Τη συνεργασία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ανακοίνωσαν από την Αλεξανδρούπολη, ο διοικητής της ΥΠΑ, Κώστας Λιντζεράκος και ο πρυτανεύων του ΔΠΘ, Σταύρος Τουλουπίδης. Πρώτο βήμα της εν λόγω συνεργασίας η λειτουργία Ινστιτούτου Αεροπορικής Ιατρικής, στο παλιό κτίριο διοίκησης του αεροδρομίου «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», μέρος του οποίου θα παραχωρηθεί στο ΔΠΘ.
Σύμφωνα με τον κ. Λιντζεράκο, μέσα από την κοινή δράση με το Πανεπιστήμιο θα δοθεί ένας διαφορετικός τόνος στη διαδικασία των πιστοποιήσεων που παρέχει η ΥΠΑ στο σύνολο των εργαζομένων στις αερομεταφορές, δηλαδή όλων όσων ασχολούνται με τις επίγειες εξυπηρετήσεις των αεροδρομίων.
«Στο επόμενο χρονικό διάστημα η ΥΠΑ, με την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων, διαχωρίζεται σε δύο υπηρεσίες. Στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι φορέας διαχείρισης των αεροδρομίων. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί το εποπτικό και το κανονιστικό έργο μέσα στα αεροδρόμια αλλά και στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, όχι μόνο αυτών που διαχειριζόταν μέχρι σήμερα. Αυτό λοιπόν αλλάζει και τη μορφή, το περιεχόμενο και την ποιότητα που θέλουμε να δώσουμε σε σχέση μ’ αυτές τις πιστοποιήσεις», εξηγεί ο κ. Λιντζεράκος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ. Διευκρινίζει ότι σήμερα «στην Ελλάδα υπάρχει Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής που είναι στην πολεμική αεροπορία, απαρτίζεται από γιατρούς της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και ένα ακόμη κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής, ιδιωτικό στη Θεσσαλονίκη. Όμως μέχρι τώρα δεν υπάρχει ένα κέντρο που να βρίσκεται υπό την αιγίδα ενός Πανεπιστημίου».
Παρουσιάζοντας τα πεδία συνεργασίας ΥΠΑ και ΔΠΘ ο κ. Λιντζεράκος αναφέρεται στη σκέψη, πέραν του Κέντρου Αεροπορικής Ιατρικής, να στεγαστεί στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και υπό την αιγίδα του ΔΠΘ, μεταπτυχιακό τμήμα, τύπου δημόσιας διοίκησης, οι απόφοιτοι του οποίου θα μπορούν ν’ απορροφούνται απ’ την ΥΠΑ, ως εργαζόμενοι και ως ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης εκτιμά πως στο «Δημόκριτος» θα μπορούσε να πραγματοποιείται και η εκπαίδευση, ή επαναπιστοποίηση με τη συνεργασία σχολών του Πανεπιστημίου και μέσω σεμιναρίων, των εκπαιδευτικών του προσωπικού του αεροδρομίου. «Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ν’ αναβαθμίζεται συνέχεια η ποιότητα του παρεχόμενου έργου απ’ τη σχολή της Πολιτικής Αεροπορίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λιντζεράκος.
Αξιολογώντας τις δομές και τη λειτουργίας του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης, ο διοικητής της ΥΠΑ περιγράφει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με την υποδομή του διαδρόμου του να «δίνει τη δυνατότητα επιχειρησιακά σύνδεσής του με όλο τον κόσμο και μ’ όλους τους τύπους αεροσκαφών. Ο αεροσταθμός είναι σύγχρονος, καινούριος, έχει υποδομές τέτοιες που μπορεί να εξυπηρετεί 700-800 άτομα ανά κίνηση, που σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα ν’ ανταποκριθεί σε μεγάλη επιβατική κίνηση. Αυτό που χρειάζεται και αυτό που σκεφτόμαστε σαν ΥΠΑ είναι τα αεροδρόμια τα οποία είναι κάτω από τη διαχείρισή μας να τους δώσουμε ώθηση έτσι ώστε ν’ αναπτυχθούν, κι έχουν τη δυνατότητα και το ‘χουμε αποδείξει στο παρελθόν και να τα κάνουμε κι αυτά μεγάλα και σύγχρονα με μεγάλη επιβατική κίνηση όπως εκείνα που, δυστυχώς κατ’ εμένα, παραχωρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο νέο παραχωρησιούχο και διαχειριστή που λέγεται Fraport». Δεν παραλείπει να αναφερθεί και στον «εγκαταλελειμμένο εδώ και πολλά χρόνια πύργο ελέγχου», εκτιμώντας πως το κόστος αποπεράτωσης των απαιτούμενων εργασιών ανέρχεται στα 700.000 ευρώ. «Κακώς που δεν είχε ολοκληρωθεί ο πύργος, αφήσαμε ένα έργο τα προηγούμενα χρόνια, ανολοκλήρωτο, με αποτέλεσμα κάποια σημεία του να έχουν φθορές. Είμαστε στη διαδικασία να δούμε ξανά αυτές τις μελέτες και να δούμε στα σύγχρονα πλαίσια του εξοπλισμού των πύργων να υλοποιηθεί αυτό το έργο και να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Προς αυτή την κατεύθυνση της περαιτέρω ανάπτυξης, ο κ. Λιντζεράκος ανακοινώνει και την πρόθεση δημιουργίας πάρκου καυσίμων στο «Δημόκριτος». «Ήδη στα Ιωάννινα έχουμε εγκαταστήσει πάρκο καυσίμων, το οποίο θα λειτουργήσει τις επόμενες μέρες, στις 20 Φεβρουαρίου και θα συνδέσει τα Ιωάννινα με το Ισραήλ οπότε και τα Γιάννινα μπαίνουνε πλέον στ’ αεροδρόμια αυτά που είναι συνδεμένα με χώρες του εξωτερικού. Το ίδιο πράγμα θα επιχειρήσουμε να κάνουμε και στην Αλεξανδρούπολη και το επόμενο διάστημα θα σχεδιάσουμε με τη βοήθεια του αερολιμενάρχη ένα πάρκο καυσίμων, έτσι ώστε να μπούμε σ’ αυτή τη διαδικασία, να υπάρχει μόνιμα καύσιμο στο αεροδρόμιο, να υπάρχει πάρκο καυσίμων ώστε να μπορεί ν’ ανταποκριθεί το αεροδρόμιο σε οποιαδήποτε εταιρία από το εξωτερικό θέλει να διασυνδεθεί με την Αλεξανδρούπολη».
Από την πλευρά του ο κ. Τουλουπίδης σημείωσε πως στο παραχωρηθέν κτίριο, το ΔΠΘ προγραμματίζει την εγκατάσταση μιας σειράς από γραφεία ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας αλλά και του εξωτερικού, καθώς αντίστοιχα και ερευνητικών κέντρων, με σκοπό τη συνεργασία και αναζήτηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και την προώθηση της συνεργασίας με τον επιχειρηματικό κόσμο. «Το επόμενο χρονικό διάστημα θα δουλέψουμε από κοινού ΥΠΑ και ΔΠΘ, με ομάδες εργασίας πάνω σε διάφορα πεδία. Θα εξετάσουμε το πώς «κουμπώνουν» οι δραστηριότητες της ΥΠΑ με τα δικά μας ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά προγράμματα», σημείωσε ο πρυτανεύων του ΔΠΘ.
Discussion about this post