Κόλαση ή Παράδεισος: Ο Απολογισμός (Μου) της Φετινής Σόουπιτς
Πώς πέρασε ένας χειμώνας, αδέλφια μου και πότε θα έρθει ο επόμενος… Πότε άλλαξα επαγγελματικές στέγες τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και ιντερνετικά (στην πραγματική οικογένεια του YouFly.com και στην αγκαλιά σας, μακριά από ανακατωσούρες, συνομωσίες, παρεμβάσεις καινούριες και παλιές, ή λογοκρισία), πότε έπαιξα μουσικάρες μέχρι και σε ποταμόπλοιο, γνώρισα ανθρώπους, είδα από κοντά τον Ed Sheeran και παρουσιάσα μέχρι και κουκλοθέατρο, άμα λάχει… Πότε δούλεψα με την Ελένη, συνεργαστήκαμε με την ομάδα επιλέκτων της σε κάτι που καθημερινά θυμίζει τηλεοπτική χορογραφία… Και πότε έφτασε το καλοκαίρι κι ακόμη δουλεύω #ωνασου.
Είναι απ’τις φορές που απολογούμαι γιατί γράφω σε πρώτο πρόσωπο, αδέλφια, όμως στο τέλος μιας χρονιάς αποφάσεων, προσπαθώ να καταλήξω στο δίδαγμα που θα βοηθήσει, όχι μόνο εμένα, αλλά όποιον μου κάνει την τιμή να διαβάζει τα #FlyNews κάθε Κυριακή…
Θα επιστρέψω, όμως, σ’αυτό… Κατά τα άλλα, στα μέσα αυτής της σεζόν μιλούσαμε για μια τηλεοπτική μετακίνηση κι αυτή με το ζόρι. «Θα κάτσουν όλοι στ’αυγά τους» προβλέπαμε τρομάρα μας και στο τέλος της χρονιάς φτάσαμε να τσεκάρουμε, μπας ακόμη και τα κτίρια των καναλιών άλλαξαν διεύθυνση… Η Μαρία Αναστασοπούλου μετά από 15 χρόνια άφησε τον ΣΚΑΪ για να πάρει τη σκυτάλη του «Καλημέρα Ελλάδα», όπως συμφώνησε, μόλις την αφήσει ο Γιώργος Παπαδάκης, ο Απόστολος Μαγγηριάδης, επίσης φεύγει απ’το Φάληρο προς αναβάθμιση στην ΕΡΤ, ενώ ο Ξενοφών Σκιντζής υπέγραψε απ’τον ΣΚΑΪ στη «Σούπερ Κατερίνα» με σκοπό να αναδειχθεί σε «Σούπερ Τσουρό». Κι ο Στραβελάκης έφυγε απ’τον ΣΚΑΪ για OPEN και η Έλενα Παπαδημητρίου για STAR, ο Δημήτρης Καμπουράκης, ενώ στο τέλος θα χαιρετίσουν και τα διαλυτικά απ’το γιώτα του σήματος. Κρίμα, πάντως, που φεύγουν όλοι τώρα που έρχεται η Φαίη μετά από 10 χρόνια στον ANT1 (θα βρίσκει πιο εύκολα παρκάρισμα, βέβαια).
Αυτοί που πέρυσι είχαν εκπομπή και φέτος όχι, δεν κατάφεραν να σας κερδίσουν (τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που το προσπάθησαν έως τώρα). Εκείνοι που παραμένουν πρέπει να ανανεωθούν, αλλιώς θα τους ακολουθήσουν και η Ρούλα ξανα-επιστρέφει. Με το Star να προσπαθεί να «χτίσει» την τηλεοπτική επόμενη μέρα για δεύτερη χρονιά και τον ΑΝΤ1 να ψηφίζει «Λιάγκα» για νούμερα φαίνεται να συμπληρώνεται η χρονιά που ακολουθεί.
Και μη γελιέστε, αδέλφια… Όλα τα «κανονίσματα», μέχρι το Δεκέμβριο ισχύουν. Μετά, η επιλογή σας δύσκολα αλλάζει και ξεκινούν τα κουμάντα για την επόμενη σεζόν… Κάπου εκεί βολοδέρνω κι εγώ, χωρίς να μπορώ να βγάλω απ’το μυαλό μου μια ιστορία που μας είχαν πει στο Κατηχητικό:
Ρώτησαν κάποτε έναν γέροντα να τους περιγράψει την Κόλαση και τον Παράδεισο… «Φανταστείτε μια τραπεζαρία…» τους είπε. «Γύρω απ’το τραπέζι κάθονται οι προσκεκλημένοι έτοιμοι πεινασμένοι να φάνε. Η πιατέλα έρχεται, είναι μία, στο κέντρο του τραπεζιού και είναι γεμάτη από τους πιο εκλεπτυσμένους μεζέδες. Οι συνδαιτυμόνες έχουν, όμως ένα κουτάλι περίεργο. Ενώ στην άκρη του είναι όπως όλα, έχει ένα μακρύ βραχίωνα με αποτέλεσμα να το γεμίζουν με φαγητό, αλλά να μη μπορούν να το φέρουν στο στόμα για να χορτάσουν»… Αυτό είναι η Κόλαση κατέληξε ο γέροντας.
«Σκεφτείτε, τώρα, το ίδιο στρογγυλό τραπέζι με τους πεινασμένους καλεσμένους να κρατούν το δυσλειτουργικό σκεύος και το φαγητό να τους περιμένει στο κέντρο του. Μόνο που αυτή τη φορά, εκείνοι γεμίζουν το κουτάλι τους και ταΐζουν τον… απέναντι» Και αυτό είναι ο Παράδεισος.
Δεν ξέρω, αν η δουλειά μας έχει καμιά σχέση με την «κόλαση», ή τον «παράδεισο», αδέλφια μου. Δε γνωρίζω καν, αν βρίσκεται στο δρόμο τους. Αυτό που θέλω είναι στην εκπνοή κάθε χρονιάς να σας έχουμε χορτάσει με το κουτάλι της δουλειάς του καθενός… Διαφορετικά, αν έχω επιδιώξει να χορτάσω μόνο τον εαυτό μου το πιθανότερο είναι να κατέληξα νηστικός…
Πυρκαγιές στην Τηλεόραση, Φωτιές στο Μέλλον της…
Και τι δεν είδαμε κι αυτή την εβδομάδα, αδέλφια μου… Παρουσιαστές της ενημέρωσης να κάνουν παρατήρηση σε κατοίκους που οι ίδιοι «έβγαλαν στον αέρα» την ώρα που καίγονταν τα σπίτια τους να μιλούν ευπρεπώς και να κρατήσουν την ψυχραιμία τους. Δημοσιογράφους να κάνουν: «σσσσσστ» σε ανθρώπους που δεν ήξεραν, αν πρέπει να εγκαταλείψουν τις περιουσίες τους, ή να μείνουν μπας και τις σώσουν, επειδή μετέδιδαν το ρεπορτάζ τους live. Και αν δεν χορτάσατε τηλεοπτικό κυνισμό και αναισθησία, να αναφέρω και την περίπτωση ενημερωτικής εκπομπής που έδειχνε πλάνα απ’τις καταστροφές μέσα στο σπίτι της Ελένης Γερασιμίδου. Αφού η κάμερα περιηγήθηκε σε όλους τους χώρους και τα μπαλκόνια ο ένας απ’τους 3 παρουσιαστές της εκπομπής, ζήτησε ειδικό πλάνο απ’το μπαρουτοκαπνισμένο τζάκι στο σαλόνι για να μας καλέσει να φανταστούμε την κα Γερασιμίδου και τον σύζυγό της, Αντώνη Ξένο να κάνουν ανάγνωση του έργου που θα ανεβάσουν, ίσως και τις πρώτες πρόβες τους (κάτι που πλέον, ήταν ανέφικτο). Το πιο αποθαρρυντικό στο όλο σκηνικό ήταν πως ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος είναι και νεαρός. Ζοφερό το μέλλον της τιβί…
Σταθείτε, πού πάτε; Έχει και καλύτερο (για την ακρίβεια, ακόμη πιο άβολο): Το μεσημβρινό δελτίο του ΣΚΑΪ φτάνοντας μας στην αιχμή της απόγνωσης μεταδίδοντας τις τραγικές φιγούρες ανθρώπων που κλαίγοντας γονατιστοί θρηνούσαν τους κόπους μιας ζωής, διακόπτει για διαφημιστικό διάλειμμα, όπου παρακολουθούμε απανωτά την ίδια (μάλιστα την ίδια) διαφήμιση δυό φορές. Όχι επειδή «κόλλησε το σύστημα», αλλά επειδή πλήρωσε να «παίξει» δυό φορές.
Για να έρθει κι ο «γραφικός» που συστήνεται ως δημοσιογράφος-αποψάκιας του τηλεοπτικού ρεπορτάζ – χωρίς να έχει τέτοιο – να «ολοκληρώνει» τη μέρα του ανεβάζοντας στόρυ πως σ’αυτή τη φασάρα που ζούμε, πάνω απ’όλα θα είναι η Δέσποινα. Και δε θα το ανέφερα καν, ή θα έγραφα κανα: «ντόινγκ», όμως η κατάσταση διαγράφεται ανησυχητική, όσο ολόγυρα καιγόταν ο κόσμος, αδέλφια μου.
Όταν η δημοσιογραφία «χαβαλεδιάζει» περισσότερο απ’την ψυχαγωγία. Όταν η ενημέρωση λαϊκίζει πιο πολύ κι απ’τον τελευταίο «νουμεράκια» παρουσιαστή που για μια μονάδα τηλεθέασης κάνει την τρίχα, τριχιά… Όταν η «σοβαρή» τηλεόραση χάνει το μέτρο και το όριο κάνοντάς μας να αναπολήσουμε την ψυχαγωγία που κάλυπτε ενημερωτικά θέματα, γιατί εκεί, τουλάχιστον ήξερες τι να περιμένεις… Ε, τότε είναι που ανησυχώ, αδέλφια. Είναι δυνατόν, αντί να σοβαρευτεί η ψυχαγωγία που έκανε την υπόθεση της Πάτρας «σημαία» και τα δικαστήρια μονοθεματική σκαλέτα της, να «ξεμυαλίζει» και τη μάχιμη δημοσιογραφία και την ενημέρωση; Και μάλιστα, το «νέο αίμα της»; Ντροπή…
Ψυχραιμία, συναδέλφια μου. Ας θυμηθούμε για ποιόν κάνουμε τηλεόραση και τι σημαίνουν τα ποσοστά τηλεθέασης. Ας αποφασίσουμε εν τέλει, αν θέλουμε νούμερα για το καλοκαίρι, ή την εμπιστοσύνη σας για μια καριέρα ολόκληρη; Είναι νωρίς για τους νέους παρουσιαστές της ενημέρωσης, δημοσιογράφους, συντάκτες και ρεπόρτερ. Νωρίς είναι, ακόμη και για τους άνκορμεν/ουήμεν που τους «ξέμεινε» αυτό ακόμη και ως αντικατάσταση για το καλοκαίρι να επαναπροσδιορίσουν την πορεία τους και να θυμηθούν πού στοχεύουν – στο να προσφέρουν, ή στο να απολαύσουν; Γιατί αν πρόκειται για το δεύτερο, δεν κατάλαβαν τίποτε απ’τον Σ.Ε.Π. (Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό) των εκπαιδευτικών τους, χρόνων.
Η Τούνη «Έκανε» τους Φόλοουερζ, ή οι Φόλοουερζ την Τούνη κ’ Άλλες Αλήθειες
Ανακοίνωσε η Ιωάννα Τούνη στο Instagram ότι περιμένει παιδάκι και άκουσε τα «σχολιανά» της. Τη ρωτάει ένας «μπαμπουίνος», τίνος είναι το παιδί κι εκείνη του απαντά υπομονετικά κι ας αναρωτιέται αν υπάρχουν κι άλλοι «έξυπνοι» σαν αυτόν… Αποτέλεσμα; Της τα «ξαναψέλνουν» και μάλιστα, της χρονιάς της: Γιατί «…πόζαρε πριν 3 μήνες με το θετικό τεστ και σε περίπτωση που πρόβαρε την πόζα, πόσο αλλοτριωμένη είναι»… Γιατί «…δεν τάγκαρε τον πατέρα του παιδιού απ’την αρχή στη φωτογραφία…» Γιατί έκανε ανφόλο στον Δημήτρη Αλεξάνδρου και γιατί κατόπιν φόλο ξανά και… Γιατί, εν τέλει, δε μας δίνει λογαριασμό, «όπως μας έχει συνηθίσει;»
Όχι πως η Ιωάννα «μάσησε», αλλά αναρωτιόμουν, αδέλφια και θέλω να το συζητήσουμε με απόλυτη ψυχραιμία: Υπάρχει δίκιο και άδικο στη φάση; Υφίσταται εκείνος που προκάλεσε, ή κάποιος άλλος που προκλήθηκε; Ποιός βάζει το μέτρο και τα όρια ανάλογα με το πώς βολεύεται και τελικά: Τίνος η «αλήθεια» δικαιούται να προβάλλεται δημόσια στον κόσμο των social media; Εκείνη του Περιεχομενοδότη, ή του Περιεχομενοφάγου; «Σκάρωσα» κάποιες σκέψεις με την καλύτερη των προθέσεων, μπας και καταλάβω τα νέα ήθη που έφεραν τα σόσιαλ και κυρίως, το είδος τους που σε βιοπορίζει. Τα αραδιάζω και περιμένω αποψούλα, αδέλφια.
Έως τώρα, λοιπόν, αυτά είναι τα γεγονότα της υπόθεσης και είναι αδιαμφισβήτητα, όπως λέει κι ο Kevin Bacon όταν αγορεύει σε μια απ’τις πιο αγαπημένες μου, ταινίες – το “A Few Good Men” («Ζήτημα Τιμής» στην ελληνική απόδοση του τίτλου):
- Η Ιωάννα Τούνη αντλεί διασημότητα και χρήματα απ’το περιεχόμενο που τροφοδοτεί τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (βασικά, το Instagram).
- Θα μπορούσε κάποιος να πει μάλιστα, ότι το Instagram αποτελεί τη βασική δουλειά της απ’την οποία κερδίζει το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός της και στηρίζει οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό της, βήμα.
- Είναι, επίσης αλήθεια πως η Τούνη κάνει εξαιρετικά καλά αυτή τη δουλειά και αυτό δεν το λέω εγώ: Το αποδεικνύουν οι φόλουέρζ της, αλλά και οι αμοιβές για τις διαφημιστικές αναρτήσεις της, συγκριτικά με τους άλλους ίνφλουενσερζ-ανταγωνιστές που δεν τους βλέπει κυριολεκτικά. Γι’αυτό, άλλωστε και η Ιωάννα συνειδητά και με συνέπεια «σνομπάρει» την τηλεόραση. Γιατί να «μπλέξει» με κάτι που θα απαιτεί περισσότερο χρόνο, ανάλογα μεγαλύτερο κόπο, φθορά και λιγότερες απολαβές απ’ό,τι το Insta;
- Ακριβώς επειδή η φάση Ίνφλουενσερ-Insta αποτελεί σοβαρή επαγγελματική σχέση, τα φόλο-ανφόλο και τα ταγκ έχουν σημασία. Στον υπόλοιπο κόσμο μπορεί να μην είναι τίποτα κι ο καθένας από εσάς δικαιούται να τα ξεχάσει και σε κανα ποστ – δε χάθηκε ο κόσμος. Στο Ινφλουενσύμπαν, όμως, έχουν συνηθίσει κάθε κίνηση να «πληρώνεται» – άρα να σημαίνει κάτι – και η απουσία της να «κοστίζει», γιατί είναι δουλειά και μάλιστα, προσοδοφόρα. Συνεπώς, δύσκολα «ξεφεύγουν» πατήματα κουμπιών από λευκό σε μπλε και τούμπαλιν.
- Πράγματι, η Ιωάννα Τούνη έχει «ταΐσει» το Instagram με πολύ περιεχόμενο απ’την προσωπική της καθημερινότητα, την κατά καιρούς ψυχολογία της, τις καταγγελίες, τη συγκίνηση, τον έρωτα, το παράπονο, την αγανάκτηση, ακόμη και τις απόψεις της για εργασιακά, επιχειρηματικά, ή κοινωνικά θέματα (όπου βρήκε τοίχο και «τα μάζεψε»).
- Από τη στιγμή που μια μέλλουσα μαμά δημοσιοποιεί το ιερότερο γεγονός στη ζωή μιας γυναίκας, οφείλουν όλοι να σκεφτούν και να ευχηθούν τα καλύτερα. Τελεία.
- Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο – κάφρικο, αδιάκριτο, ή αγενές είναι άκυρο και σε καθιστά «πίθηκο». Μπορεί ο φόλουερ της Τούνη να σχολιάσει, λοιπόν, ό,τι γουστάρει, γιατί ελεύθερη χώρα είμαστε; Μπορεί, όπως μπορώ κι εγώ να τον θεωρήσω καούγκανο σε περίπτωση που είναι μαλάκας.
- Μπορεί η Τούνη να ξαφνιάζεται με την αδιακρισία, την αναίδεια και τα σχόλια μίσους; Να ξενερώνει ναι. Να ξαφνιάζεται όχι, αδέλφια. Η δεξαμενή στην οποία «έχτιζε» τόσα χρόνια αφορά την έκθεση μέσω της κοινωνικής δικτύωσης. Όταν χρησιμοποιείς ένα Μέσο που σε φέρνει σε επαφή με τη μάζα είσαι έτοιμος και διατεθειμένος ν’ακούσεις τον θαυμαστή-φόλοουερ, τον καταναλωτή, τον ερωτευμένο, τον κάφρο, τον συνομωσιολόγο, τον ζηλόφθονα, τον λογικό και τον παράλογο, ή ακόμη και εκείνον τον φόλοουερ που σ’ακολουθεί επειδή δε σε χωνεύει (χέητερ). Έτσι πάει στα Media: Δημιουργείς περιεχόμενο για πολλούς και ο καθένας άποψη για σένα.
Μακριά από μένα, λοιπόν, οι μικρότητες και τα κουτσομπολιά που προσπαθούν να αποδομήσουν την πιο ιερή στιγμή στη ζωή και το θαύμα της μητρότητας, αδέλφια μου. Δεν πέφτει λόγος σε κανέναν ούτε ξεχωριστά, ούτε δημόσια.
Όσον αφορά, τώρα, το περιβόητο «περιεχόμενο» από την προσωπική τους ζωή, με το οποίο «ταΐζουν» ανεξέλεγκτα οι ίνφλουενσερζ τους φόλοουέρζ τους στα Social Media, σίγουρα δίνει την εντύπωση σε κάποιους απ’τους δεύτερους πως δικαιούνται άποψης για τα πάντα. Είναι παράλογοι; Όταν συνηθίσεις ένα σκυλί να τρώει ωμό κρέας, δε μπορείς να έχεις την απαίτηση τις Τετάρτες να το ρίχνει στην κροκέτα και την ξηρά τροφή. Αφήνω έξω τους «πιθήκους», ως σκοτεινή πλευρά της μάζας που καταντά σαρκοφάγος όχλος. Όλοι οι υπόλοιποι (και αυτό αφορά τόσο την πλευρά των ίνφλουενσερζ, όσο και των φόλουερζ) πρέπει να βάλουν στους εαυτούς τους, όρια… Χρειάζεται μέτρο στο περιεχόμενο, αλλά και στην απαίτησή του απ’το κοινό.
Διαφορετικά, το ίνφλουενσινγκ καταντά τάισμα των θηρίων και στη ζούγκλα, κανείς δε δικαιούται να πέφτει απ’τα σύννεφα, παρά μόνο ν’ανεβαίνει στα δέντρα – όσο κι αν τελικά, φαίνεται ο πισινός του…
Πηγή: Youfly.com
Discussion about this post