ΘΕΜΑ: Εθνική Οδός Απαλός-Λουτρά: θα παραμείνει δρόμος ατυχημάτων ή θα γίνει δρόμος ανάπτυξης? Κατάθεση Ερώτησης.
Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορώνκατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης,επανερχόμενος στο ζήτημα της βελτίωσης της Ε.Ο.Νο2 Απαλός-Λουτρά.
Συγκεκριμέναστην Γραπτή Ερώτηση, σε συνέχεια της υπ’αριθμ. 6065/02.06.2017 Ερώτησης (βλ. εδώ), και η οποία ουσιαστικά δεν απαντήθηκε, αναφέρεται ότι το ζήτημα της βελτίωσης του συγκεκριμένου τμήματος της Ε.Ο. προβάλλει πλέον επιτακτικό.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για το εγκεκριμένο Γεωθερμικό πεδίο που βρίσκεται στην περιοχή, αλλά και η εξυπηρέτηση &ασφάλεια μετακίνησης επιβατών, επιχειρηματιών και στρατιωτικών από το συγκεκριμένο τμήμα της Ε.Ο. καθιστά το ζήτημα μείζον.
Ο υπουργός καλείται να απαντήσει αν θα δρομολογήσει το έργο ή αν σκοπεύει να συνδράμει χρηματοδοτικά την ΠΑΜΘ, η οποία έχει έτοιμη την απαραίτητη μελέτη.
Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: Δρομολόγηση του έργου: «ΒελτίωσηΕ.Ο. Νο2 Απαλός – Λουτρός»
Σε συνέχεια της υπ’αριθμ. 6065/02.06.2017 Ερώτησης επανερχόμαστε στο θέμα της κατασκευής του έργου «Βελτίωση Ε.Ο. Νο 2 Απαλός – Λουτρός».
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα είχαμε αρκετά τροχαία ατυχήματα εκ των οποίων δυο θανατηφόρα. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στο συγκεκριμένο τμήμα έχει αυξηθεί και αναμένεται και περεταίρω αύξηση λόγω των σχεδιαζόμενων επενδυτικών σχεδίων.
Συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ των οικισμών Αρίστεινου – Λουτρών, βρίσκεται το εγκεκριμένο Γεωθερμικό πεδίο στο οποίο έχουν αρχίσει να υλοποιούνται διάφορα επενδυτικά σχέδια κυρίως στον αγροτικό τομέα (θερμοκήπια κ.α.).Επιπλέον αναμένονται σύμφωνα με κυβερνητικές ανακοινώσεις και άλλες επενδυτικές κινήσεις κυρίως προερχόμενες από ξένους επενδυτές.
Ταυτόχροναπρογραμματίζονται και αρκετές άλλες επενδύσεις στον ενεργειακό τομέα είτε μέσω του αγωγού ΤΑΡ είτε του γεωθερμικού πεδίου.
Η βελτίωση του τμήματος αυτού των 8,328 χλμ της συγκεκριμένης Ε.Ο. κρίνεται επιβεβλημένη, καθόσον η κίνηση που δέχεται το συγκεκριμένο τμήμα είναι αρκετά μεγάλη. Από το συγκεκριμένο τμήμα εξυπηρετείται ένα μεγάλο κομμάτι των κατοίκων και των επιχειρηματιών του περιφερειακού Δήμου Αλεξανδρούπολης (πρώην Δ.Τραϊνούπολης και Δ.Φερών) όπως και ένας μεγάλος αριθμός στρατεύσιμων που υπηρετούν στην ευρύτερη περιοχή.
Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης έχει εκπονήσει μελέτη για την βελτίωση (διαπλάτυνση) της Ε.Ο. Νο2 από την περιοχή του Απαλού (χ.θ. 0+000) Νομού Έβρου έως την Νέα Γέφυρα του ρέματος ‘Τσάι’ περιοχής Λουτρού (χ.θ. 8+328). Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 14 εκ. ευρώ. Η μελέτη είναι ολοκληρωμένη σε όλα τα επίπεδα μέχρι και αυτό των απαλλοτριώσεων.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (Π.Α.Μ.Θ.). Ωστόσο εξαιτίας του αυξημένου προϋπολογισμού του έργου, ο οποίος ανέρχεται στα 14 εκ. ευρώ, αλλά και λόγω των περιορισμένων πόρων που μπορούν να διατεθούν, κυρίως από πιστώσεις του ΕΣΠΑ 2014-2020, αδυνατεί να προχωρήσει μόνη της στην υλοποίησή του έργου.
Γι’ αυτό ερωτάται ο υπουργός :
• Προτίθεστε να χρηματοδοτήσετε και να κατασκευάσετε το εν λόγω έργο;
• Υπάρχει σχεδιασμός της χρηματοδότησης της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο από την ίδια;
Discussion about this post