε να τονίσει τον δυναμισμό.
Η γραμμή της οροφής ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των premium μοντέλων. Εντούτοις, το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές: Το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ., γεγονός που συμβάλλει στην ευελιξία του. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο πλάι αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κατεβαίνουν χαμηλά στις πόρτες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.
Η αισθητική των πίσω φώτων, που προέρχονται κατευθείαν από το πρωτότυπο Quartz, αποτελεί πλέον κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε νέου μοντέλου της μάρκας. Τα συγκεκριμένα φώτα λειτουργούν μέρα-νύχτα και διαθέτουν λειτουργία μεταβαλλόμενης φωτεινότητας, γίνονται, δε, άμεσα αναγνωρίσιμα χάρη στις τρεις φωτιζόμενες λωρίδες.
Ακόμη ένα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει είναι και το διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα που αντιλαμβάνεται κανείς ανάλογα από ποια γωνία βλέπει το αυτοκίνητο (από πίσω ή από το πλάι). Η πίσω πόρτα εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση σε έναν χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 487 λίτρων.
Στην καμπίνα κυριαρχεί το Peugeot i-Cockpit με βασικά στοιχεία: Τιμόνι μικρής διαμέτρου, μεγάλη οθόνη αφής των 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD) σε διάταξη 8:3, μονάδα HUD (head-up display) με την υψηλής ανάλυσης ψηφιακή οθόνη των 12,3’’.
Με πληθώρα δυνατοτήτων προσωπικής διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο (στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης/night vision).
Η κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται στον πίνακα οργάνων και βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το head-up display. Στο επίπεδο εξοπλισμού Active η οθόνη έχει διαγώνιο 8’’, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού Allure η οθόνη είναι 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD).
Συνοδεύεται από επτά διακόπτες που μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου και παρέχουν άμεση και μόνιμη πρόσβαση στα κύρια χαρακτηριστικά άνεσης: Ραδιόφωνο, κλιματισμό, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές δικτύωσης και i-CockpitAmplify.
Στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς τον λεβιέ του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που λειτουργεί με ηλεκτρομηχανισμό και πραγματοποιεί τις αλλαγές με ένα απλό άγγιγμα. Ο σχεδιασμός του υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τη σύγχρονη θέση οδήγησης και σε συνδυασμό με τα χειριστήρια στο τιμόνι συμβάλλει στην ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης.
Διαθέτει, επίσης, και τη λειτουργία i-Cockpit Amplify, που δίνει τη δυνατότητα δύο επιλογών διαμόρφωσης στο περιβάλλον του εσωτερικού (BOOST και RELAX) με στόχο τις αισθήσεις: Όραση, ρύθμιση έντασης του φωτισμού της καμπίνας και της απόχρωσης των οθονών. Ακοή, ρυθμίσεις ηχοσυστήματος. Αφή, προγράμματα μασάζ πολλαπλών σημείων στα καθίσματα.
Η λειτουργία i-Cockpit Amplify ελέγχει και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μέσω του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης (ECO/Sport/Comfort/Normal), αλλά και τη συμπεριφορά της ανάρτησης (σε εκδόσεις εφοδιασμένες με ηλεκτρονική ανάρτηση).
Το νέο πολυτελές μοντέλο θα διατίθεται με δύο νέες εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech: 1.6 PureTech 180 S&S EAT8, 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 (μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού έκδοση GT). Τέσσερεις εκδόσεις των κινητήρων ντίζελ 1.5 και 2.0 BlueHDi: 1.5 BlueHDi 130 S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (η μοναδική με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8, 2.0 BlueHDi 160 S&S EAT8, 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8
Το νέο Peugeot 508 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mulhouse στη Γαλλία και οι κινητήρες του στα εργοστάσια του Trémery και του Douvrin. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.
Discussion about this post