Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει για την 90η τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 4 Μαρτίου στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με παρουσιαστή για δεύτερη συνεχή χρονιά τον Αμερικανό Τζίμι Κίμελ.
Στις πρώτες θέσεις των διεκδικητών για τα βραβεία, συναντάμε τις ταινίες «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με 13 υποψηφιότητες (διεκδικώντας μεταξύ άλλων βραβεία στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Σεναρίου, Α’ & Β’ Γυναικείου Ρόλου και Β’ Αντρικού), η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν με 8 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Μοντάζ, Μουσικής, Ηχητικού μοντάζ και Μιξάζ) και οι «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα με 7 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μουσικής, Μοντάζ, Α’ Γυναικείου και με διπλή συμμετοχή στην κατηγορία Β’ Ανδρικού).
Στην κατηγορία των αντρικών ερμηνειών τα φώτα συγκεντρώνει ο Γκάρι Όλντμαν ο οποίος επιδεικνύει ξανά το τεράστιο ταλέντο του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στην «Πιο Σκοτεινή Ώρα» του Τζο Ράιτ. Στην ίδια κατηγορία μαζί με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις («Αόρατη Κλωστή»), Ντάνιελ Καλούα («Τρέξε!») και Ντένζελ Ουάσινγκτον («Roman J. Israel, Esq.») διαγωνίζεται και ο Τιμοτέ Σαλαμέ που πρωταγωνιστεί στο ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο «Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου», ο οποίος στα 22 του, γίνεται ο δεύτερος νεότερος υποψήφιος για το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου στην ιστορία του θεσμού, μετά την υποψηφιότητα του 19χρονου Μίκι Ρούνεϊ το 1944.
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ αναδεικνύεται κυρίαρχη στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου Ρόλου για` την ερμηνεία της στις «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, και όπως όλα δείχνουν θα αποσπάσει άλλο ένα χρυσό αγαλματίδιο 21 χρόνια μετά τη νίκη της για το «Fargo» των αδελφών Κοέν. Η Αμερικανίδα ηθοποιός έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών, για τον ρόλο μιας μητέρας που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία επειδή δεν βρίσκει τον δολοφόνο και βιαστή της κόρης της.
Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία είναι η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μία μοναχική καθαρίστρια στη «Μορφή του Νερού», η Μάργκo Ρόμπι στο «Εγώ, η Τόνια» για τον ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο «Lady Bird» και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος του αριθμού- ρεκόρ 21 συνολικά υποψηφιοτήτων.
Η Άλισον Τζάνεϊ φαίνεται να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να τιμηθεί με το φετινό Όσκαρ Β΄Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στον ρόλο της καταπιεστικής μητέρας της Τόνια Χάρντινγκ στο «Εγώ, η Τόνια».
Όσο για το Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου, μολονότι ο Γουίλεμ Νταφόε παρέδωσε- κατά πολλούς- μία από τις καλύτερες ερμηνείες της ζωής του στο «The Florida Project», ο νικητής της βραδιάς στην κατηγορία αναμένεται να είναι ο Σαμ Ρόκγουελ για τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Το ίδιο βραβείο διεκδικεί και ο Γούντι Χάρελσον για την ίδια ταινία, ο Ρίτσαρντ Τζένκινς για τη «Μορφή του Νερού» αλλά και ο Κρίστοφερ Πλάμερ που κατάφερε μέσα σε μόλις δέκα μέρες γυρίσματος να αντικαταστήσει επάξια τον Κέβιν Σπέισι (μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εναντίον του τελευταίου) στο «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου» του Ρίντλεϊ Σκοτ.
Στην κατηγορία των σκηνοθετών φέτος ο νικητής θα κριθεί στο νήμα. Μπορεί ο Πολ Τόμας Άντερσον (υποψήφιος για την «Αόρατη Κλωστή») να μην έχει κερδίσει ποτέ το πολυπόθητο βραβείο, παρά τις 8 υποψηφιότητές του μέχρι σήμερα, ωστόσο φέτος έχει ν’ αντιμετωπίσει πολύ σκληρούς αντιπάλους, όπως τον Τζόρνταν Πιλ με το «Τρέξε!» που είδε την καριέρα του ν’ απογειώνεται φιγουράροντας σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, αλλά και τη Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο «Lady Bird», το οποίο «έσπασε» το αμερικάνικο box office ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις και τώρα διεκδικεί συνολικά πέντε βραβεία Όσκαρ. Τις περισσότερες βέβαια πιθανότητες να στεφθεί νικητής αφήνοντας πίσω του τον Κρίστοφερ Νόλαν με την «Δουνκέρκη», συγκεντρώνει ο Μεξικανός Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με τη «Μορφή του Νερού», που φέτος έφυγε με το Χρυσό Λιοντάρι από το φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας ενώ τον τίμησε και το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών.
Για το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας, αυτό της Καλύτερης Ταινίας αναμένεται να κονταροχτυπηθούν τα δύο μεγάλα φαβορί οι «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα και η «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, αν δεν κάνει την έκπληξη το αντιρατσιστικό θρίλερ «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, που τους τελευταίους μήνες έχει αναπτύξει μία τρομερή δυναμική στην οσκαρική κούρσα.
Στην τελετή θα υπάρχει έντονη παρουσία του κινήματος «Time’s Up», αλλά κανείς δεν γνωρίζει ακόμη ακριβώς τι έχει σχεδιαστεί, ενώ έγινε ξεκάθαρο από τα μέλη του πως στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ δεν θα υπάρξει «μαύρο» dress code όπως αυτό που επικράτησε στις Χρυσές Σφαίρες.
«Υπάρχουν γεγονότα και άνθρωποι που αξίζει να τους σατιρίσεις. Υπάρχουν κομμάτια αυτής της ιστορίας που δεν χρειάζεται να τα αναφέρεις. Το σόου δεν υπάρχει για να ζωντανέψει τις σεξουαλικές επιθέσεις των ανθρώπων» δήλωσε ο Τζίμι Κίμελ στο ABC. Είναι ένα σόου βραβείων με ανθρώπους που ονειρεύονται σε όλη τους τη ζωή να κερδίσουν ένα Όσκαρ. Και το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα ήταν να καταστρέψω τη στιγμή του οποιουδήποτε κάνοντάς την δυσάρεστη. Τα αστεία μου δεν θα σταματήσουν σίγουρα καμία άσχημη συμπεριφορά».
«Η παρουσίαση είναι καλύτερη τη δεύτερη φορά»
Μετά την περσινή γκάφα με τη λάθος ανακοίνωση, ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ όχι μόνο θα παρουσιάσουν ξανά Βραβείο στα Όσκαρ αλλά θα είναι πάλι αυτό για την Καλύτερη Ταινία. Οι δύο ηθοποιοί βρέθηκαν την Τρίτη 27/2 για πρόβες στο Dolby Theater του Χόλιγουντ και σύμφωνα με το TMZ, η ανακοίνωση του Βραβείου ξεκινά με τη Φέι Ντάναγουεϊ να λέει: «Η παρουσίαση είναι καλύτερη τη δεύτερη φορά». Το πρωτοφανές λάθος των δύο ηθοποιών είχε σημαδέψει την περσινή 89η τελετή απονομής, όπου το «Moonlight» κέρδισε τελικά το μεγάλο βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αλλά αρχικά ο Γουόρεν Μπίτι είχε αναφέρει λανθασμένα πως απονέμεται στο «La La Land».
Τρεις Πινακίδες έξω από το Dolby Theater
Ο κινηματογραφικός παραγωγός Χάρβεϊ Γουάινστιν που έχει κατηγορηθεί από περισσότερες από 70 γυναίκες για σεξουαλική κακοποίηση, συμπεριλαμβανομένου και του βιασμού δεν θα παρευρεθεί στη φετινή τελετή των Όσκαρ, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται κάνει αισθητή την παρουσία του αυτές τις ημέρες στο Χόλιγουντ.
Ο καλλιτέχνης δρόμου Plastic Jesus από το Λος Άντζελες παρουσίασε την Πέμπτη (1/3) ένα γλυπτό με τίτλο «Casting Couch», το οποίο αναπαριστά τον Γουάινστιν σε φυσικό μέγεθος, ντυμένο με μία ρόμπα να κάθεται σε ένα χρυσαφί καναπέ κρατώντας ένα αγαλματίδιο των Όσκαρ. Το γλυπτό τοποθετήθηκε κοντά στον χώρο όπου θα πραγματοποιηθεί η τελετή των βραβείων την Κυριακή το βράδυ.
Ωστόσο το «Casting Couch» δεν είναι το μόνο που απασχολεί την τελευταία εβδομάδα το Χόλιγουντ, καθώς τις τελευταίες μέρες, έκαναν την εμφάνισή τους τρεις διαφημιστικές πινακίδες που σχεδιάστηκαν από τον καλλιτέχνη δρόμου Sabo, με επιθετικά μηνύματα κατά της βιομηχανίας του θεάματος «που προστατεύει παιδόφιλους», όπως υποστηρίζει ο ίδιος ο καλλιτέχνης που τις τοποθέτησε.
Ο Sabo αποφάσισε να «παραφράσει» την ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», στην οποία η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ ανεβάζει διαφημιστικές πινακίδες με οργισμένα μηνύματα κατά των αστυνομικών Αρχών της πόλης της γιατί πιστεύει ότι δεν κάνουν αυτό που πρέπει για να συλλάβουν τον δολοφόνο της κόρης της. «Όχι συλλήψεις, ακόμη;» αναγράφεται σε μία πινακίδα στην ταινία. Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από το Dolby Theater, όπου θα φιλοξενηθεί η φετινή τελετή απονομής των Όσκαρ, ο Sabo έκανε κατάληψη σε τρεις μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες, στις οποίες έγραψε: «Και το Όσκαρ για τον μεγαλύτερο παιδόφιλο πηγαίνει…», «Όλοι ξέραμε, κι ακόμα καμία σύλληψη», «Πες ονόματα πάνω στη σκηνή ή βγάλε τον σκασμό!».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Sabo κάνει κατάληψη σε διαφημιστική πινακίδα για να επιτεθεί στο Χόλιγουντ, αλλά όπως εξήγησε στο The Hollywood Reporter τα μηνύματά του είναι κριτική εναντίον όσων υποτίθεται ότι υποβοήθησαν έμμεσα, με τη σιωπή τους, τις σεξουαλικές επιθέσεις
Discussion about this post