Τι είναι το hashtag;
Η λέξη hashtag προέρχεται από την ένωση των λέξεων hash και tag, δηλαδή του συμβόλου # και μιας ετικέτας (λέξης). Για παράδειγμα, #Greece.
Η πρώτη χρήση hashtag στα Social Media πραγματοποιήθηκε στο Twitter το 2007 και έκτοτε χρησιμοποιείται έως και σήμερα για την κατηγοριοποίηση συζητήσεων και δημοσιεύσεων. Ένα hashtag, δηλαδή, μπορεί να προσδώσει νόημα σε μία δημοσίευση η οποία υπό άλλες συνθήκες να μην είχε νόημα, διότι δείχνει σε τι αναφέρεται.
Συνήθως εντοπίζουμε hashtags αναφερόμενα σε διάφορα events, σε τηλεοπτικά προγράμματα, σε πρόσωπα και καταστάσεις της επικαιρότητας, κλπ, καθώς επίσης και σε λέξεις οι οποίες χαρακτηρίζουν καταστάσεις, όπως για παράδειγμα love, funny, selfie, κλπ.
Ένα hashtag μπορεί και λειτουργεί όταν αποτελεί σύνδεσμο και με κλικ πάνω σε αυτό μπορεί και ομαδοποιεί δημοσιεύσεις. Δε συμβαίνει παντού αυτό.
Πού μπορώ να χρησιμοποιήσω hashtags;
Όπως έχετε καταλάβει, δε συναντούμε παντού hashtags τα οποία αποτελούν σύνδεσμο. Από τα δημοφιλέστερα Social Media, τη λειτουργία των hashtags χρησιμοποιούν τα Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Vine, Pinterest και Tumblr.
Πώς χρησιμοποιώ ένα hashtag;
Υπάρχουν δύο τρόποι για να χρησιμοποιήσετε ένα hashtag. Ο πρώτος αφορά τη συμμετοχή σε μια συζήτηση και ο δεύτερος την ενημέρωση γύρω από ένα θέμα.
Όσον αφορά τη συμμετοχή, αρκεί να συμπεριλάβετε ένα ή περισσότερα hashtags σε σχόλιο ή σε δημοσίευση σας. Στόχος σας δε θα πρέπει να είναι να δουν το μήνυμα σας πολλοί χρήστες, δηλαδή να κάνετε προώθηση, αλλά να συνεισφέρετε σχετικό περιεχόμενο σε μια συζήτηση.
Εκτός από τα hashtags τα οποία αποτελούνται από μία λέξη, υπάρχουν και άλλα τα οποία χρησιμοποιούν φράσεις κολλητά (#GreeceIsBeautiful) ή με χρήση κάτω παύλας (#Greece_Is_Beautiful). Επίσης, επιτρέπονται οι αριθμοί, όχι όμως τα κενά. Όλα πρέπει να είναι κολλητά, με μόνη χρήση συμβόλου την κάτω παύλα. Τα greeklish προτιμώνται σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ τα ελληνικά αναγνωρίζονται από μερικά Κοινωνικά Δίκτυα στη χρήση των hashtags, ενώ από άλλα όχι.
Υπάρχουν πολλοί χρήστες οι οποίοι δημιουργούν δικά τους hashtags, όπως για παράδειγμα #Simera_perasa_oraia_stin_paralia_gioupi. Η χρήση τέτοιου είδους hashtags δεν έχει νόημα, καθώς σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις εμπεριέχουν τη μία και μοναδική δημοσίευση του χρήστη. Είπαμε, πως η χρήση τους είναι για να κατηγοριοποιούν συζητήσεις και θέματα. Δεν έχει, λοιπόν, νόημα να χρησιμοποιούμε μακροσκελή hashtags για να λέμε πως περάσαμε τη μέρα μας.
Μην χρησιμοποιείτε πολλά hashtags μέσα σε μία δημοσίευση σας. Ένα ή δύο αρκούν στις περισσότερες περιπτώσεις, αναλόγως βέβαια και το Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης το οποίο χρησιμοποιείτε και πώς προβάλλεται η δημοσίευση στα μάτια των υπολοίπων χρηστών.
Όσον αφορά την ενημέρωση γύρω από ένα θέμα, χθες για παράδειγμα συνεδρίαζε η ελληνική Βουλή και στο Twitter έγινε δημοφιλές θέμα το hashtag #vouli. Γύρω από αυτό το hashtag οι χρήστες κατέθεσαν τις απόψεις τους, σχολίασαν τα όσα συνέβησαν και ενημέρωναν για την εξέλιξη της συνεδρίασης. Ακόμη κι αν κάποιος χρήστης δε θέλει να συμμετάσχει στη συζήτηση, μπορεί να την παρακολουθεί μέσω των Social Media και να ενημερώνεται γι’αυτήν.
Επομένως, την επόμενη φορά που θα συναντήσετε ένα σύμβολο # ακολουθούμενο από μία λέξη ή φράση, θα γνωρίζετε πως υπάρχει μία συζήτηση γύρω από αυτό στην οποία μπορείτε κι εσείς να συμμετάσχετε.
Το παρόν άρθρο αποτελεί bonus υλικό στη σειρά άρθρων Social Media σχολείο
Discussion about this post