Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκε στην Βουλή, καθιερώνεται η είσοδος στο Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή με πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ ρυθμίζονται χρόνια προβλήματα του προσωπικού του, καθώς και του πολιτικού προσωπικού του υπουργείου Ναυτιλίας.
Παράλληλα Καθιερώνεται επίσης, «αξιοκρατικός τρόπος» μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια, αντικειμενικά, κοινωνικά και υπηρεσιακά. Εξάλλου εξορθολογίζεται και προσαρμόζεται στη διεθνή νομοθεσία το τέλος πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων (δηλαδή τέλος παραμονής και πλόων πλοίων αναψυχής και μικρών σκαφών), ανάλογα με το μήκος τους, αυξάνονται οι οργανικές θέσεις στην πλοηγική υπηρεσία και προωθείται η μείωση ηλικίας των πλοηγών.
Επιπλέον τροποποιούνται και συμπληρώνονται οι διατάξεις του Ν. 2932/2001 σχετικά με τις προγραμματικές συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας: Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων παρέχεται η δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας «για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής ή κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών», να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με φορείς του δημόσιου τομέα (δήμους, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ), διάρκειας ενός έως πέντε έτη, για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής ή γραμμών.
Επιπλέον, οι πλοιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση, πριν από την έναρξη δρομολογίων την κάθε δρομολογιακή περίοδο, να έχουν εξοφλήσει τους βασικούς μισθούς και επιδόματα του πληρώματος του πλοίου, καθώς και τις αναλογούσες εισφορές. Σε ενδεχόμενη παράβαση των υποχρεώσεων αυτών, μπορεί να επιβληθεί ακόμα και η απαγόρευση απόπλου, που αίρεται μονάχα εφόσον εξοφληθούν οι οφειλόμενοι μισθοί και επιδόματα.
Discussion about this post