Στην ταινία Tango Shalom θα ακούγονται συνθέσεις της Ελληνίδας ακκορντεονίστριας – Παράλληλα δουλεύει ασταμάτητα, τόσο με συναυλίες όσο και με συνθέσεις νέων έργων – Μοναδική περίπτωση διατήρησης της ελληνικής παράδοσης μέσα από μοντέρνες φόρμες.
Τον τίτλο Tango Shalom έχει η χολιγουντιανή ταινία στην μουσική επένδυση της οποίας θα ακούγονται συνθέσεις της Ελληνίδας ακορντεονίστριας, Ζωής Τηγανούρια. Η μουσική της σπουδαίας μουσικού, μίας από τις πλέον διαπρεπείς παγκοσμίως στο ακορντεόν, επελέγη από τους παραγωγούς του Tango Shalom για την πρωτοτυπία και την ιδιαίτερη ευαισθησία της.
Παρόλ’ αυτά, όπως λέει η Ζωή Τηγανούρια, τα πράγματα μάλλον κύλησαν με απρόσμενο, μη προσχεδιασμένο τρόπο: «Νιώθω πολύ τυχερή που η μουσική μου ταξιδεύει στο Χόλιγουντ, διότι αυτή η συνεργασία έγινε τόσο απρόσμενα. Απλά ήρθε ένα e-mail και μου ζητούσαν κάτι πολύ συγκεκριμένο για ένα φιλμ. Tυχαία βρήκαν στο διαδίκτυο το κομμάτι μου «Last Tango by Zoe» και με ρώτησαν εάν μπορούσα να γράψω κάτι αντίστοιχο για μια σκηνή ταινίας που τότε ετοιμαζόταν. Mου έστειλαν λοιπόν την σκηνή και μέσα σε λίγες μέρες είχαν πάρει το αποτέλεσμα. Το οποίο, όχι μόνο τους ικανοποίησε, αλλά σε λίγες μέρες είχα και επόμενη σκηνή στην οποία μου ζητούσαν και άλλο μουσικό θέμα. Πρόκειται λοιπόν για δύο πρωτότυπα θέματα και μάλιστα το ένα από τα δυο ντύνει την πιο σημαντική στιγμή της ταινίας. Το κομμάτι που συνέθεσα είναι το βασικό μουσικό θέμα, ομότιτλο ταινίας. Περισσότερα, όμως, θα πούμε μετά τη κυκλοφορία.
Εκτός από το Tango Shalom ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Ζ.Τ. Έχω ήδη κλείσει αρκετές συναυλίες για το καλοκαίρι, σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα υπάρχουν έτοιμες 5 παραγωγές νέων καλλιτεχνών που θα κυκλοφορήσουν από την εταιρεία μου, μαζί με τη δική μου επόμενη ορχηστρική παραγωγή. Από εκεί και πέρα, είναι πολλά τα πρότζεκτ που έχω βάλει μπροστά, τα οποία θα βγαίνουν σιγά-σιγά. Η πιο άμεση είναι «Ο Ταξιδευτής» με τον Λάμπρο βασιλείου, έναν νέο ταλαντούχο ερμηνευτή.
Γιατί φροντίζετε ώστε το μουσικό «ταξίδι» σας να έχει πάντα επιρροές από την ελληνική παράδοση;
Ζ.Τ.: Η παραδοσιακή μας μουσική κυλάει στις φλέβες μου, είναι ριζωμένη στη καρδιά μου. Μεγαλώνοντας γαλουχήθηκα με αυτή, με τον βιολιστή πάτερα μου να παίζει. Φαντάζομαι πως τον ακόυγα ακόμη και όταν ήμουν έμβρυο στη μήτρα της μαμάς. Αργότερα στα 10 μου χρόνια, άρχισα να παίζω και εγώ μαζί του στους μπάλους της Σαμοθράκης. Και αυτό συνεχίστηκε έως τα 18 μου, τότε που έφυγα από το νησί. Μοιραία το παραδοσιακό χρώμα «βγήκε» στο παίξιμο, στα δάχτυλα και στις συνθέσεις μου. Πώς αλλιώς θα μπορούσα να γράψω πχ ένα «Σαμοθράκης βήμα» ή ένα «Μονοπάτια»; Εκτός από τα αμιγή παραδοσιακά κομμάτια μου, όπως τα «Ήλιος χρυσός και αλάτι», «Μαριόλα σ’ αγαπώ», «Είναι καημός τα ξένα» κ.α. , μια ολόκληρη αλυσίδα τέτοιων κομματιών που έχω και τα ετοιμάζω τώρα δισκογραφικά με γνωστό Έλληνα ερμηνευτή, έχουν και πολλά άλλα κομμάτια μου τέτοιες επιρροές. Όπως το «Nostalgia» που το βρίσκουμε μεταξύ άλλων και στις συλλογές του Βuddha Βar ή το CD «Μια Ζωή μες την Άλλη» που είχα κάνει το 1999 με τον Δημήτρη Υφαντή με 10 κομμάτια πάνω σε δική μου μουσική, όλα επηρεασμένα από τη παράδοση, όπως το «Φλεβίτσα». Βέβαια, υπάρχουν και τα 3 CD που έκανα μαζί με τον πατέρα μου για τα παραδοσιακά της Σαμοθράκης. Μάλιστα, το τελευταίο, «Καντρίλιες και στη Σαμοθράκη όπως και τότε… με το Δημήτρη Τηγανούρια» από τη Zoe Music έχει πάει πολύ καλά και από εμπορικής άποψης.
Μία γυναίκα συνθέτης μπορεί να επιβάλει την άποψή της;
Ζ.Τ. Το εάν θα καθιερωθείς και θα κερδίσεις τον σεβασμό στον χώρο της μουσικής, δεν έχει να κάνει με το φύλο σου, αλλά με τη δουλειά σου.
Συμπαθέστατη και εξαιρετικά ταλαντούχα η «επίμονη ακορντεονίστρια» Ζωή Τηγανούρια
Πηγή: www.protothema.gr
Discussion about this post