Η νεότερη προσθήκη στη κατηγορία των πολυτελών μεσαίων SUV είναι η καινούργια BMW X3. Πρόκειται για ένα γερμανικό αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών το οποίο παρουσιάσθηκε στα Καλάβρυτα λίγο πριν το τέλος του 2017. Το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας και να καλύψει μεγάλες αποστάσεις είναι η απάντηση της premium μάρκας στη τάση που θέλει την ανάπτυξη της κατηγορίας των οχημάτων ελεύθερου χρόνου και των crossovers.
Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας περιλάμβανε διαδρομές στο αστικό περιβάλλον και μικρές εκδρομές. Το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση στον οδηγό είναι η απόφαση της μάρκας, να διατηρήσει την σχεδιαστική ταυτότητα που διαθέτει η απερχόμενη γενιά. Ειδικότερα, οι στιλίστες έκαναν ελάχιστες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Προσέδωσαν εντονότερα δυναμικά στοιχεία και εξέτασαν προσεκτικά την αεροδυναμική του αμαξώματος. Αξίζει να τονισθεί ότι η BMW περιλαμβάνεται στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών που δεν αλλάζουν ριζικά την αρχική σχεδιαστική φόρμα των μοντέλων τους. Με αυτόν τον τρόπο θέλουν να εξασφαλίσουν την προσωπικότητα των μοντέλων τους και να μειώσουν τους παράγοντες που επιδρούν στην αξία μεταπώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους. Ανάλογη πολιτική ακολουθούν οι εταιρείες VW, Audi, Skoda κ.α.
Αρκετές παρεμβάσεις έκαναν οι σχεδιαστές στον εσωτερικό χώρο της νέας BMW X3. Διατήρησαν τον οδηγο-κεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής και αναβάθμισαν την εργονομία. Ο πολυτελής χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από την επιλογή των ακριβών υλικών, των μαλακών πλαστικών, της άριστης συναρμολόγησης και της αίσθησης στιβαρότητας που δίνει η κατασκευή. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι η αναδιάταξη των αποθηκευτικών χωρών για να είναι πιο εύκολη η αποθήκευση των προσωπικών αντικειμένων των επιβατών. Τα καθίσματα είναι ειδικές κατασκευές που εξασφαλίζουν άνεση και συμβάλουν στη μείωση των συνεπειών σε περίπτωση ατυχήματος. Όπως διαπιστώθηκε, ακόμη και στο πολύωρο ταξίδι περιορίζουν την επιβάρυνση στο σώμα των επιβατών.
Το μοτέρ που διαθέτει το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι γνωστό από την προηγουμένη γενιά καθώς και από άλλα μοντέλα της μάρκας. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. και διαθέτει όλες τις τεχνολογίες και αναβαθμίσεις για να πληροί τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για τους ρύπους. Το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο και η επιτυχημένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν χαμηλό επίπεδο θορύβου ακόμη και στο ρελαντί. Στη φάση αναμονής ο ήχος που εισέρχεται στη καμπίνα από την λειτουργία του κινητήρα ντίζελ είναι περιορισμένος και δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Όπως διαπιστώθηκε χαμηλό είναι το επίπεδο θορύβου ακόμη και αν προσπαθήσει κάνεις, να αξιολογήσει τον θόρυβο από τον κινητήρα, όταν καθίσει δίπλα από το αυτοκίνητο.
Ο κινητήρας ντίζελ 2.000 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 190 ίππων και μέγιστη ροπή 40,6 χλγμ. από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι η ισχύς του κινητήρα είναι υπεραρκετή για να κινήσει το αυτοκίνητο ακόμη και αν είναι φορτωμένο με τέσσερις ενήλικες και αποσκευές. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να αποδίδει από χαμηλό εύρος στροφών και διατηρεί την ελαστικότητα του. Ανεκτίμητος σύμμαχος είναι η υψηλή ροπή που συνδυάζεται με την ισχύ. Το αποτέλεσμα καταγράφεται στο δρόμο. Η BMW X3 xDrive20d ολοκληρώνει το τεστ επιτάχυνσης 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8΄΄και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 213 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί με υποδειγματικό τρόπο. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται γρήγορα και ο θόρυβος από την λειτουργία του είναι περιορισμένος. Η κατάλληλη κλιμάκωση των σχέσεων αξιοποιεί την απόδοση του κινητήρα και παράλληλα φροντίζει για την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο το γερμανικό αυτοκίνητο κινείται με χαρακτηριστική άνεση. Το πρώτο στοιχείο που προσλαμβάνει ο οδηγός είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Θυμίζει λιμουζίνα και δεν επηρεάζεται η κίνηση του ακόμη και όταν το κοντέρ δείξει απαγορευμένες ταχύτητες. Σημαντικό ρόλο στη κίνηση του αυτοκινήτου παίζει και η μόνιμη τετρακίνηση xDrive, η οποία εξασφαλίζει την μετάδοση της ροπής στους τροχούς που έχουν απώλεια της πρόσφυσης. Η νέα γενιά της Χ3 αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά ενός πιο αποδοτικού και ελαφρύτερου πίσω διαφορικού και ενός τροποποιημένου κιβωτίου τετρακίνησης, που έκανε ντεμπούτο στην BMW Σειρά 7. Λειτουργεί πιο αποδοτικά και αντιπροσωπεύει ένα ακόμα μέτρο εξοικονόμησης καυσίμου. Καταλαμβάνει μια από τις πρώτες θέσεις στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της αίσθησης ασφάλειας που δίνει στον οδηγό και στους επιβάτες.
Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 9 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 142 γραμ./χλμ. Η τιμή της βασικής έκδοσης της νέας BMW X3 xDrive 20d καθορίστηκε στα 59.900 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στη φορολογική επιβάρυνση από τον κινητήρα 2.000 κ.εκ. και στην υψηλή τιμή πώλησης.
Discussion about this post