Η αγαπημένη Αναστασία Στυλιανίδη έχει αναλάβει τον ρόλο του βοηθού σκηνοθέτη στην εκρηκτική παράσταση «Σπιρτόκουτο» του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ συμμετέχει και στην δραματική σειρά της ΕΡΤ1, «Κάνε Ότι Κοιμάσαι».
Η ηθοποιός και σκηνοθέτιδα μας μιλάει για το musical, που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, αλλά και για το τηλεοπτικό ψυχολογικό θρίλερ, που βασίζεται στο βιβλίο του Γιάννη Σκαραγκά, «Πριν κοιμηθείς με τον διάβολο». Την ίδια στιγμή μας μιλάει και για το μουσικοθεατρικό κόμικ που έχει δημιουργήσει, το «ΕΓΩτοτροπίες».
Απολαύστε την!
Το «Σπιρτόκουτο» και το αδίστακτο παιχνίδι της εξουσίας
Συμμετέχεις ως βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Σπιρτόκουτο» του Ιδρύματος Ωνάση. Ποια ήταν τα πρώτα σου συναισθήματα όταν ανέλαβες αυτόν τον ρόλο;
Η πρόταση για τη συγκεκριμένη δουλειά έγινε σε μια φάση που είχα αποφασίσει ότι για το επόμενο διάστημα δεν θα δεσμευόμουν επαγγελματικά ως βοηθός σκηνοθέτη, όσο δελεαστική και αν ήταν η συνθήκη. Δεν είχα υπολογίσει, όμως, ότι θα εμφανιστεί ο Γιάννης Νιάρρος και θα μου προτείνει τον ορισμό της «δελεαστικής συνθήκης»: το συγκεκριμένο έργο, με τους συγκεκριμένους συντελεστές, με τη συγκεκριμένη παραγωγή και musical! Καλές οι αποφάσεις, αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η ετοιμότητα να τις αναιρείς, όταν είναι προς το συμφέρον σου…
«Το θέμα ήταν το Σπιρτόκουτο να τραγουδήσει όχι γιατί έπαθε musical αλλά γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να συνεχίσει να φλέγεται…»
Τι κάνει ξεχωριστή αυτήν την παράσταση; Ποια είναι τα μηνύματα που θέλει να περάσει;
Είναι μια παράσταση που δουλεύεται σχεδόν δύο χρόνια από τον Γιάννη Νιάρρο και τον Αλέξανδρο Λιβιτσάνο. Με πολλή έρευνα, πολλή σκέψη, πολλούς πειραματισμούς. Αξιοθαύμαστο το ταλέντο και η έμπνευση, αλλά χωρίς ιδρώτα και ερωτική – θα έλεγα – φροντίδα αμφιβάλλω αν πετυχαίνεις τέτοιο αποτέλεσμα. Την ιδέα αυτή του Γιάννη Οικονομίδη την ερωτεύτηκαν οι κατάλληλοι άνθρωποι. Γι’ αυτό και συνέβη ό,τι συνέβη. Όσο για τα μηνύματα, η παράσταση αυτή είναι ένα αδίστακτο παιχνίδι εξουσίας. Αλλά, με το πείσμα και την ένταση που παίζουν τα μικρά παιδιά. Ένας θυμός που μας γλεντάει!
Credits: Παντελής Ζερβός
Το musical κι ο βαθμός δυσκολίας του
Πόσο δύσκολη είναι η σκηνοθεσία ενός musical; Πόσο μάλλον του συγκεκριμένου έργου που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη;
Κατ’ αρχάς, η επιπλέον δυσκολία για ένα οποιοδήποτε musical, είναι η εμπλοκή περισσότερων παραγόντων στη διαδικασία. Το πράγμα γίνεται πιο σύνθετο. Περισσότεροι άνθρωποι με περισσότερες ειδικότητες, περισσότερες τεχνικές απαιτήσεις, περισσότερες ανάγκες για πρόβα μουσικής, φωνητικής διδασκαλίας, κίνησης… Γενικά «περισσότερο»! Τώρα, η δυσκολία της διασκευής του Σπιρτόκουτου σε musical και της σκηνοθεσίας του είναι να συνδυαστεί ο πυρήνας ενός ακραίου ρεαλισμού, που σε παραλύει, με την εξωστρέφεια μιας φόρμας, που λειτουργεί ως σύμβολο και σχολιάζει. Το θέμα ήταν το Σπιρτόκουτο να τραγουδήσει όχι γιατί έπαθε musical αλλά γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να συνεχίσει να φλέγεται…
Credits: Παντελής ΖερβόςΠώς είναι η συνεργασία με τους υπόλοιπους συντελεστές;
Απολαυστική. Όταν θα βγει το making of της παράστασης, όποιος το θελήσει θα μπορεί να το διαπιστώσει. Και σε αυτό, πιστώνω ένα ακόμη μεγάλο μπράβο στον Γιάννη Νιάρρο, γιατί κατάφερε να φτιάξει μια dream team ηθοποιών, μουσικών και συντελεστών που υπερασπίστηκαν και υπερασπίζονται γενναία και απολαυστικά αυτό το ταξίδι!
«Το Κάνε ότι Κοιμάσαι παίζει το παιχνίδι τον υποσχέσεων. Υπόσχεται ότι θα σου απασχολήσει τη σκέψη, το συναίσθημα, την αισθητική»
Το Κάνε Ότι Κοιμάσαι κι ο λόγος που ξεχωρίζει
Παίζεις και στην δραματική σειρά της ΕΡΤ1, «Κάνε Ότι Κοιμάσαι». Ένα ψυχολογικό θρίλερ, που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις. Πώς νιώθεις από αυτήν την ανταπόκριση του κόσμου;
Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι! Είναι πια ξεκάθαρο ότι όταν το κανάλι και η παραγωγή επιλέγουν να δώσουν τον χώρο και τον χρόνο στους συντελεστές μιας σειράς να συμβούν τα πράγματα, το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τους πάντες. Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις. Στο «Κάνε Ότι Κοιμάσαι» κούμπωσε πολύ όμορφα το παζλ. Και μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Τι πιστεύεις ότι κάνει την συγκεκριμένη σειρά να ξεχωρίζει;
Κατ’ αρχάς, είναι μία σειρά που παίζει πολύ καλά το παιχνίδι των υποσχέσεων. Υπόσχεται ότι δεν είναι απλά κάτι να χαζέψεις να περάσει η ώρα, αλλά παρακολουθώντας την θα σου απασχολήσει τη σκέψη, το συναίσθημα, την αισθητική. Σε κάθε επεισόδιο, τηρεί αυτή της την υπόσχεση και υπόσχεται ξανά για το επόμενο. Αυτή η αλληλουχία είναι μία κοινή συμφωνία που τηρείται με ευλάβεια από όλους τους συντελεστές της σειράς, οι οποίοι φροντίζουν, κάθε εβδομάδα, να παρέχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία θέασης.
Ποιες ήταν οι πρώτες σου σκέψεις όταν διάβασες το σενάριο;
Σκέφτηκα κάτι που, αργότερα, διαβάζοντας μια συνέντευξη του Γιάννη Σκαραγκά, το επιβεβαίωσα και σαν πρόθεσή του. Ότι σκοπός της γραφής του σε αυτό το εγχείρημα ήταν το σενάριο του «Κάνε Ότι Κοιμάσαι» να λειτουργήσει σαν ένα σημείο συνάντησης βιβλίου, θεάτρου και τηλεόρασης μαζί. Η πρόθεση έγινε πράξη και μάλιστα στη δημόσια τηλεόραση.
Υποδύεσαι τη Σοφία Μαδούρου, έναν χαρακτήρα που ξέρει περισσότερα απ’ όσα λέει. Μίλα μας για την ηρωίδα σου.
Η Σοφία νοιάζεται, μάχεται, συναισθάνεται, προστατεύει, αγαπάει… Αλλά, συγχρόνως, ζηλεύει, τιμωρεί, εκδικείται. Αναγνωρίζει, όμως, τα λάθη της, ζητάει συγγνώμη και προχωράει. Αν κάτι ξέρει, είναι ότι θέλει να τα έχει καλά με τη συνείδησή της και να κρατάει εκείνον τον εαυτό της, που είναι ικανός για τα χειρότερα, σε καταστολή.
Οι ΕΓΩτοτροπίες κι ο Ντετέκτιβ ΣΩΣ
Έχεις γράψει και σκηνοθετήσει επίσης τις «ΕΓΩτοτροπίες», ένα μουσικοθεατρικό κόμικ, που συμμετέχουν κι αγαπημένοι καλλιτέχνες. Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη ιδέα;
Η ιδέα ξεκίνησε το 2014, ως πρόταση που κατέθεσα σε ένα θεματικό ψυχαγωγικό πάρκο και αφού μου πήρε τα μυαλά, και πήρε και τα μυαλά του Γιάννη Μακρίδη που υπογράφει τη μουσική, πήρε και θέση στη ζωή μας. Έψαχνα, τότε, να βρω μια συνθήκη που θα αποτελούσε απειλή για τα Χριστούγεννα, για να στήσω γύρω της μια ολόκληρη ιστορία που θα είχε και μυστήριο και ανατροπές και χιούμορ, όλα αυτά που ψάχνουμε για να προκαλέσουμε τον εαυτό μας… Σαν σημείο εκκίνησης, λοιπόν, φαντασιώθηκα μια έκτακτη είδηση: «Τα Χριστούγεννα εκπέμπουν ΣΩΣ! Πώς ξέβαψε ο Αϊ-Βασίλης; Πώς;;;» και να τρέχουν όλοι πανικόβλητοι να δουν τι συνέβη. Έτσι, μπήκε στο παιχνίδι ο δημοσιογράφος Ειδησέας Ξέρωτας, που κατάφερε να εξασφαλίσει αποκλειστικές δηλώσεις της Μαίρης Φώκινς, της ανθρωπόμορφης φώκιας – νταντάς του Αϊ-Βασίλη, η οποία αποφάσισε να προσλάβει τον Ντετέκτιβ ΣΩΣ για να λύσει το μυστήριο, ο οποίος συναρμολογώντας την ιστορία έφτασε στον κεντρικό ήρωα, τον Εαυτούλη, ένα πλασματάκι που κουβαλάει στην πλάτη του τα «Εγώ» όλου του κόσμου και πάσχει από «Ραχιαία Εγωτοτροπία», ο οποίος… και πάει λέγοντας! Δεν πρόκειται να κάνω spoiler για το πώς συνδέονται οι 11 χαρακτήρες του έργου, αλλά θα πω ότι μας έδωσαν την ευκαιρία πρώτα απ’ όλα να γελάσουμε με τις δικές μας «ΕΓΩτοτροπίες» και να ζήσουμε αξέχαστες στιγμές με υπέροχους συνεργάτες, προσπαθώντας να χωρέσουμε έναν ολόκληρο κόσμο σε 100 σελίδες και 70 λεπτά.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου; Μπορείς να ανακοινώσεις κάποια;
Πέρα από το να συνεχίσω να πειραματίζομαι με κάποια δικά μου εγχειρήματα, βρίσκομαι σε συζητήσεις για κάποιες συνεργασίες, αλλά επειδή η ανατροπή είναι πολύ φίλη μας σε αυτή τη δουλειά, δυστυχώς, σε αυτή τη φάση δεν μπορώ να ανακοινώσω κάτι. Ευχαριστώ πολύ!
Info
Οι «ΕΓΩτοτροπίες» είναι διαθέσιμες σε:
– Έντυπο βιβλίο 100 σελίδων με συνοδευτικό CD 70′, από τις εκδόσεις «Κόκκινη Κλωστή Δεμένη», σε όλα τα βιβλιοπωλεία
– Audiobook 70′, στo Bookvoice.gr
Ήταν η Αναστασία Στυλιανίδη που απολαμβάνουμε “έμμεσα” ως βοηθό σκηνοθέτη στο «Σπιρτόκουτο», και άμεσα ως ηθοποιό στο «Κάνε Ότι Κοιμάσαι» και δημιουργό στο «ΕΓΩτοτροπίες».
Πηγή: Youfly.com
Discussion about this post