Ανησυχία για τη στάση των αεροπορικών εταιρειών μετά την ακύρωση των πτήσεων της easyjet. Χωρίς ILS ο προσωρινός διάδρομος προσαπογειώσεων.
Έγκαιρη πληροφόρηση θα πρέπει να φροντίζουν να έχουν όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν αεροπορικώς από και προς τη Θεσσαλονίκη, καθώς είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων λόγω ομίχλης και γενικότερα κακών καιρικών συνθηκών, στη διάρκεια των χειμερινών μηνών.
Οι καιρικές συνθήκες όμως μάλλον δεν αποτελούν τη μοναδική αιτία της αναστάτωσης που προκαλείται, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της easyJet που εχθές, επικαλούμενη τα έργο στο αεροδρόμια, αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε την ακύρωση όλων των σημερινών πτήσεών της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ενέργειά της αυτή θα έχει συνέχεια και προκαλώντας ανησυχία για τη γενικότερη στάση των εταιρειών τους επόμενους μήνες (εδώ η είδηση).
Μένει να φανεί αν οι υπόλοιπες εταιρείες που, παρά τις δυσκολίες που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν, δεν σταμάτησαν προς το παρόν να πιάνουν στο αεροδρόμιο “Mακεδονία”, θα συνεχίσουν να το κάνουν. Διότι, πράγματι προβλήματα και αναστατώσεις εκδηλώθηκαν και υπάρχουν αλλά κυρίως συνδέονται με τη χαμηλή νέφωση που συχνά παρουσιάζεται στην περιοχή του αεροδρομίου.
Τα προβλήματα των προηγουμένων ημερών, με τις ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων ειδικά κατά τις πρωϊνές ώρες, πιθανότατα δεν θα είναι σπάνια μέχρι τις αρχές Μαρτίου, που αναμένεται να παραδοθεί ξανά σε κανονική λειτουργία ο διάδρομος προσαπογειώσεων 16/34.
Η δύσκολη κατάσταση που συχνά παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες οφείλεται στο ότι ο τροχόδρομος του «Μακεδονία», που από την περασμένη Πέμπτη χρησιμοποιείται ως κανονικός διάδρομος προσαπογειώσεων, δεν διαθέτει σύστημα ILS, δηλαδή σύστημα υποβοήθησης προσγείωσης αεροσκαφών.
Ο δε τροχόδρομος χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος, επειδή πρέπει σε αυτό το διάστημα της μικρότερης, χειμερινής κίνησης, να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28, στο τμήμα που τέμνεται με τον 16/34. Η φάση Δ’ του έργου έπρεπε να κατασκευαστεί και οι εργασίες στο εν λόγω τμήμα άρχισαν το προηγούμενο Σάββατο.
Τα συνεργεία εργάζονται ακατάπαυστα προκειμένου το εν λόγω τμήμα να παραδοθεί εντός του πρώτου 10ημέρου του Μαρτίου, ώστε με το άνοιγμα της θερινής σεζόν για τον τουρισμό, το αεροδρόμιο να επανέλθει σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας και με τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης πτήσεων που διέθετε μέχρι πρότινος.
Όπως πληροφορείται η Voria.gr, τα συνεργεία του αναδόχου λειτουργούν πρωί- βράδυ, καθώς πρέπει να κερδίσουν, κατά το δυνατό, χρόνο, διότι στη καρδιά του χειμώνα είναι πολύ πιθανή μία επιδείνωση του καιρού.
Το έργο λοιπόν, πρέπει να εκτελεστεί με ταχείς ρυθμούς για τον πρόσθετο λόγο, ότι από τη νέα χρονιά προβλέπεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση επιβατών, βάσει των μέχρι σήμερα στοιχείων που έχει η Fraport. Συγκεκριμένα, πρόκειται να μπούνε 13 επιπλέον συνδέσεις του «Μακεδονία» με αεροδρόμια του εξωτερικού, ενώ η Qatar Airways έχει ανακοινώσει ότι από τις 27 Μαρτίου θα συνδέει με απευθείας πτήσεις της – τέσσερις την εβδομάδα- την Ντόχα με την Θεσσαλονίκη, με Airbus A320 που θα πετάνε από το αερολιμένα Χαμάντ, στο «Μακεδονία».
Σημειώνεται ότι οι θετικές προβλέψεις για το 2018 εδράζονται στην αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά το 2017, όταν στο εννεάμηνο η συνολική αύξηση ( εξωτερικού και εσωτερικού) ήταν 13,3%.
Με την επαναλειτουργία του διαδρόμου 16/34 ομαλοποιείται η λειτουργία του αεροδρομίου το οποίο πλέον θα έχει μόνο να κερδίσει από την παράδοση της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 προς τη θάλασσα και τα έργα που θα εκτελέσει η Fraport για τον διπλασιασμό ουσιαστικά του terminal και άλλες βελτιώσεις και προσθήκες στις υποδομές όπως και στις εμπορικές χρήσεις.
Discussion about this post