Με τίτλο “Θράκη: Καλά σημάδια για τον χειμερινό τουρισμό” κάνει αφιέρωμα η ηλεκτρονική εφημερίδα xronos της Κομοτηνής για την περιοχή μας.
Καλά βηματίζει η Θράκη στον χειμερινό τουρισμό, για την φετινή περίοδο διακοπών. Η μεγάλη πληρότητα καταλυμάτων φαίνεται πως έρχεται να ολοκληρώσει μία θετική τουριστική χρονιά, καθώς το 2017 ήταν ίσως το καλύτερο για τους επαγγελματίες τουρισμού στη Θράκη.
Η Θράκη, χάρη στις πρωτοβουλίες ιδιωτών, έχει γίνει σιγά-σιγά τουριστικός προορισμός, αναδεικνύει στον “Χρόνο” ο πρόεδρος ξενοδόχων Θράκης και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων Κώστας Χατζηκωνσταντίνου. Αρχικά διαπιστώνει πως “παραδοσιακά η κίνηση στις γιορτές των Χριστουγέννων είναι σημαντικά μικρότερη, δεδομένου ότι πρόκειται για μία οικογενειακή γιορτή την οποία οι περισσότεροι περνούν στα σπίτια τους”.
Κατόπιν, όμως αναδεικνύει ότι το τριήμερο που μας έρχεται αναμένεται θετικό. “Για το τριήμερο της Πρωτοχρονιάς η κίνηση είναι σε υψηλά επίπεδα, στα ίδια και ίσως λίγο καλύτερα από πέρσι. Την περιοχή επισκέπτονται, εκτός από τους Έλληνες, κυρίως οι Βαλκάνιοι γείτονες, δηλαδή Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Τούρκοι”, οι οποίοι “επιλέγουν κυρίως τα αστικά κέντρα, γιατί έχουν κάποιες εκδηλώσεις και τοπικό χρώμα, το οποίο θέλουν να βλέπουν οι τουρίστες”.
Παρόλα αυτά, ο ίδιος δεν κρύβει πως “ενέργειες εγώ τουλάχιστον δεν είδα” αναφερόμενος σε κυβερνητικά-περιφερειακά σχέδια για την Θράκη, όμως τόνισε πως “έχουμε αρχίσει να υπάρχει μία αναγνωρισιμότητα στην περιοχή μας, χρόνο με τον χρόνο χάρη στις ενέργειες κυρίως των επαγγελματιών”. Καταληκτικά, σημειώνει πως “οι συνάδελφοι ξενοδόχοι δίνουν αγώνα επιβίωσης, κι αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο που θα το πω εγώ”.
Χαρούμενος για την τουριστική κίνηση, εμφανίστηκε στον “Χρόνο” ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού ΑΜ-Θ Κώστας Αντωνιάδης. “Οι μέρες των εορτών από ό,τι φαίνεται είναι μία πολύ καλή τουριστική περίοδος για την περιφέρειά μας, γιατί τα μεγάλα αστικά κέντρα εμφανίζουν πληρότητα που αγγίζει το 100%. Ιδίως τα Χριστούγεννα είχαμε πολλούς επισκέπτες από την Ελλάδα, που ήρθαν από Αθήνα, Δωδεκάνησα, Θεσσαλονίκη, ενώ για την περίοδο της Πρωτοχρονιάς αναμένουμε κυρίως τουρίστες από τη Βαλκανική χερσόνησο, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Τουρκία”, είπε για την τουριστική κίνηση στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης αυτό το διάστημα.
Κατόπιν εξέφρασε για μία ακόμη φορά την πεποίθησή του ότι “η περιφέρειά μας μπορεί να γίνει ένας τουριστικός προορισμός αριστείας μέσα στα επόμενα χρόνια. Το 2017, κατά γενική ομολογία, ήταν η καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών. Το λένε οι αριθμοί και αυτό δε μπορεί να διαψευστεί”.
Ο κος Αντωνιάδης ανέδειξε ότι μία από τις ενέργειες που θα προσπαθήσει να κάνει η περιφέρεια, είναι η δημιουργία ενός παρατηρητηρίου επισκεψιμότητας. “Σκοπός μας είναι να γίνει ένα παρατηρητήριο επισκεψιμότητας, μέσα στα επόμενα χρόνια, ώστε στις πύλες εισόδου, δηλαδή τελωνεία, αεροδρόμια, λιμάνια, να μπορούμε να καταγράφουμε πόσοι τουρίστες έρχονται αλλά και ποιο το προφίλ τους. Αυτό θα μας βοηθήσει στο να προγραμματίζουμε την τουριστική προβολή της περιφέρειας”, όπως δήλωσε.
Περίπου 5 εκατομμύρια οχήματα, με 13 εκατομμύρια επιβαίνοντες, έχουν διασχίσει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα από τις αρχές του 2017 μέσω των 6 συνοριακών σημείων διέλευσης. Την πρωτιά στον όγκο των διελεύσεων, σύμφωνα τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Αστυνομία Συνόρων του Σμόλιαν, διατηρεί με ποσοστό 53% επί του συνόλου ο Προμαχώνας.
Στη δεύτερη θέση – μολονότι εξυπηρετεί μόνο ελαφρά οχήματα και όχι λεωφορεία και φορτηγά – έχει εδραιωθεί με ποσοστό 25% το συνοριακό σημείο διέλευσης της Νυμφαίας/Μακάζα. Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι ήδη 3.250.000 άνθρωποι έχουν διασχίσει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, μέσω της Νυμφαίας, προτού ακόμα εκπνεύσει το 2017. Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τον σημαίνοντα ρόλο που διαδραματίζει η συνοριακή δίοδος της Νυμφαίας και την ολοένα αυξανόμενη δυναμική, που αποκτά.
Αύξηση παρουσιάζει η κίνηση των επιβατών στο αεροδρόμιο Δημόκριτος την περίοδο των γιορτών που διανύουμε.
Η ζήτηση αεροπορικών εισιτηρίων από και προς την Αλεξανδρούπολη έχει αυξηθεί κατά 1-2% σε σχέση με πέρσι.
Η πληρότητα ξεπερνάει το 80%, γεγονός που σημαίνει πως τις μέρες της μεγάλης ζήτησης θα απογειωθούν μεγαλύτερα αεροπλάνα. Όμως, υπάρχουν και “νεκρές ημέρες” κατά τις οποίες υπάρχουν ακυρώσεις δρομολογίων.
Διπλή αεροπορική διαφήμιση*
Πρώτον, μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, μοιράζεται έντυπο υλικό στο οποίο προβάλλεται η περιφέρεια ΑΜ-Θ σε όλους τους ταξιδιώτες, για την εορταστική περίοδο.
Δεύτερον, στο περιοδικό Blue της Aegean, για το μήνα Δεκέμβριο φιλοξενείται έγχρωμο εννιασέλιδο αφιέρωμα στην Αλεξανδρούπολη.
Με τίτλο “η διαχρονική γοητεία της Αλεξανδρούπολης” και υπότιτλο “η πρωτεύουσα του νομού Έβρου είναι μια σύγχρονη, γεμάτη ζωή και δημιουργική ενέργεια πόλη, που σέβεται και αναδεικνύει την πολιτιστική της κληρονομιά”, οι συντάκτες κολακεύουν την Αλεξανδρούπολη και την αναδεικνύουν ως τουριστικό προορισμό.
Μέσα στο αφιέρωμα υπάρχουν γενικά χαρακτηριστικά για την περιοχή και στοιχεία ιστορικού ενδιαφέροντος, ειδικές αναφορές στην Αρχαία Ζώνη, τον Φάρο Αλεξανδρούπολης, το Δέλτα Έβρου, τα Τυροκομικά Παπανικολάου, το παραδοσιακό συγκρότημα Εβρίτικη Ζυγιά, και πλήθος προτάσεων για εστίαση, διασκέδαση, περιπάτους και πολιτισμικές βόλτες.
Πηγή: www.xronos.gr
Discussion about this post