Η κυκλοφοριακή μελέτη την οποία επικαλείται κατά το δοκούν ο κ. Λαμπάκης (την χρησιμοποιούσε ως επιχείρημα για την απόφασή του να κλείσει την οδό Κύπρου), έχει ήδη καταστρατηγηθεί από τον ίδιο, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τον παραλιακό δρόμο της Β. Αλεξάνδρου και την οδού Χαριλάου Τρικούπη. Στην μεν πρώτη, η κυκλοφοριακή μελέτη προέβλεπε πλήρη μονοδρόμηση σε όλο το μήκος της, ενώ στην δεύτερη την πεζοδρόμησή της.
Όπως φαίνεται στο εγκριθέντα σχέδιο του συγχρηματοδοτούμενου και ήδη δημοπρατηθέντα έργου, η κατασκευή του ποδηλατόδρομου κατά μήκος όλης της παραλίας, θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της οδού Απολλωνιάδος και της Βασ. Αλεξάνδρου κατά 2,85 μ. Οι πιέσεις που ασκήσαμε ως δημοτική παράταξη, ανάγκασαν την δημοτική αρχή να αλλάξει εν μέρει την απόφαση και να μονοδρομηθεί μόνο το τμήμα από την οδό Έλλης («ΑΡΓΩ») και προς την πλευρά του Φάρου έως την οδό Κύπρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακυρώνεται κάθε δυνατότητα πεζοδρόμησης της Χαρ. Τρικούπη, μια και από εκεί θα γίνεται η διέλευση των οχημάτων ύστερα από την εκτροπή της παραλιακής μέσω της οδού Κρήτης.
Σε κάθε περίπτωση οι αυτοσχεδιασμοί του κ. Λαμπάκη, δείχνουν πως η κυκλοφοριακή μελέτη ήδη έχει ακυρωθεί σε μεγάλο βαθμό (μη τηρώντας τις νόμιμες διαδικασίες) και συνεπώς είναι μάταιο να παραμένει κλειστή και η Κύπρου, ως ο μοναδικός δρόμος που οδηγεί στο λιμάνι.
Αυτό που όμως είναι τραγικό και ανεπανόρθωτο λάθος, είναι η κατασκευή ενός έργου εκατομμυρίων ευρώ, που θα έχει ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων, να στενέψει η παραλιακή μας οδός κατά περίπου 3μ.
Η Αλεξανδρούπολη που είχε την «τύχη» να έχει ένα από τα καλύτερα ρυμοτομικά σχέδια της χώρας με φαρδύς δρόμους, κινδυνεύει να εγκλωβιστεί από λανθασμένες επιλογές αυτής της δημοτικής αρχής. Ο κ. Λαμπάκης που από την θέση της αντιπολίτευσης τα προηγούμενα χρόνια κατέκρινε έντονα την κατασκευή του ποδηλατόδρομου στην Λεωφ. Δημοκρατίας, έρχεται το 2018 να βάλει την σφραγίδα του σε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη για το μέλλον αυτής της πόλης, «καταφέρνοντας» δικαίως να ξεσηκώσει όλο τον κόσμο.
Χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί εναλλακτικές λύσεις και κυκλοφοριακά ισοδύναμα, σε συνδυασμό με αποκέντρωση βασικών υπηρεσιών από την παραλία και το κέντρο της Αλεξανδρούπολης (Αστυνομία, δικαστήρια κλπ.), είναι εξαιρετικά επισφαλές να επιχειρούνται άστοχες μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις και μειώσεις σε πλάτη βασικών οδικών αρτηριών.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την λανθασμένη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, με ασύνδετες και άστοχες μελέτες, επιφέρουν τον κίνδυνο να δαπανηθούν τεράστια ποσά με αμφίβολο έως καταστρεπτικό αποτέλεσμα για το μέλλον της πόλης.
Η δημοτική παράταξη της «ΑΝΑ.Σ.Α.» από την πρώτη στιγμή εντός του δημοτικού συμβουλίου, κατέθεσε εγγράφως τις προτάσεις της και στις δύο φάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης. Συμμετείχε σε όλες τις διαβουλεύσεις και καταψήφισε το τελικό σχέδιο, εκφράζοντας με σαφήνεια τις αντιρρήσεις της.
Διοργάνωσε μια εξαιρετική εκδήλωση για το παραλιακό μέτωπο της πόλης, με την παρουσία των διεθνώς καταξιωμένων αρχιτεκτόνων που σχεδίασαν και υλοποίησαν την Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης.
Τέλος συμμετείχαμε με συγκεκριμένες προτάσεις στην πρόσφατη διαβούλευση για το master plan του Οργσνισμού Λιμένα, στις οποίες περιλαμβάνεται και η διαμόρφωση της Βασ. Αλεξάνδρου σε συνδυασμό με την δυτική χερσαία ζώνη.
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
Discussion about this post