Η αύξηση της τιμής των πρώτων υλών, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η πολύμηνη αναμονή για την παράδοση καινούριων αυτοκινήτων, στρέφει μεγάλη μερίδα οδηγών στην αγορά μεταχειρισμένου εισαγόμενου αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι παραπάνω λόγοι συντελούν στη διαρκή υποχώρηση των πωλήσεων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, η αγορά αντί να βελτιώνεται, παραμένει στάσιμη, αν και αρκετοί αναλυτές κάνουν λόγο ότι η αγορά θα καταφέρει να βρει το βηματισμό της στις αρχές του επόμενου έτους.
Την ίδια ώρα δημιουργούνται προβλήματα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο leasing αυτοκινήτων (μακροχρόνιες μισθώσεις), καθώς και στις επιχειρήσεις που έχουν παραγγείλει εταιρικά αυτοκίνητα και αναμένουν πολλούς μήνες. Αξίζει να επισημάνουμε ότι η περσινή χρονιά έκλεισε με ανεκτέλεστες παραγγελίες άνω των 10.000 αυτοκινήτων, ενώ το 2022 εκτιμάται ότι θα λήξει με ακόμη περισσότερες ανεκτέλεστες παραγγελίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρικές πωλήσεις να μειωθούν αρκετά, ενώ παράλληλα οι κάτοχοι εταιρικών αυτοκινήτων να αναπροσαρμόζουν τα συμβόλαιά τους (αν και είχαν υπογράψει για μικρότερη χρονική περίοδο) κρατώντας τα αυτοκίνητά τους για ακόμη περισσότερο χρόνο.
Φυσικά αυτό έχει αντίκτυπο στην αύξηση του μέσου όρου των ετών παλαιότητας του ελληνικού στόλου, που μετά από τέτοιες εξελίξεις ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2022 (Ιανουάριος- Απρίλιος) οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών υποχώρησαν κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 36,9%.
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post