Σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ πρόκειται να αποπλεύσει τις επόμενες ώρες και τελικός προορισμός είναι η θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας.
Μια ακόμα δύσκολη αποστολή καλούνται να φέρουν τις πέρας οι ερευνητές και τα στελέχη του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών που εδρεύει στην Κρήτη, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που μεταδίδει το ekriti.gr
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, περίπου στις 21:00 το βράδυ της Δευτέρας, 16.04.2018, καθορίζονταν οι τελευταίες λεπτομέρειες της επιχείρησης, καθώς η Πολεμική Αεροπορία, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα επιχειρήσει να «πάρει απαντήσεις» για τα αίτια που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία και στην απώλεια ενός έμπειρου αεροπόρου, αλλά και ενός εκ των δύο πιο σύγχρονων τύπων μαχητικών αεροσκαφών που διαθέτει στο οπλοστάσιό της.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη επιχείρηση αναμένεται με αγωνία από τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης που έχει συσταθεί από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, προκειμένου οι Αξιωματικοί της ΠΑ να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο. Και τι περισσότερο από το ίδιο το αεροσκάφος, το οποίο (σ.σ. το μεγαλύτερο τμήμα του) βρίσκεται σε βάθος 800 μέτρων. Ενώ κομμάτια του έχουν «απλωθεί» σε μια ακτίνα που υπολογίζεται στα 400 μέτρα!
Διαβάστε επίσης: 15 χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως και σε αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό που χειρίζονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό – να το ανελκύσουν. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, ωστόσο το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του σκάφους εγγυάται ουσιαστικά το ίδιο το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και ένα μεγάλο «στοίχημα» για όλους τους συμμετέχοντες.
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Με βάση την «αναγκαιότητα προστασίας των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της χώρας» ξεκινά η έρευνα, ο εντοπισμός, η περισυλλογή και η ανέλκυση τμημάτων του αεροσκάφους MIRAGE 2000-5, που κατέπεσε την περασμένη Πέμπτη στη θαλάσσια περιοχή 8,5 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, οδηγώντας στο θάνατο το σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.
Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναθέτει το συγκεκριμένο έργο, που θα διενεργηθεί σε εκτιμώμενο βάθος 800-1.000μέτρων, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών(ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.
Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) “με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας”, για τους ακόλουθους λόγους:
“ (1) Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.
(2) Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των
αιτιών του ατυχήματος.
(3) Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο
στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».
Διαβάστε επίσης: Οι Τούρκοι ξεκινούν άσκηση απόβασης απέναντι από τη Χίο
Οπως αναφέρεται, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, «προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων ».
Με βάση τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της σύμβασης, ύψους 402.375,35ευρώ, έχουν προβλεφθεί 14 μέρες ερευνών στην περιοχή πτώσης του αεροσκάφους από το ωκεανογραφικό σκάφος (Ω/Κ) «Αιγαίο», του ΕΛ,ΚΕ.ΘΕ, ερευνητικού φορέα που λειτουργεί υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Το συγκεκριμένο σκάφος, είναι «εξοπλισμένο με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή εκτέλεσης αυτού του είδους των επιχειρήσεων, για τον εντοπισμό και τη συνδρομή στην ανέλκυση των συντριμμιών τόσο σε ηχοβολιστικά συστήματα αποτελούμενα από πολυδεσμικό βυθόμετρο – Multi beam (ΜΒ) eco sounder, πλευρικό ηχοβολιστικό και τομογράφο πυθμένα με σύστημα πόντισης μεγάλου βάθους – deep tow, όσο και σε υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) εξοπλισμένο με κάμερες και βραχίονες με επιχειρησιακή ικανότητα μέχρι το βάθος των 2000 μέτρων.
Το σύστημα ΜΒ και πλευρικό ηχοβολιστικό χρησιμοποιείται σε 24ωρη βάση, ενώ το τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) σε 12ωρη βάση. Επίσης, οι τεχνικές εύρεσης και ανέλκυσης περιγράφονται αναλυτικά στην κατατεθείσα τεχνική προσφορά του Κέντρου».
Στο σκάφος θα επιβαίνει και επιτροπή στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας για να αξιολογήσει τα εντοπισμένα τμήματα υποδεικνύοντας προς ανέλκυση, κατά προτεραιότητα, αυτά που θα συντελέσουν στη διερεύνηση και αποσαφήνιση των λόγων του ατυχήματος.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Discussion about this post