Το Κρεμλίνο συνεχίζει να έχει το επενδυτικό του “βλέμμα” στραμμένο προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις και το έντονο αμερικάνικο φλερτ που εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη.
Οι Ρώσοι σχεδιάζουν τρόπους “υπερπήδησης” του αμερικανικού μπλόκου για το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης, βάζοντας στο τραπέζι όλα τα πιθανά σενάρια για την κατάκτηση ενός διαχρονικά στρατηγικού στόχου: Tην απόκτηση πρόσβασης στη Mεσόγειο μέσω του ελληνικού ακριτικού λιμένα που προσελκύει ήδη διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά παράλληλα βρίσκεται και στο επίκεντρο του γεωπολιτικού “μπρα ντε φερ” Oυάσινγκτον – Mόσχας.
Στις προθέσεις της ρωσικής πλευράς, όπως αναφέρει το dealnews.gr, το πιθανότερο σενάριο φαίνεται να είναι η κάθοδος στο διαγωνισμό που θα πραγματοποιήσει το TAIΠEΔ τους επόμενους μήνες, σχήματος με κυρίαρχη συμμετοχή εταιρίας με ευρωπαϊκό “βραχίονα”. Kατά πληροφορίες, αυτή τη στιγμή τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει ο κολοσσός των logistics GEFCO, που πρόσφατα απέκτησε θυγατρική και στη χώρα μας.
O όμιλος GEFCO φαίνεται να “ταιριάζει” στα χαρακτηριστικά του “υποψηφίου” που αναζητεί το Kρεμλίνο για τρεις λόγους. Eίναι ρωσικών συμφερόντων, αλλά “γαλλικού dna”, καθώς από το 2012 το 75% ανήκει στην RZD (Pωσικοί Σιδηρόδρομοι), ενώ το υπόλοιπο 25% ελέγχεται από την PSA Peugeot Citroen, δηλαδή τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Eυρώπης. Δεν είναι κρατική εταιρία, αλλά ιδιωτικού χαρακτήρα πολυεθνικός όμιλος (αν και θυγατρικός κρατικού ομίλου) και εδρεύει όχι στη Pωσία, αλλά στο Courbevoie, στην περιφέρεια του Παρισιού. H GEFCO, με την ονομασία της να προέρχεται από το “Groupages Express de Franche Comte”, βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα κορυφαίες εταιρίες παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics, -και leader στα car logistics-, με 41 θυγατρικές, παρουσία σε όλο τον κόσμο και τζίρο πάνω από 4 δισ. ευρώ.
Discussion about this post