Χωρίς την πατροπαράδοτη σφραγίδα που, ανάλογα με το χρώμα της έδινε την δυνατότητα στον Έλληνα καταναλωτή να ξεχωρίζει, αν το σφάγιο που προμηθεύτηκε ήταν ντόπιο ελληνικό ή εισαγόμενο, κυκλοφορούν, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, τα αρνάκια και τα κατσικάκια. Η μη ύπαρξη της σφραγίδας πάνω στα αμνοερίφια που διακινούνται στην χώρα μας προβλέπεται στους νέους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών, οι οποίοι αναθεωρήθηκαν, πριν από λίγους μήνες και τέθηκαν σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2017. Αφήνει δε απροστάτευτους σε μεγάλο βαθμό τους ντόπιους κτηνοτρόφους από τυχόν φαινόμενα «ελληνοποιήσεων», τα οποία εντείνονται σε χρονικές περιόδους, πριν, κατά και μετά την περίοδο του Πάσχα.
Πλέον, όποιος καταναλωτής επιθυμεί να γνωρίζει την ταυτότητα του αμνοεριφίου, θα πρέπει να ανατρέξει στο σφαγείο, όπου έγινε η σφαγή και να αναζητήσει τα παραστατικά και τα πιστοποιητικά που συνοδεύουν το κάθε ζώο, κάτι όμως που είναι εξαιρετικά δύσκολο από πρακτική άποψη.
Όπως αναφέρουν, μιλώντας στον ΑγροΤύπο, καλά γνωρίζοντες τα θέματα της αγοράς αιγοπρόβειου κρέατος, «το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο, από την στιγμή που η χώρα μας δεν προσαρμόστηκε – αν και μπορούσε – σε σχετική Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εκδόθηκε από το 2013 και άρχισε να ισχύει από το 2015. Η Οδηγία αυτή ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στις χώρες – μέλη να υπάρχει στάμπα (σφραγίδα) πάνω στα διακινούμενα αμνοερίφια».
Υπενθυμίζεται ότι με βάση του νέους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας (ΔΙΕΠΠΥ), οι λιανοπωλητές, δηλαδή οι κρεοπώλες, υποχρεούνται στην τήρηση πινακίδων στα καταστήματά τους, όπου μεταξύ άλλων, πρέπει να αναγράφεται η χώρα καταγωγής-προέλευσης του κρέατος, το είδος κ.λ.π.
Πηγή: www.agrotypos.gr
Discussion about this post