Μην κολλάτε στο ερώτημα του τίτλου. Όσοι πρόλαβαν και είδαν σε avant premiere, στο ertflix, το πρώτο επεισόδιο από την τηλεοπτική πρόταση «Τα Νούμερα», του Φοίβου Δεληβοριά, ξέρουν ήδη την απάντηση. Και για τα πως και τα γιατί.
Η αγάπη είναι το πρώτο συστατικό. Η βαθιά αγάπη για το τραγούδι, για τους καλλιτέχνες, για την τέχνη. Άλλωστε, το είπε ο Φοίβος και με το τραγούδι του για την καμπάνια «Σημασία έχει ν’ αγαπάς»… Άνευ όρων (σαν τη αγαπημένη ταινία του Αντρέι Ζουλάφσκι), που μόλις έγινε βίντεο από τον πολύπειρο Νίκο Σούλη, στη μάχη για την κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.
Σημασία έχει ν’ αγαπάς. Και να σκέφτεσαι, θα προσθέσω. Να έχεις φαντασία και σθένος για να μεταπλάσεις όσα αγαπάς σε τέχνη. Και όλα αυτά με μια παιδική αθωότητα, η οποία εμφορεί – για να μην πω πλημμυρίζει – το βαριετέ που στήνει ο Φοίβος στην τόσο γλυκιά τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ «Τα νούμερα» (κάθε Παρασκευή, από 16 Σεπτεμβρίου 2022).
Να κι άλλο ερώτημα: Που τη βρήκες αυτή τη γλύκα, αυτή την παιδική αθωότητα, Φοίβο; «Υπάρχουν πράγματα που επαναφέρουν το παιδί μέσα μας και μας συγκινούν. Παλιές ταινίες, ηθοποιοί, δίσκοι, ακούσματα, εικόνες. Φροντίζω κάθε μέρα να είμαι κοντά σε αυτούς τους προσωπικούς μου αγίους. Αυτό μού δημιουργεί ιδέες».
Πάνε τέσσερα χρόνια τώρα από τότε που τού πρότειναν ο φίλος του Σπύρος Κρίμπαλης και ο Γιώργος Θαλασσινός να κάνει κάτι για την τηλεόραση. Να μεταφέρει και εκεί, κάπως, την υπέροχη «Ταράστα» του. Και πάνε δύο χρόνια, από τις αρχές του 2021, που δουλεύεται, μεθοδικά και σε «ομάδες εργασίας», η ιδέα.
Μια ιδέα που ξεκινάει με κάτι απλό, αλλά και με τέτοια δόνηση. Ξανανοίγει, σύμφωνα με το σενάριο, τη θρυλική μάντρα του Αττίκ (κατά κόσμον Κλέωνα Τριανταφύλλου). Ανακαλώντας και το αίσθημα, όχι τόσο των τραγουδιών του (όπως το «Ζητάτε να σας πω», που αποδίδεται κατανυκτικά από τη φωνή της Νεφέλης Φασούλη στη σειρά), αλλά τής τότε «ολικής» λειτουργίας τους.
«Θυμάμαι το καλοκαίρι του 2018, το δεύτερο της ‘Ταράτσας’ που λέγαμε ‘δεν θα είχε πλάκα να γίνει ένα sitcom, μια σειρά, με μας στα παρασκήνια;’. Μια ιστορία που θα λέμε στα εγγόνια μας. Έτσι γεννήθηκε αυτό το συμπίλημα των sitcom, ελληνικών και ξένων, που αγαπάμε: από τις Τρεις Χάριτες και τους Δύο ξένους και τους Απαράδεκτους, έως τα Φιλαράκια και το 30Rock, ακόμη και το Μάπετ Σόου. Μέσα σε αυτό, ήρωές μας ήταν μια σειρά ανθρώπων που είναι αταίριαστοι και έχουν όλοι το κόλλημά τους και το πρόβλημά τους και φέρουν την τρέλα τους ο καθένας. Έτσι καταφέραμε να φτιάξουμε ένα θέαμα ποικιλιών (σ.σ.: βαριετέ)».
Και η ματιά του; «Η ματιά μου έχει να κάνει με τον τρυφερό και θεότρελο αυτό χώρο που είναι η καλλιτεχνική ψυχή», δίνει το στίγμα του. Βέβαια, ήταν πολύ σημαντικό ότι επιβιβάστηκε στο καράβι ο καπετάνιος, Γρηγόρης Καραντινάκης». Που έπλασε και τις γλυκιές ατμόσφαιρες και τις μαγικές, ονειρικές κάποτε, εικόνες στα «Νούμερα». Μα, ποιος είχε αυτή την ιδέα, η νεκρώσιμη πομπή του «Σάκαρη» (ήρωα που ενσάρκωσε στο πρώτο επεισόδιο ο Γιάννης Μπέζος) να τραγουδάει το «Είμαι στα χάι μου» του Αντύπα, σε εμβατήριο; Γελάει. «Αυτό ήταν δική μου ιδέα».
Όμως, πίσω από τα «Νούμερα» βρίσκεται μια πενταμελής – του Φοίβου συμπεριλαμβανομένου – ομάδα συγγραφική. Με το Σπύρο Κρίμπαλη, το Σπύρο Γραμμένο, τη Μαργαρίτα Γερογιάννη και την Αθηνά Τσαγκαράκη. Βοήθησαν, όμως, δημιουργικά, μού λέει ο Φοίβος Δεληβοριάς, και οι Λάμπρος Φισφής, Κώστας Μανιάτης, Ζήσης Ρούμπος.
«Πάντως, το πράγμα κύλησε τόσο γρήγορα, όσο το δουλεύαμε. Ήρθαν και φίλοι καλλιτέχνες, για να συμμετέχουν, πέρα από τη βασική ομάδα (σ.σ.: από τις πιο καλοκουρντισμένες και κεφάτες που έχουμε δει στη μικρή οθόνη). Πραγματικά, δεν άκουσα όχι από κανέναν».
Στο πρώτο επεισόδιο, με guest το Γιάννη Μπέζο και τον Αντύπα (ο οποίος αποχαιρετά τον «εκλιπόντα», πάνω από το μνήμα, με το «Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο»!), ο Φοίβος ακούει επισήμως και το πρώτο του «Ναι» από τη Νατάσα Μποφίλιου, που παίζει στο δεύτερο επεισόδιο. «Στο τέλος κάθε επεισοδίου θα προαναγγέλλεται ο επόμενος», μού λέει ο Φοίβος. «Η δε Νατάσα έπαιξε καταπληκτικά, έπαιξε κωμικά, έπαιξε ακόμη και με τις προκαταλήψεις που έχει ο κόσμος για κείνη. Έλεγα για την καλλιτεχνική ψυχή. Όλοι οι καλλιτέχνες είναι, τελικά, παιδάκια παγιδευμένα σε ένα φωτεινό τραύμα που τούς κάνει να είναι καλλιτέχνες. Είναι όλοι τους αταίριαστοι, misfits, έχουν κάτι δικό τους, είναι νούμερα» , προσθέτει εξηγώντας μου κατά κάποιον τρόπο και τον τίτλο της σειράς, του μουσικού sitcom, αν θέλετε.
«Με τη συνδρομή τόσων και τόσων καλλιτεχνών, αλλά και μεγάλων της ελληνικής κωμωδίας, όπως ο Γιάννης Μπέζος, ο κόσμος θα δει αυτή την ιστορία να εξελίσσεται σιγά σιγά. Και ελπίζω να την αγαπήσει». Ο Φοίβος, όμως, τελευταία ζει και αναπνέει με την Ψυχή ή με τα γιαπωνέζικα μάνγκα (ανάλογα πως διαβάζει κάποιος το νέο του, πολυσυζητημένο και ήδη αγαπημένο άλμπουμ «ΑΝΙΜΕ»). Με αυτό έκανε και τη μεγάλη έκπληξη στην Τεχνόπολη, τις προάλλες, με συρροή πάνω από 5.000 θαυμαστών του – προσωπικό ρεκόρ, το ονομάζει.
Τι τού λέει, αλήθεια, όλη αυτή η αποδοχή; Η αγάπη; – μια και σε αυτόν τον πλανήτη κινηθήκαμε σε τούτη την κουβέντα. «Το ΑΝΙΜΕ ήταν ένα πολύ προσωπικό πράγμα. Μια πολύ προσωπική κατάθεση. Και ευαίσθητη. Ρίχνει φως σε κομμάτια του ψυχισμού του δικού μου. Είχε δε τόσο μεγάλη, και άμεση, ζεστασιά να το περιβάλλει με το που βγήκε, που δεν έχω λόγια να κρύψω τη συγκίνησή μου. Σαν να ξυπνάς σε ένα σπίτι ενός ανθρώπου, που σε θέλει πολύ, και να ανακαλύπτεις ότι σε θέλει ακόμη. Ε, η Τεχνόπολη ήταν αυτή η επόμενη μέρα. Και είναι σαν κάποιος να με ξέρει πια καλά».
Τηλεόραση, τραγούδια, μουσική για θέατρο (για τις «Θεσμοφοριάζουσες»), live εμφανίσεις (όπως με το Δημήτρη Μεντζέλο και τη Νεφέλη Φασούλη, πρόσφατα). Δεν πολυδιασπάται; «Μού αρέσει πολύ να πολυδιασπώμαι, για να σού πω την αλήθεια», έρχεται η απάντηση. Και το πάει παραπέρα: «Είναι σαν στα χρόνια της πανδημίας να ήθελα να το περάσω αυτό, να το ζήσω μέσα στην οικογένειά μου. Σε κάθε οικογένειά μου. Προσπάθησα οι οικογένειες που θα το περνούσα αυτό να είναι οι οικογένειες της φαντασίας μου».
Και το εξειδικεύει στην τηλεόραση και στους ήρωες που έπλασε εκεί, με την πολύτιμη ομάδα – οικογένειά του («είναι δουλειά συνόλου», μού επισημαίνει). Ήρωες που θα τούς βλέπουμε να εξελίσσονται και να βαθαίνει, σιγά σιγά, η ματιά μας επάνω τους. «Η τηλεόραση έχει αυτό το καλό: Από το Λούνα Παρκ έως το Κάλεσε τον μάνατζέρ μου, έχεις τη δυνατότητα και το χρόνο να φωτίσεις και τον πιο μικρό χαρακτήρα. Ευχαριστώ, όμως, πολύ και την ΕΡΤ που το εμπιστεύθηκε αυτό το εγχείρημα. Αυτό είναι η δικαίωση όλων των ανθρώπων που παλέψαμε, τότε με το μαύρο, να μείνει ανοιχτή η ΕΡΤ. Διότι πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι ένα χωνευτήρι ιδεών» . Στην περίπτωση του Φοίβου, και αθωότητας. Και, κυρίως, αγάπης.
«ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ» – OI ΗΡΩΕΣ
Φοίβος (Φοίβος Δεληβοριάς): 45άρης τραγουδοποιός, που η μόνη του επιτυχία τα τελευταία χρόνια είναι το παιδικό σουξέ «Το κροκοδειλάκι». Διαζευγμένος, με μια κόρη 10 χρονών, ονειροπόλος, με εμμονή στον Αττίκ και στα βαριετέ.
Θανάσης (Θανάσης Αλευράς): 40άρης ηθοποιός -πολυεργαλείο, νευρωτικός και ταλαντούχος, που μεταμφιέζεται και παρωδεί τον εκάστοτε καλεσμένο.
Χάρης (Χάρης Χιώτης): 40άρης stand up κωμικός, φίλος του Φοίβου, που η προσβλητική του φύση τον φέρνει σε ρήξη με τους γύρω.
Τζόναθαν (Μιχάλης Σαραντής): 30άρης επιχειρηματίας – ιδιοκτήτης της μουσικής σκηνής, με στυλ golden boy.
Δανάη (Άλκηστις Ζιρώ): 25χρονη που ξεκινάει ως σερβιτόρα στο σόου και καταλήγει «μούσα» του Φοίβου.
Κίρμπυ (Άννη Θεοχάρη): Πληθωρική 35άρα μπουρλέσκ χορεύτρια.
Παντελής (Θανάσης Δόβρης): Λαϊκός τεχνικός γενικών καθηκόντων, που γειώνει τους πάντες με ατάκες του.
Έλσα (Βάσω Καβαλιεράτου): 35άρα πολυμήχανη διευθύντρια εκ μέρους της επιχείρησης στη μουσική σκηνή.
Ξένια (Αλεξάνδρα Ταβουλάρη): 35άρα πρώην σύζυγος του Φοίβου.
Μενέλαος (Γιάννης Σαρακατσάνης): 45άρης συγγραφέας-δικηγόρος, νέος σύντροφος της Ξένιας και αλαζόνας.
Χλόη (Έβελυν Λύτρα): Η 10χρονη κόρη του Φοίβου και της Ξένιας.
Αντιγόνη (Λένα Ουζουνίδου): Μαμά και συγκάτοικος του Χάρη, ρεαλίστρια και λάτρις του ελληνικού τραγουδιού.
Άλεξ (Αλέξανδρος Χωματιανός): 40άρης βωβός μάγος, ρομαντικός και γκαφατζής.
Σπύρος (Σπύρος Γραμμένος): Ιδιοκτήτης του κουρείου, μεσοτοιχία με τη «Νέα Μάντρα» του Φοίβου, χιουμορίστας, απρόβλεπτος.
Ζερόμ (Ζερόμ Καλούτα): Ελληνοκονγκολέζος υπάλληλος του Σπύρου, με ροπή προς την καψούρα
Discussion about this post