Η κριτική που το κοινωνικό δίκτυο δέχεται σε Ευρώπη και ΗΠΑ είναι εξαιρετικά έντονη, καθώς κυβερνήσεις εκφράζουν δυσαρέσκεια σχετικά με την αντίδραση του Facebook, τονίζοντας πως υπάρχει ανάγκη για επιβολή ισχυρών ρυθμιστικών πλαισίων στον τρόπο που λειτουργεί όχι μόνο το κοινωνικό δίκτυο, αλλά και οι εταιρείες τεχνολογίας γενικότερα.
Αντιμέτωπο με τις δριμύτερες κατηγορίες και «πυρά» που έχει δεχτεί ποτέ βρίσκεται στο Facebook, καθώς συνεχίζεται το «μπαράζ» αντιδράσεων και επιπτώσεων μετά τις αποκαλύψεις του σκανδάλου της Cambridge Analytica η οποία συνέλεξε άνευ σχετικής αδείας προσωπικά δεδομένα 50 εκατ. χρηστών του κοινωνικού δικτύου, χάριν δραστηριοτήτων που σχετίζονταν με δημιουργία προφίλ ψηφοφόρων εν όψει εκλογικών αναμετρήσεων- όπως οι προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016.
Σε μια προσπάθεια να διαχειριστεί την αρνητική δημοσιότητα, ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, πήρε τον λόγο την Τετάρτη, αναγνωρίζοντας ότι η εταιρεία «έκανε λάθη», εκφράζοντας τη λύπη του για αυτά και δεσμευόμενος πως θα ληφθούν μέτρα για να αρθεί η εταιρεία στο ύψος των περιστάσεων. Μέσω ανάρτησής του στον προσωπικό του λογαριασμό και μια σειρά συνεντεύξεων σε μέσα του ειδικού Τύπου, ο «Mr Facebook» παραδέχτηκε ότι υπάρχει μεγάλο θέμα παραβίασης εμπιστοσύνης, καθώς είναι ευθύνη του Facebook να προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών του, ενώ δεσμεύτηκε πως θα γίνει έρευνα πάνω σε χιλιάδες εφαρμογές που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του- καθώς και ότι θα δοθούν στους χρήστες εργαλεία που τους επιτρέπουν να μπλοκάρουν ευκολότερα την πρόσβαση στα δεδομένα τους. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν πείθονται, καθώς υποστηρίζουν ότι οι τοποθετήσεις Ζάκερμπεργκ δεν συνιστούν πραγματική «συγγνώμη» και ότι τα σχέδια αυτά δεν συνιστούν ουσιώδη μείωση των δυνατοτήτων των διαφημιστών να χρησιμοποιούν δεδομένα του Facebook.
Η κριτική που το κοινωνικό δίκτυο δέχεται σε Ευρώπη και ΗΠΑ είναι εξαιρετικά έντονη, καθώς κυβερνήσεις εκφράζουν δυσαρέσκεια σχετικά με την αντίδραση του Facebook, τονίζοντας πως υπάρχει ανάγκη για επιβολή ισχυρών ρυθμιστικών πλαισίων στον τρόπο που λειτουργεί όχι μόνο το κοινωνικό δίκτυο, αλλά και οι εταιρείες τεχνολογίας γενικότερα. Από πλευράς του, ο Ζάκερμπεργκ είπε όσον αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα πως «δεν είναι σίγουρος ότι δεν θα έπρεπε να επιβληθούν πλαίσια κανόνων» και ότι το ερώτημα είναι περισσότερο ποιοι θα ήταν οι σωστοί κανόνες, και όχι αν πρέπει ή δεν πρέπε να επιβληθούν. «Οι άνθρωποι θα έπρεπε να ξέρουν ποιοι αγοράζουν τις διαφημίσεις που βλέπουν στο Facebook», σημείωσε, ενώ παράλληλα δήλωσε πρόθυμος να εμφανιστεί και να καταθέσει ενώπιον κυβερνητικών επιτροπών για το ζήτημα.
Παρόλα αυτά, όπως προαναφέρθηκε, δεν φαίνεται να πείθει ότι οι κινήσεις του αυτές είναι ειλικρινείς, καθώς είναι πάρα πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για προσπάθεια να κερδίσει χρόνο και υπεκφυγές όσον αφορά στα κύρια ζητήματα. Σε πλήρη εξέλιξη είναι διαδικτυακές εκστρατείες και hashtags στα social media όπως το #deletefacebook και #boycottfacebook, με τους χρήστες να καλούνται να πάψουν να ασχολούνται με το κοινωνικό δίκτυο που θεωρείται συνώνυμο της έννοιας των social media, ενώ πολλά πλέον είναι τα δημοσιεύματα από ΜΜΕ κάθε είδους που παρέχουν οδηγίες στους χρήστες για το πώς θα προστατέψουν τα δεδομένα τους στο Facebook και πώς θα διαγράψουν οριστικά τους λογαριασμούς τους. Παρόλα αυτά, ο Ζάκερμπεργκ είπε πως δεν έχει παρατηρηθεί σημαντική φυγή χρηστών από το δίκτυο- αν και, όπως σημείωσε, «δεν είναι καλό».
Όσον αφορά στις άμεσες οικονομικές επιπτώσεις, η πτώση της αξίας της μετοχής του Facebook συνεχίζεται, καθώς οι επενδυτές προβληματίζονται ότι οι αποτυχίες των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας να προστατέψουν τα δεδομένα των χρηστών τους θα απομακρύνουν διαφημιστές και χρήστες, ενώ θα επιφέρουν την επιβολή αυστηρότερων κανόνων λειτουργίας: Το αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να χάσει περίπου 46 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της μέσα σε τρεις ημέρες.
Όσον αφορά στην «πέτρα του σκανδάλου», Cambridge Analytica, ο διευθύνων της σύμβουλος, Αλεξάντερ Νιξ, έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, ενώ ο ψυχολόγος Αλεξάντρ Κόγκαν, που συνέλεξε τα δεδομένα μέσω μιας ειδικής εφαρμογής στο Facebook, ισχυρίζεται πως χρησιμοποιείται από τις δύο εταιρείες ως «αποδιοπομπαίος τράγος».
Πηγή: www.naftemporiki.gr
Discussion about this post