Μια οικογενειακή επιχείρηση της Λάρισας, με την ονομασία Cosmos Aluminium, αποφάσισε το 2007 να δραστηριοποιηθεί στη διέλαση αλουμινίου με κύριο στόχο τις εξαγωγές σε νέες αγορές. Η απόφαση πάρθηκε από τον Ξενοφών Καντώνια – πρόεδρο της εταιρείας, τον Ιωάννη Καντώνια – αντιπρόεδρο της εταιρίας και τον Θεόδωρο Καντώνια – διευθύνοντα σύμβουλο, με αντικείμενο την διέλαση αλουμινίου που θα αφορά μεγάλο εύρος χρήσης στη βιομηχανία, στην αυτοκινητοβιομηχανία, στη ναυπηγική, στις εταιρείες κατασκευής μηχανημάτων κ.α.
Η επιλογή τους δικαιώθηκε και επιβραβεύθηκε πριν λίγες ημέρες, όταν η επιχείρηση και οι ιδρυτές της, τιμήθηκαν με το βραβείο «Επιχειρηματίας της χρονιάς» για το 2017 του θεσμού Entrepreneur Of The Year (ΕΥ), τίτλος που τους απονεμήθηκε στην ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία πλήθους επιχειρηματιών και εκπροσώπων της οικονομίας.
Μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και διευθυντής εμπορίου της εταιρίας Cosmos Aluminium Ιωάννης Καντώνιας περιέγραψε αναλυτικά ποιες είναι οι σημερινές συνθήκες στον κλάδο της διέλασης αλουμινίου, ποιες είναι οι ανάγκες του διεθνούς εμπορίου, αλλά και για την δικαίωση των ιδρυτών της εταιρίας να επιλέξουν να ασχοληθούν με αυτόν τον τομέα.
«Υπάρχει μεγάλη γκάμα για την διέλαση αλουμινίου, όμως παραδοσιακά στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις είχαν στόχευση κυρίως στο κομμάτι των κουφωμάτων αλουμινίου το οποίο και περιλαμβάνει μόνο το 20% της χρήσης του προϊόντος» είπε ο κ. Καντώνιας και συμπλήρωσε «εμείς επιλέξαμε να αφήσουμε ανοιχτό το πεδίο, διότι με αυτό τον τρόπο πετύχαμε ένα μεγαλύτερο εύρος της αγοράς, αλλά και γιατί αποφασίσαμε πως θέλουμε να είμαστε καλοί σε ένα πράγμα που είναι η διέλαση του αλουμινίου».
Ο κ. Καντώνιας σημείωσε πως η βασική ενασχόληση της εταιρίας είναι η εξαγωγές, καθώς το 99,7 % των προϊόντων εξάγονται σε τουλάχιστον 20 χώρες σε Ευρώπη και Ισραήλ.
Ο ίδιος τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «η ενασχόληση με τις εξαγωγές, δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβόμαστε στην Ελλάδα», σημειώνοντας βέβαια πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις για όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με το εξαγωγικό κομμάτι.
«Αν πρέπει να συμβουλέψω κάποιον συνάδελφο επιχειρηματία θα του έλεγα πως αξίζει να ασχοληθεί με τις εξαγωγές, με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να είναι σοβαρός, τυπικός, να σέβεται τις συμφωνίες που έχει κάνει με τους πελάτες του και παράλληλα να είναι ανοιχτόμυαλος και να ακούει την αγορά. Οι πελάτες και οι συνεργάτες στο εξωτερικό έχουν διάθεση να πειραματιστούν, εφόσον έχουν απέναντι τους κάποιον που τους εμπνέει εμπιστοσύνη. Η αλήθεια είναι ότι οι ξένοι είναι λίγο δύσπιστοι στην αρχή, όχι μόνο με τις εταιρείες από την Ελλάδα αλλά από την ευρύτερη περιοχή, αλλά εφόσον μια εταιρεία χτίσει ένα καλό όνομα στην αγορά μετά οι πελάτες έρχονται μόνοι τους» σημείωσε.
Σχολιάζοντας την κατάσταση στον τομέα των εξαγωγών στην Ελλάδα ο κ. Καντώνιας επεσήμανε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις «έπρεπε να είχαν στραφεί στην αναζήτηση νέων αγορών στο εξωτερικό πολύ πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση», σημειώνοντας πως «η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να διαπρέψει στις εξαγωγές και λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και λόγω της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει».
Όσον αφορά τον διεθνή ανταγωνισμό στον εξειδικευμένο τομέα των βιομηχανικών προϊόντων ο κ. Καντώνιας υποστήριξε ότι «ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος», σημειώνοντας βέβαια πως το πλεονέκτημα που υπάρχει στην Ελλάδα είναι η αμεσότητα στην επικοινωνία, αλλά και η γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών λόγω της γεωγραφικής θέσης που έχει η Ελλάδα. Επίσης σημείωσε πως η εταιρεία έχει επενδύσει στην διαδικασία της παραγωγής, άλλα και στους ποιοτικούς ελέγχους που αφορούν την τελική μορφή του προϊόντος, γεγονός που «δίνει πλεονέκτημα έναντι άλλων ανταγωνιστών από το εξωτερικό».
Σχετικά με την βράβευση της οικογένειάς του από την ΕΥ ως «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2017, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Cosmos Aluminium σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η βράβευση ήταν μια αναγνώριση των προσπαθειών των στελεχών και των εργαζομένων της εταιρείας που αυτή τη στιγμή είναι 139.
Τέλος ο κ. Καντώνιας μιλώντας για τους στόχους που βρίσκονται στα σκαριά για το επόμενο διάστημα, τόνισε πως η εταιρεία ετοιμάζει μια ακόμη γραμμή παραγωγής που θα δώσει 60% αύξηση στην παραγωγή. Επίσης σημείωσε πως σχεδιάζονται ανοίγματα σε νέες αγορές στο εξωτερικό, ενώ υπάρχει σκέψη να γίνει επένδυση ώστε το τελικό προϊόν να έχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία με ειδική επεξεργασία.
Discussion about this post