Κατά τουλάχιστον 10% περιορίστηκαν οι αγορές καινούργιων αυτοκινήτων το προηγούμενο έτος, στο χαμηλότερο επίπεδο από την επανένωση της Γερμανίας. Ήδη το 2020, λόγω της πανδημίας, η μείωση στις νέες κυκλοφορίες είχε αγγίξει το 20%. Θετικά ωστόσο είναι τα στοιχεία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες νέας τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ομοσπονδιακή Αρχή Οχημάτων Μεταφορών (KBA), το 13,6% των νέων αυτοκινήτων ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητα, κατά 85% περισσότερα από ό,τι το 2020. Επιπλέον, το 28,8% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες.
Σημαντική πτώση καταγράφηκε στη ζήτηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία στο τέλος του 2021 αποτελούσαν το 37,7%, σε σύγκριση με το 46,7% το 2020. Σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ο αριθμός νέων κυκλοφοριών μειώθηκε κατά 28,6%, ενώ στα πετρελαιοκίνητα η μείωση ήταν πολύ πιο έντονη, ύψους 36%.
Η πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων αποδίδεται από τους ειδικούς κυρίως στις δυσκολίες προμήθειας υλικών και εξαρτημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία. Για το νέο έτος, τον περασμένο Δεκέμβριο η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινούμενων Οχημάτων (VDIK) ανέμενε ανάκαμψη της αγοράς, με αύξηση των πωλήσεων κατά 15%.
Δυσμενή θεωρεί την κατάσταση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, του οποίου ο δείκτης για τον κλάδο υποχώρησε στο -1 τον Δεκέμβριο, μετά το +7,9 τον Νοέμβριο. «Αυτή η περαιτέρω επιδείνωση οφείλεται στους κατασκευαστές και όχι στους προμηθευτές», σημειώνει ο Όλιβερ Φαλκ, επικεφαλής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του Ifo. Επιπλέον, ο δείκτης που αφορά την προσδοκία εξαγωγών υποχώρησε στις 28,1 μονάδες, από 51,1 τον Νοέμβριο. «Οι προσδοκίες των κατασκευαστών δεν είναι πλέον τόσο αισιόδοξες», αναφέρει ο κ. Φαλκ.
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post