Το Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης (SIPRI) δημοσίευσε πρόσφατα την έκθεσή του για με τίτλο «Τάσεις στις διεθνείς μεταβιβάσεις όπλων», που αποκαλύπτει τους 25 μεγαλύτερους εξαγωγείς όπλων ανάμεσα στα 2013 και το 2017.
Ή έκθεση, που επίσης συμπεριλαμβάνει και τους 40 μεγαλύτερους εισαγωγείς όπλων, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι διεθνείς μεταβιβάσεις μεγάλων όπλων αυξήθηκαν κατά 10% τα τελευταία 4 χρόνια, σε σχέση με το διάστημα 2008-12. Μάλιστα αυξάνονται σταθερά από το 2000 και μετά, ύστερα από μία μεγάλη πτώση στο τέλος του Ψυχρού Πολέμου.
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι οι πωλήσεις όπλων στη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Ωακεανία έχουν αυξηθεί τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ εκείνες στην Αμερική, την Αφρική και την Ευρώπη έχουν μειωθεί.
Αυτοί, είναι , σύμφωνα με την έρευνα, οι 10 μεγαλύτεροι εξαγωγείς όπλων:
10. Ολλανδία
Βασικοί πελάτες: Ιορδανία (15% των συνολικών πωλήσεων), Ινδονησία (15%) και ΗΠΑ (11%). Στην Ολλανδία αντιστοιχεί το 2,1% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 14% σε σχέση με το 2008-12.
9. Ιταλία
Βασικοί πελάτες: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (12% των συνολικών πωλήσεων), Τουρκία (10%) και Αλγερία (9,9%). Στην Ιταλία αντιστοιχεί το 2,5% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 13% σε σχέση με το 2008-12.
8. Ισραήλ
Βασικοί πελάτες: Ινδία (49% των συνολικών πωλήσεων), Αζερμπαϊτζάν (13%) και Βιετνάμ (6,3%). Στο Ισραήλ αντιστοιχεί το 2,9% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές του αυξήθηκαν 55% σε σχέση με το 2008-12.
7. Ισπανία
Βασικοί πελάτες: Αυστραλία (34% των συνολικών πωλήσεων), Τουρκία (14%) και Σαουδική Αραβία (8,3%). Στην Ισπανία αντιστοιχεί το 2,9% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 12% σε σχέση με το 2008-12.
6. Ηνωμένο Βασίλειο
Βασικοί πελάτες: Σαουδική Αραβία (49% των συνολικών πωλήσεων), Ομάν (14%) και Ινδονησία (9,9%). Στο Ηνωμένο Βασίλειο αντιστοιχεί το 4,8% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές του αυξήθηκαν 37% σε σχέση με το 2008-12.
5. Κίνα
Βασικοί πελάτες: Πακιστάν (35% των συνολικών πωλήσεων), Μπανγκλαντές (19%) και Αλγερία (10%). Στην Κίνα αντιστοιχεί το 5,7% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 38% σε σχέση με το 2008-12.
4. Γερμανία
Βασικοί πελάτες: Νότια Κορέα (14% των συνολικών πωλήσεων), Ελλάδα (11%) και Ισραήλ (8,7%). Στη Γερμανία αντιστοιχεί το 5,8% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 14% σε σχέση με το 2008-12.
3. Γαλλία
Βασικοί πελάτες: Αίγυπτος (25% των συνολικών πωλήσεων), Κίνα (8,6%) και Ινδία (8,5%). Στη Γαλλία αντιστοιχεί το 6,7% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 27% σε σχέση με το 2008-12.
2. Ρωσία
Βασικοί πελάτες: Ινδία (35% των συνολικών πωλήσεων), Κίνα (12%) και Βιτενάμ (10%). Στη Ρωσία αντιστοιχεί το 22% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της μειώθηκαν 7,1% σε σχέση με το 2008-12.
1. ΗΠΑ
Βασικοί πελάτες: Σαουδική Αραβία (18% των συνολικών πωλήσεων), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (7,4%) και Αυστραλία (6,7%). Στις ΗΠΑ αντιστοιχεί το 34% όλων των εξαγωγών και οι εξαγωγές της αυξήθηκαν 25% σε σχέση με το 2008-12.
Discussion about this post