«Το ελληνικό κρασί μπορεί να κοιτάξει κατάματα τον διεθνή ανταγωνισμό. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του οινοποιείου SEMELI, οινολόγος Λεωνίδας Νασιάκος, με αφορμή μία ακόμα διάκριση που ήρθε να προστεθεί στη συλλογή των πολυβραβευμένων κρασιών της εταιρίας. Ο “Ορεινός Ήλιος Ροζέ 2017” διακρίθηκε ως ο καλύτερος Ροζέ Ξηρός Οίνος στον διεθνή διαγωνισμό “International Rosé Championship 2018”. Είχε προηγηθεί η βράβευση του “Aetheria Rose” στον διεθνή διαγωνισμού οίνου της Θεσσαλονίκης, όπου η συγκεκριμένη ετικέτα όχι απλώς απέσπασε το χρυσό μετάλλιο αλλά και αναδείχθηκε ως ο καλύτερος ροζέ οίνος του διαγωνισμού.
«Μας γεμίζει με περηφάνεια και μας δίνει τη σιγουριά να συνεχίσουμε ότι αυτά τα κρασιά θα έχουν μια λαμπρή πορεία», σημειώνει ο κ. Νασιάκος και προσθέτει: «έχουμε ως χώρα εξαιρετικά κρασιά, μοναδικές αυτόχθονες ποικιλίες, που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού, έχουμε ένα πολύ καλό υπόβαθρο να ξεκινήσουμε και εναπόκειται σε εμάς -όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά- να προχωρήσουμε, να χτυπήσουμε και να ανοίξουμε τις πόρτες των διεθνών αγορών».
Για τη “Σεμέλη Οινοποιητική ΑΕ” το 2018 έκρυβε και μια “έκπληξη” σε ό,τι αφορά αυτό το “άνοιγμα”, αφού στον κατάλογο των ξένων αγορών, όπου τα κρασιά της εταιρίας έχουν δυναμική παρουσία, ήρθε να προστεθεί η μακρινή Κολομβία, γεγονός που σκόρπισε χαμόγελα στους ανθρώπους της εταιρίας. «Το 2018 πηγαίνει αρκετά δυναμικά η Κύπρος και μια αγορά που πρόσφατα άνοιξε είναι αυτή της Κολομβίας, παρ’ όλο που η χώρα αυτή περιβάλλεται από χώρες οινοπαραγωγούς (Αργεντινή, Χιλή). Αυτό δείχνει ότι το ελληνικό κρασί αξίζει να μπει σε χώρες που δεν μπορούσε μέχρι πρότινος. Επομένως, και για την Κολομβία -και όχι μόνο, για όλες τις χώρες- το ελληνικό κρασί, είναι ψηλά σε ό,τι αφορά την ποιότητα», τονίζει ο κ. Νασιάκος.
Για τη “Σεμέλη Οινοποιητική AE” η περαιτέρω ανάπτυξη στην εγχώρια και τις διεθνείς αγορές είναι μονόδρομος, αφού η μεγάλη επένδυση, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που βρίσκεται σε εξέλιξη στο οινοποιείο της Νεμέας, προχωρά με ταχείς ρυθμούς. «Πρόκειται για μία επένδυση που έχει τρία σκέλη (επένδυση στη γη και στα αμπέλια στον εκσυγχρονισμό και στην αγορά νέου εξοπλισμού και στον οινοτουρισμό). Ήδη έχουμε ξεκινήσει τις εργασίες για τον εκσυγχρονισμό του εξολισμού και τους χώρους φιλοξενίας και ευελπιστούμε πως θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του τρέχοντας έτους», σημειώνει ο κ. Νασιάκος.
‘Αλλωστε, για τον ίδιο τα ανοιχτά, επισκέψιμα οινοποιεία είναι ο καλύτερος τρόπος εκπαίδευσης του κοινού στο καλό, ποιοτικό κρασί, όπως επίσης και τα διάφορα φεστιβάλ οίνου ανά τη χώρα και το εξωτερικό, όπως το πρόσφατο “Umami Festival” στην Αλεξανδρούπολη, όπου η “Σεμέλη” έδωσε δυναμικό “παρών”, προσελκύοντας το ενδιαφέρον κοινού και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο. «Ήταν άψογη η διοργάνωση. Έγινε σε μια ακριτική περιοχή όπως η Αλεξανδρούπολη που χρειάζεται αλλά και αξίζει τη στήριξή μας», επισημαίνει ο κ. Νασιάκος, τονίζοντας πως «υπάρχει ο οινόφιλος και ο καταναλωτής στις ακριτικές αυτές περιοχές που μας ενδιαφέρει εξίσου με αυτόν των μεγάλων αστικών κέντρων».
Οινολόγος με μακρά πορεία στον χώρο (και τρίτης γενιάς οινοπαραγωγός), ο κ. Νασιάκος μιλάει ακόμη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για:
-το πόσο γνωστά είναι τα ελληνικά κρασιά στις ξένες αγορές:
«Ποιοτικά είμαστε ψηλά. Ωστόσο αυτό (το κατά πόσο τα ελληνικά κρασιά είναι γνωστά) είναι το μεγάλο μας πρόβλημα. Το ελληνκό κρασί είναι υψηλής ποιότητας, έχει να δώσει κάτι καινούργιο, πρωτόγνωρο, ανεξερεύνητο αλλά δεν το γνωρίζει ο καταναλωτής (στο εξωτερικό). ‘Απαξ και μπει όμως στο ποτήρι του καταναλωτή θα τον κάνει φίλο. Είμαι βέβαιος γι’ αυτό!».
– αν τα ελληνικά κρασιά πέραν των βραβείων που κερδίζουν μπορούν να ανταγωνιστούν και εμπορικά τα ξένα στις διεθνείς αγορές:
«Αυτό μπορώ να σας το πω μετά βεβαιότητος. Βέβαια δεν είναι λογικό να πάμε να ανταγωνιστούμε χώρες που παράγουν υπερδεκαπλάσιες ποσότητες σε σχέση με την Ελλάδα και άρα μπορούν να πουλήσουν και σε χαμηλότερες τιμές. Εξάλλου το ελληνικό κρασί δεν αξίζει αυτή τη μεταχείριση. Το ελληνικό κρασί έχει μια πολύ καλή θέση στον διεθνή ανταγωνισμό και θα πρέπει να βγαίνει προς τα έξω ως ποιοτικό, σπάνιο, κάτι νέο και πρωτοπόρο».
-σε ποιον τομέα υστερούμε (π.χ. μάρκετινγκ):
«Υστερούμε στο μάρκετινγκ όντως. Και μην ξεχνάμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε χώρες κολοσσούς που έχουν εξελίξει πολύ τον τομέα του μάρκετινγκ (Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία κ.ά). Παρ΄όλα αυτά δεν το βάζουμε κάτω. Έχουμε καταστρώσει ένα στρατηγικό σχέδιο ως κλάδος κι αυτό βλέπουμε ότι αποδίδει στις αγορές του εξωτερικού».
– αν ο κλάδος έχει τη στήριξη της Πολιτείας:
«Όχι ιδιαίτερα, αλλά έχουμε μάθει να προχωράμε και μόνοι μας και δεν μας ενοχλεί αυτό. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο κρασί είναι ένας φόρος άδικος, αναποτελεσματικός και δεν κάνει καλό ούτε στο κρασί ούτε στα ταμεία του κράτους. Είναι κάτι που δεν έπρεπε καν να συμβεί, είναι κάτι που όσο το δυνατόν πιο σύντομα πρέπει να αποσυρθεί».
-το “πάντρεμα” του κρασιού με τη γαστρονομία:
«Συνεργαζόμαστε με τον χώρο της εστίασης. Και ως εταιρία έχουμε κάνει σεμινάρια σε εστιατόρια ώστε οι σεφ που δουλεύουν εκεί να έχουν την κατάλληλη κατάρτιση για το συνδυασμό κρασιού με φαγητό. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Στο θέμα εκπαίδευσης του Έλληνα είμαστε αρκετά πίσω».
-για την ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσει ο οινολόγος με το αμπέλι:
«Η έμπνευση ξεκινάει από το αμπέλι. Το ακούς, το αφουγκράζεσαι και προσπαθείς μέσα από αυτή τη διαδικασία να σχεδιάσεις, να ονειρευτείς πώς θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Είναι μια πολύ όμορφη διαδικασία, η οποία πράγματι θέλει πολύ μεράκι και να αφιερωθείς ολοκληρωτικά. Εκτός από το γνωστικό υπόβαθρο, χρειάζεται μεράκι, εκπαίδευση και άπειρος χρόνος στο αμπέλι».
Discussion about this post