Με «ξεναγό» την τηλεοπτική Κυβέλη – Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (στη σειρά «Φλόγα και άνεμος» της ΕΡΤ και της Ρέινας Εσκενάζυ, από το βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου), ο Παύλος Ηλ.Αγιαννίδης βουτά στην θυελλώδη και πολυπρόσωπη ιστορία έρωτα, τέχνης και πολιτικής των Κυβέλης – Γεωργίου Παπανδρέου!
Τούτη η ιστορία ξεκινάει με μία οργισμένη ερώτηση και ένα χτύπημα του χεριού στο τραπέζι: «Ποιός είναι αυτός που τολμάει να μάς κόψει το ρεπερτόριο;».
Η διάσημη τότε ηθοποιός Κυβέλη (Ανδριανού) ήταν που εκστόμισε την οργισμένη ερώτηση. Προς τον φίλο της, θεατρικό συγγραφέα Παντελή Χορν, γνωστό από έργα του, όπως «Το φιντανάκι».
Τον πατέρα, δηλαδή, του μεγάλου Δημήτρη Χορν. Τον οποίο είχε βαφτίσει η Κυβέλη και τον είχε βγάλει για πρώτη φορά στη σκηνή του θεάτρου, στα τέσσερά του χρόνια. Ως ένα από τα παιδιά στο «Κουκλόσπιτο» ή «Νόρα» του Ίψεν, που ανέβασε εκείνη με το θίασό της.
Πίσω στη Χίο του 1920 και στο ερώτημα της Κυβέλης: «Ποιος, λοιπόν;»
«Ο Γεώργιος Παπανδρέου», ήρθε η απάντηση. Αφού, πρώτα, ο Παντελής Χορν, τότε αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος στο νησί, προσπάθησε να της εξηγήσει ότι κάποια έργα (στην περιοδεία της) κόβονται από το Γενικό Διοικητή Χίου για «να μην εξάψουν τα εύφλεκτα πολιτικά πάθη».
Η Κυβέλη, συνηθισμένη να αντιμετωπίζει στα ίσια, έμαθε που θα βρει «αυτόν το Γενικό Διοικητή». Διορισμένο από τον φίλο του Ελευθέριο Βενιζέλο. Και βρέθηκε μπροστά του, για να του ζητήσει εξηγήσεις…
Κάνω μια παύση στην ιστορία μας, για να σάς συστήσω την «ξεναγό» μου σε αυτή τη θρυλική ερωτική, καλλιτεχνική και πολιτική ιστορία. Την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που ενδύεται το ρόλο της Κυβέλης στην τηλεοπτική σειρά (12 επεισοδίων) της ΕΡΤ, σε σκηνοθεσία της έμπειρης Ρέινας Εσκενάζυ, που ξεκινάει το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022.
Να μην ξεχάσω και την καθηγήτρια Ελληνικής και Βαλκανικής Ιστορίας στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Λένα Διβάνη, που την αποτύπωσε στο βιβλίο της «Ζευγάρια που έγραψαν την ιστορία της Ελλάδας» (εκδόσεις Πατάκη, 2019) και σε ομότιτλη σειρά ντοκιμαντέρ της Cosmote History TV.
Οι μύθοι για την καταγωγή της Κυβέλης
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη έκανε μεγάλη έρευνα για το ρόλο της. Όπως και ο Γεώργιος Παπανδρέου της σειράς – Άρης Λεμπεσόπουλος, με τον οποίο γνωρίζονται από τα είκοσί τους και έχουν συμπράξει και στη σειρά της Εσκενάζυ «Η τελευταία παράσταση» (για την ζωή της Έλλης Λαμπέτη), αλλά και στη σειρά «Ασθενείς και οδοιπόροι».
Εκείνη, λοιπόν, μού θυμίζει ότι υπάρχουν αρκετοί μύθοι για την καταγωγή της Κυβέλης. Κάποιοι «έβλεπαν» ακόμη και τη νόθα κόρη του βασιλιά Γεωργίου Α’ στο πρόσωπο του βρέφους που βρέθηκε, εγκαταλειμμένο, στο κατώφλι της οικογένειας του τσαγκάρη Ανδριανού, με ένα ολόχρυσο σταυρουδάκι και χαραγμένο το όνομα «Κυβέλη».
«Αν ήταν όντως νόθο παιδί ενός πλούσιου ή μονάρχη, θα το άφηνε έκθετο;», αναρωτιέται η πρωταγωνίστρια της τηλεοπτικής σειράς «Φλόγα και Άνεμος», βασισμένης στο ομότιτλο βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2020). «Χώρια ότι η Κυβέλη δεν υπήρξε ποτέ… φιλοβασιλική. Αλλά βενιζελική». Γελάει.
Η ασπρορουχού θετή της μητέρα, Ανδριανού, την έπαιρνε μαζί της στο εύπορο σπίτι που δούλευε και το οποίο πρόσφατα είχε βιώσει την απώλεια ενός παιδιού. Η χαριτωμένη μικρή Κυβέλη – κρατάω στα περισσότερα τη γοητευτική αφήγηση της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη – ήταν η χαρά που ξαναμπήκε στο σπίτι τους.
Κι έτσι έγιναν κηδεμόνες της. Και πλήρωσαν τα δίδακτρα της Σχολής Χιλλ, που τής άνοιξε και το δρόμο του θεάτρου.
Η αρχή ενός σκανδαλώδη έρωτα
Πού είμασταν, όμως; Στις εξηγήσεις που πήγε να ζητήσει η Κυβέλη από το Γενικό Διοικητή Χίου Γεώργιο Παπανδρέου.
Αντ’ αυτού έφτασε ανάμεσά τους να γεννηθεί ένας μεγάλος, σκανδαλώδης για την εποχή – ως παράνομος τα πρώτα χρόνια – έρωτας.
Παράνομος, καθώς εκείνος ήταν ήδη παντρεμένος με τον «παράφορο», κατά μαρτυρίες, νεανικό του έρωτα: τη Σοφία Μινέικο από την Πάτρα, κόρη Πολωνού αριστοκράτη. Και, μάλιστα, είχαν αποκτήσει πριν από μόλις έναν χρόνο τον γιο τους, Ανδρέα Παπανδρέου.
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μού μεταφέρει ένα ακόμη στοιχείο ή εκδοχή, αν θέλετε: ο Γεώργιος Παπανδρέου ήταν να πάει, μαζί με τη Σοφία Μινέικο, στην πρεμιέρα της Κυβέλης στη Χίο. Όμως, αρρώστησε ο μικρός Ανδρέας και η μητέρα του έμεινε στο σπίτι. Έτσι, άνοιξε ο δρόμος στον έρωτα της μεγάλης θεατρίνας με τον πολιτικό.
Έναν έρωτα που κράτησε για τους δύο 33χρονους, τότε, ήρωες της ιστορίας μας έως το 1968. Έμειναν «παράνομο» ζευγάρι έως το 1939, κατά μία εκδοχή, που τελικά ήρθαν εις γάμου κοινωνίαν.
Έχοντας αποκτήσει ήδη και ένα παιδί, τον Γιώργο Παπανδρέου. Του οποίου η ασθένεια (εγκεφαλίτιδα) τούς κράτησε χώρια κατά καιρούς, όταν η μάνα έτρεχε για θεραπείες στην Ελβετία και την Αμερική.
Χαρακτηριστική λεπτομέρεια, από την πολύτιμη «ξεναγό» μου: στο ληξιαρχείο, αρχικά (το 1928), το παιδί εγγράφηκε με όνομα μητρός «Σοφία Μινέικο» – από το φόβο σκανδάλου.
Αρκετά αργότερα, «διορθώθηκαν», στην Αθήνα πια, τα χαρτιά. Ήταν κι αυτή μια θυσία που έκανε η Κυβέλη για τον μεγάλο έρωτά της, που τής έστελνε, συχνά πυκνά, κάρτες του με ερωτικά σημειώματα, όπως «Να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς».
Όπως και όταν ο Παπανδρέου τής ζήτησε – απαίτησε, λέει μία εκδοχή – να αφήσει για 15 χρόνια, από το 1934 έως το 1949, το αγαπημένο της θέατρο, για να αφοσιωθεί στο παιδί τους.
Πάντως, εκείνος, κάθε χρόνο στην επέτειο της γνωριμίας τους τής έστελνε ένα μεγάλο μπουκέτο με λουλούδια, δίχως κάρτα. Ήξερε εκείνη…
Αυτό και μετά το χωρισμό τους, μέχρι το θάνατό του – υπό περιορισμόν, από τη Χούντα – Παπανδρέου, το 1968. Κι ενώ μέχρι τότε, αν και ζούσαν χωριστά, κανένας από τους δύο δεν είχε ζητήσει διαζύγιο. Ελπίζοντας ότι κάποτε θα ξαναενωθούν, όπως το θέτει η τηλεοπτική Κυβέλη – Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Για την ιστορία: Εκείνη πέθανε δέκα χρόνια μετά, το 1978, στα 90 της…
Το παρελθόν της Κυβέλης
Πάμε πάλι πίσω. Όταν γνωρίστηκαν, το 1920 στη Χίο, η Κυβέλη είχε ήδη ένα γάμο, δύο παιδιά και έναν (σκανδαλώδη για την εποχή) χωρισμό με τον Σμυρνιό ηθοποιό Μήτσο Μυράτ – το ένα ήταν ο μετέπειτα ηθοποιός και θιασάρχης Δημήτρης Μυράτ.
Η Κυβέλη είχε παντρευτεί τον Μήτσο Μυράτ για να ζήσει το θεατρικό όνειρό της. Άλλωστε, εκείνος τής έδωσε για πρώτη φορά, στα 15 της, το ρόλο της Ιουλιέτας στο ερωτικό δράμα του Σαίξπηρ, κρατώντας για τον εαυτό του το ρόλο του Ρωμαίου.
Αφήνοντας τον Μυράτ, η Κυβέλη ακολούθησε το θεατρικό επιχειρηματία Κώστα Θεοδωρίδη, στο Παρίσι, για να ζήσουν τον έρωτά τους. Με δυο λόγια «κλέφτηκαν».
Προκαλώντας, το 1906, ένα ακόμη μεγάλο σκάνδαλο. Κάποιοι, μάλιστα, έφτασαν να καλούν, δημόσια, σε «εκστρατεία προς διαπόμπευσίν της»!
Παράλληλα, ο Θεοδωρίδης έγινε χορηγός των πανάκριβων θεατρικών παραγωγών που ανέβαζε εκείνη με το θίασό της. Απέκτησαν δε και μια κόρη, την Αλίκη Θεοδωρίδη – Νορ.
Ο Μήτσος Μυράτ, πάντως, όταν πρωτοσυνάντησε το θεατρώνη – αντίζηλο (που κράτησε τη διαχείριση του θιάσου της Κυβέλης και μετά τον δικό τους χωρισμό), τού είχε πει με νόημα: «Κάποτε θα σε πληρώσει με το ίδιο νόμισμα».
Η πληρωμή με το ίδιο νόμισμα
Στη Χίο του 1920 επαληθεύτηκε, λοιπόν. Εν μέσω του σκανδάλου με τον νέο έρωτά της, Γεώργιο Παπανδρέου, η Κυβέλη δήλωνε από την πλευρά της, επίσης με νόημα προς κάθε κατεύθυνση: «Αν δεν είχα συναντήσει τον Γιώργη, δεν θα είχα μάθει ποτέ τι πράγμα είναι ο έρωτας».
Όταν τήν ρωτούσαν επίμονα τι τού βρήκε, χαμογελούσε και απαντούσε, θυμίζοντας το κοινό τους πάθος για την ποίηση: «Ξεύρει απ’ έξω τον Γρυπάρη, όπως κι εγώ».
Βέβαια, έμελλε να πληρωθεί με το ίδιο νόμισμα και η Κυβέλη, αργότερα. Ενόσω εκείνη έλειπε στο εξωτερικό, έφταναν στα αυτιά της οι περιπέτειες του «λάτρη του ποδόγυρου» Παπανδρέου.
Κι ας έκανε μία ακόμη θυσία για κείνον, να τον ακολουθήσει στη Μέση Ανατολή, όπου, εν μέσω ναζιστικής Κατοχής, έγινε πρωθυπουργός της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης. Κόντεψε μάλιστα να θαλασσοπνιγεί στο ταξίδι εκείνο.
Αρκετοί θεωρούν ότι «η πληρωμή με το ίδιο νόμισμα», που λέγαμε, είχε το όνομα μιας… πάστας. Σεράνο.
Η πάστα σοκολατίνα, που γνωρίζουμε ως σεράνο, παρασκευάστηκε με έμπνευση (και το χρώμα του δέρματός της, κατά μία εκδοχή) τη φλογερή Χιλιανή τραγουδίστρια όπερας και ντιζέζ Ροζίτα Σεράνο, από γνωστό ζαχαροπλαστείο της κοσμικότατης, τότε, Φωκίωνος Νέγρη.
Μιλάμε για το «Αηδόνι της Χιλής», που αναστάτωσε όχι μόνον με την τέχνη, αλλά και με τα ερωτικά της καμώματα, την κοσμική Αθήνα (στη σειρά της ΕΡΤ την ενσαρκώνει η Δωροθέα Μερκούρη).
Η Ροζίτα Σεράνο (κατά κόσμον Μαρία Μάρθα Έστερ Αλντουνάτε ντελ Κάμπο) είχε ήδη λαμπρή καριέρα όχι μόνον στη Χιλή, αλλά από το 1938 έως το 1941 στο γερμανικό σινεμά. Και μία παγκόσμια επιτυχία, με το – κινηματογραφικό – τραγούδι «La Paloma».
Η Σεράνο ήρθε στην Αθήνα το 1946, για εμφανίσεις στο νυχτερινό κέντρο «Αριζόνα». Ενώ ηχογράφησε, με εντυπωσιακούς λαρυγγισμούς, το βουκολικό τραγούδι των Μιχάλη Σουγιούλ και Κώστα Κοφινιώτη «Του Γιάννου η φλογέρα», αλλά και σε στίχους της φίλης της, Σοφίας Βέμπο ή Μπέμπου, το τραγούδι «Στη Λάρισα βγαίνει ο Αυγερινός».
Μέσα σε λίγους μήνες, η χαρακτηρισμένη δημοσίως ως «εκμαυλίστρια αισθημάτων» είχε προκαλέσει σκάνδαλο. Καθώς κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτες φήμες ότι δεχόταν ισχυρούς άνδρες, από τον βασιλέα μέχρι τον Γεώργιο Παπανδρέου, στην κλειστή άμαξά της με την οποία «όργωνε» τους δρόμους της Αθήνας.
Ήταν η εποχή που γεννήθηκε στην Κυψέλη η θρυλική –ελληνική– σοκολατίνα (θυμάστε και το βιβλίο του Τάκη Ζαχαράτου «Πάστα Σεράνο»;). Και που είχαν αρχίσει έντονοι ψίθυροι για το ρόλο κατασκόπου, που έπαιξε σε βάρος των Γερμανών, όσο ζούσε στη χώρα τους το «Αηδόνι της Χιλής».
Για την ιστορία: Η Ροζίτα Σεράνο, επέστρεψε στην Χιλή, όπου οι συμπατριώτες της δεν τής συγχώρησαν τη «γερμανική καριέρα» της. Πέθανε, ουσιαστικά ξεχασμένη, το 1997, στα 85 της.
Η αρχή του τέλους ενός παθιασμένου έρωτα
Πίσω στην ερωτική ιστορία μας: Στο μεταξύ, Κυβέλη και Γεώργιος Παπανδρέου, είχαν αποξενωθεί σιγά σιγά. Κάποτε έλειπε εκείνη για τις θεραπείες του παιδιού της, για μήνες στο εξωτερικό. Κάποτε εκείνος, για τα πολιτικά. Χώρια ότι διαρκώς έφταναν μαντάτα για τις περιπέτειές του.
Το 1949, με τηλεγράφημά της από την Αμερική, εκείνη τού ζητάει να εγκαταλείψει το σπίτι τους. Δίχως να πάρουν ποτέ επισήμως διαζύγιο.
Ο Παπανδρέου δεν την περιέλαβε τυπικά στη διαθήκη του, καθώς τήν είχε κατηγορήσει για «εγκατάλειψη συζυγικής εστίας». Τί να έκανα όταν κινδύνευε η υγεία του παιδιού μου; – φέρεται να ήταν η δική της απάντηση, σύμφωνα και με τη σειρά «Φλόγα και άνεμος».
Το 1968, όταν πεθαίνει σε κατ’ οίκον περιορισμό ο Γεώργιος Παπανδρέου, η Χούντα, ζητάει από την χήρα του, Κυβέλη, να γίνει η κηδεία δημοσία δαπάνη. Για να δείξει «καλό πρόσωπο» προς το εξωτερικό, απ’ όπου έρχονται ήδη δριμείες κριτικές για το καθεστώς και δρουν εξόριστοι Έλληνες, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης και η Μελίνα Μερκούρη. Αλλά και από τον φόβο εκτρόπων.
Εκείνη αρνείται την εμπλοκή της Χούντας. Σθεναρά. Κάτι που περνάει και από το βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου και από τη σειρά «Φλόγα και άνεμος», που ξεκινάει από το 1968 για να κάνει φλας μπακ στην ερωτική ιστορία της Κυβέλης με το Γεώργιο Παπανδρέου.
Τελικά, η κηδεία, με παλλαϊκή συμμετοχή, γίνεται στις 3 Νοεμβρίου του 1968 και σηματοδοτεί την πρώτη ουσιαστικά διαδήλωση κατά της δικτατορίας.
Όπως περνάει η αρχική άρνηση της Κυβέλης, έτσι περνάει, λίγο μετά, και η επιστολή της (στη σειρά, τήν παραδίδει, γραμμένη, ένα πρωτοπαλίκαρο του Στυλιανού Παττακού – το ρόλο ενσαρκώνει ο Θέμης Πάνου), στην οποία εκείνη «δηλώνει τη σύμπλευσή της με το Γεώργιο Παπαδόπουλο».
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη το αποδίδει σε εκβιασμό της από την ενοχλημένη, για την αρχική άρνησή της, Χούντα. Όταν τής είπαν ότι, αν δεν υπογράψει την επιστολή, ο γιός της που «έχει «μεγάλο στόμα και μιλάει εναντίον του καθεστώτος» θα βρεθεί σε κανένα χαντάκι, που λένε…
Η επιστολή, που πρώτα την πετάει στο Θέμη Πάνου, και τελικά την υπογράφει, στην τηλεοπτική σειρά, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, είναι αντίγραφο της αυθεντικής.
Τα ονειρικά κοστούμια της σειράς
Βέβαια, στη σειρά της Ρέινας Εσκενάζυ, όπως και στο βιβλίο, μπαίνουν και φιξιόν πρόσωπα (τα ενσαρκώνουν ηθοποιοί, όπως ο Αργύρης Πανταζάρας και η Λένα Παπαληγούρα). Επίσης, πριν από την έναρξη κάθε ωριαίου επεισοδίου, υπάρχει ένα ποιητικό – ονειρικό κομμάτι, με το νυφικό της τηλεοπτικής Κυβέλης (προσφορά του σχεδιαστή Μίλτου Μπαμπανίκου – Miltos Coutoure) και το γαμπριάτικο κοστούμι του Παπανδρέου, πάντα σε ένα «φανταστικό», ανοιχτό, δωμάτιο, πάνω στην άμμο της Αναβύσσου.
Μίνι ονειρική ιστορία που εξελίσσεται παράλληλα με την κεντρική πριν από το καθένα από τα 12 επεισόδια.
Μια και είμαστε στα «μοντελάκια» της τηλεοπτικής Κυβέλης, ας μιλήσουμε για τα εντυπωσιακά κοστούμια, που είναι αυθεντικά κομμάτια εποχής (της κάθε εποχής) από βεστιάριο, που προσάρμοσε στη σειρά ο Μιχάλης Σδούγκος και η βοηθός του, Ανθή. Και μάλιστα σε μια μεγάλη γκάμα εποχών, αν υπολογίσουμε ότι όλα ξεκινούν το σωτήριο έτος 1887, όταν γεννιούνται και οι δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας μας και της Ιστορίας.
Να προσθέσουμε εδώ και τα εξαιρετικά καπέλα, που προσέφερε η μαιτρ στο είδος, Κατερίνα Καρούσου, η οποία υπήρξε και συμφοιτήτρια της Καρυοφυλλιάς στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ και εγγονή του ηθοποιού Τζαβαλά Καρούσου.
Με έναν τρόπο αυτή η… σχεδιαστική ιστορία μάς φέρνει στο φινάλε μας. Και στη σχέση της Κυβέλης με το άλλο «ιερό τέρας» του ελληνικού θεάτρου, για την εποχή: την Μαρίκα Κοτοπούλη.
Οι αντιπαραθέσεις στην πολιτική και το θέατρο
Μεγάλες αντίπαλες, με τους οπαδούς τους χωρισμένους σε σχεδόν «ποδοσφαιρικά» (ή χουλιγκανικά) στρατόπεδα στην εποχή τους. Με κόντρες που έφταναν σε σοβαρές ζημιές στα θέατρα της μίας ή της άλλης από οργισμένους οπαδούς του «αντίπαλου στρατοπέδου».
Και αυτό σε μια εποχή που σοβούσε και η πολιτική κόντρα «Βασιλιάς ή Βενιζέλος». Με οπαδούς, των οποίων το χέρι οπλιζόταν. Κάπως έτσι φτάσαμε στην απόπειρα κατά του Ελευθέριου Βενιζέλου, με τους οπαδούς του σε αντίποινα να αφαιρούν τη ζωή από τον Ίωνα Δραγούμη.
Σε αυτό το κλίμα αντιπαράθεσης και στο θέατρο, όπως και στην πολιτική, Κυβέλη και Κοτοπούλη είχαν «κατασκόπους», που φρόντιζαν να μάθουν ποιο έργο θα ανεβάσει η μία, για να το ανεβάσει πάραυτα – και παράλληλα! – και η άλλη. Ανταγωνιστικά.
Βέβαια, και στη ζωή, όπως φαίνεται, και στη σειρά «Φλόγα και άνεμος», η μία βρίσκεται κάποια στιγμή στο καμαρίνι της άλλης και, τελικά, αγκαλιάζονται.
Άλλωστε, συμμαχούν, όπως μού θυμίζει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και θεατρικά. Όταν ο Γεώργιος Παπανδρέου αποφασίζει, ως υπουργός Παιδείας τότε, να ξανανοίξει, το 1930, το άλλοτε Βασιλικό Θέατρο, ως Εθνικό Θέατρο, στο κτίριο Τσίλερ της Αγίου Κωνσταντίνου (με πρώτο γενικό διευθυντή τον κοινό αγαπημένο τους, στην ποίηση, Ιωάννη Γρυπάρη).
Ενώ δε περιμένει να τον στηρίξει η Κυβέλη, εκείνη από ευθιξία, για να μην φανεί ότι συναινεί στις ήδη πάμπολλες φήμες για την κρυφή σχέση τους, αρνείται. Και συμπράττει, απέναντι στον «κοινό εχθρό», το Εθνικό, με την Κοτοπούλη, σε παραστάσεις δύο μεγάλων πρωταγωνιστριών του ελληνικού θεάτρου που έγραψαν ιστορία.
Ήταν, βέβαια, και άλλος ο κοινός εχθρός, που ως Κασσάνδρα ο Άλκης Θρύλος (δηλαδή, η Ελένη Ουράνη) είχε προφητεύσει, από την «Καθημερινή» της εποχής, ότι θα εξαφανίσει σιγά σιγά το θέατρο: ο επελαύνων κινηματογράφος.
Κάπως έτσι, λοιπόν, έχετε μια όσο γίνεται πιο πλήρη αφήγηση, με ξεναγό την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, της θρυλικής και θυελλώδους ερωτικής ιστορίας Κυβέλης – Γεωργίου Παπανδρέου.
Δεν χρειάζεται να σάς πω ότι ο δημοσιογραφικός (περιορισμένος) χώρος άφησε πολλά απ’ έξω – ναι, ακόμη κι από αυτό το «σεντόνι». Για να δούμε πόσα τελικά θα καταφέρει να περιλάβει η τηλεοπτική σειρά «Φλόγα και άνεμος» της Ρέινας Εσκενάζυ, στο κρατικό κανάλι. Είναι ένα στοίχημα κι αυτό…
Discussion about this post