Λίγους μήνες πριν από την τραγωδία των Τεμπών δύο τρένα είχαν βρεθεί στην ίδια γραμμή στον σταθμό της Τιθορέας, ενώ όπως έγινε γνωστό, ύστερα από καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών, ανάλογο περιστατικό συνέβη και στις Σέρρες.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας μιλώντας στην εκπομπή «TLive» «τον Οκτώβριο του 2021 στον σταθμό της Τιθορέας, περίμενε στον σταθμό ένα τρένο, που έκανε δοκιμές εκείνη την ημέρα, αν θυμάμαι καλά».
Εκείνη την ημέρα του Οκτωβρίου, είχε εκτροχιαστεί το πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, χάρη στην ετοιμότητα του μηχανοδηγού και επειδή το ένα τρένο ήταν σταματημένο και το άλλο είχε ελαττώσει την ταχύτητα, με την οποία κινούνταν.
Πάλι με κόκκινο έμπαινε ο μηχανοδηγός και διαπίστωσε ότι η αλλαγή ήταν σε λάθος κατεύθυνση. Άμεσα έκανε ακαριαία πέδη και επειδή όταν μπαίνουμε σε αυτές τις αλλαγές, ελαττώνουμε τις ταχύτητες και επειδή μείωσε την ταχύτητά του ο άνθρωπος και έκανε αυτήν την ακαριαία πέδη, επήλθε ο εκτροχιασμός» ανέφερε σχετικά ο κ. Γενηδούνιας.
Σέρρες: «Δύο τρένα στην ίδια γραμμή»
Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών του ΟΣΕ στις 24 Μαΐου 2022, σύμφωνα με την οποία δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή και παραλίγο να συγκρουστούν στον σταθμό Σερρών.
Σχεδόν έναν χρόνο πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ ζητούσε την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προτού «θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές».
Ακολουθεί αναλυτικά η καταγγελία της Π.Ε.Σ.ΟΣΕ
Συνταξιούχοι ανοίγουν σταθμούς στις Σέρρες και δίνουν εντολές σε τρένα. Σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ καταγγέλλει τα όσα συνέβησαν χτες στον σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών και ζητά την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρ.Α.Σ. πριν θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές.
Τα όσα συνέβησαν αποδεικνύουν την διάλυση που επικρατεί στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, χτες Δευτέρα 23 Μαίου η αμαξοστοιχία 3634 δήλωσε ακινησία στον σταθμό Σερρών (που δεν λειτουργεί – δεν έχει σταθμάρχη). Αντί να ζητηθεί από την ιδιωτικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρει την αμαξοστοιχία της με μηχανή εφεδρείας και με διαδικασίες που προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, δόθηκε εντολή σε εμπορευματική αμαξοστοιχία από την Αλεξανδρούπολη να κατευθυνθεί από την Δράμα στον σταθμό Σερρών που δεν λειτουργούσε και άρα δεν ήταν εφικτό να διευθετηθούν οι αλλαγές (κλειδιά) σε παρακαμπτήριο, για να μην υπάρξει σύγκρουση των 2 τρένων (κινούνταν και τα 2 επί μονής γραμμής).
Μόλις διαπιστώθηκε η εγκληματική αμέλεια, δόθηκε εντολή από την Διοίκηση του ΟΣΕ σε εργάτη γραμμής να μεταβεί στον σταθμό Σερρών με κλειδούχο και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη να διευθετήσει τις αλλαγές και την κυκλοφορία των τρένων, κατά παράβαση δηλαδή κάθε Κανονιστικής διαδικασίας !
Η διάλυση όμως που επικρατεί στον ΟΣΕ δεν έχει τέλος. Ο συνάδελφος εργάτης γραμμής και ο συνάδελφος κλειδούχος που κατέφθασαν στον σταθμό Σερρών διαπίστωσαν ότι δεν είχαν τα κλειδιά του σταθμού Σερρών για να εισέλθουν στο κτίριο και να πάρουν τα απαραίτητα εργαλεία για τις απαιτούμενες ενέργειες.
Πανικόβλητος ο υπηρεσιακός μηχανισμός του ΟΣΕ και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο δυστύχημα που θα στοίχιζε ανθρώπινες ζωές, κάλεσε συνταξιούχο σταθμάρχη της περιοχής που είχε (πως άραγε βρέθηκαν στην κατοχή του) κλειδιά του σταθμού Σερρών και του ζήτησε να ανοίξει άμεσα το κτίριο, όπως και έκανε.
Ακολούθως και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη έγιναν ελιγμοί και παλινδρομήσεις τρένων επί της κυρίας και των παρακαμπτηρίων γραμμών και ακολούθησε προσπάθεια συγκάλυψης και απόκρυψης του συμβάντος.
Σε κάθε περίπτωση τα όσα περιγράφονται είναι ακριβή και θυμίζουν όχι δομές επιτελικού Κράτους, αλλά μηχανισμούς παρακράτους.
Προειδοποιούμε ότι, αν συνεχιστούν οι εγκληματικές αυτές παραλείψεις και ενέργειες θα κοστίσουν ανθρώπινες ζωές
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post