Γιατί μαύρο;
Αρχικά να πούμε ότι το πραγματικό χρώμα του κουτιού είναι πορτοκαλί και μάλιστα έντονο πορτοκαλί για να εντοπίζεται εύκολα. Ο λόγος που το λένε «μαύρο κουτί» είναι γιατί τα πρώτα κουτιά που είχαν κατασκευαστεί ήταν μαύρα. Επίσης υπάρχει και η μεταφορική χρήση του όρου «μαύρο κουτί» γιατί περιέχει πληροφορίες τις οποίες μπορεί να μην γνωρίζουμε.
Το μαύρο κουτί αποτελείται από δύο τμήματα: το CVR (Cockpit Voice Recorder) και το FDR (Flight Data Recorder).
Το CVR καταγράφει ήχους, όπως τις συνομιλίες των κυβερνητών με τον πύργο ελέγχου, αλλά και όσα ακούγονται στο πιλοτήριο. Τα σύγχρονα CVR διατηρούν αποθηκευμένες καταγραφές τουλάχιστον δύο ωρών. Η καταγραφή των ήχων μέσα στο πιλοτήριο είναι πολύ σημαντική.
Το FDR καταγράφει κάποια δεδομένα πτήσης όπως το υψόμετρο, τη θέση των πτερυγίων, καθώς και τη γενικότερη κατάσταση του αεροσκάφους. Όλα τα στοιχεία μπορεί να φανούν χρήσιμα σε περίπτωση ατυχήματος.
Είναι κατασκευασμένο από εξαιρετικά ανθεκτικά και πυρίμαχα υλικά όπως ανοξείδωτο ατσάλι ή τιτάνιο ώστε να αντέχει πολύ ισχυρές δυνάμεις. Επίσης έχουν την δυνατότητα να εκπέμπουν σήμα για 30 ολόκληρες μέρες (ακόμη και μέσα από τη θάλασσα) μέχρι να το εντοπίσει κάποιος.
Το μαύρο κουτί βρίσκεται τοποθετημένο συνήθως στην πίσω πλευρά του αεροσκάφους ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι να καταστραφεί από μια σύγκρουση.
Discussion about this post