Μορφή χιονοστοιβάδας πέρνουν οι αποκαλύψεις μετά το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ , στο οποίο σκοτώθηκε ο 41 χρονος εργοδηγός Πέτρος Γιάμαλης, ενώ κινδύνευσαν σοβαρά ακόμη τέσσερις εργαζόμενοι.
Από την πρώτη στιγμή δείξαμε ως βασικό υπεύθυνο την Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και ειδικά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Νίκο Χαιρέτα, κάτι που στην συνέχεια επιβεβαιώθηκε από τις συνταρακτικές αποκαλύψεις των εργαζομένων, που περιγράφουν μια εγκληματική διαχείρηση εκ μέρους της διοίκησης.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων Σπύρος Ρεβύθης μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, προχώρησε σε σοβαρές καταγγελίες, κάνοντας λόγο για κλίμα εκβιασμού και συγκάλυψης των όσων συμβαίνουν στον οργανισμό.
Πιέζουν στελέχη και εργαζόμενους να επιδείξουν εχεμύθεια και να μην δημοσιοποιούν όσα διαδραματίζονται, αναφέρει ο κ. Ρεβύθης και περιγράφει τα όσα συνέβησαν με την ίδια λοκομοτίβα τον περασμένο Αύγουστο, όπου τότε δεν είχαμε κάποιο τραυματισμό.
“Μετά το τραγικό δυστύχημα, άνοιξαν στόματα. Μου έστειλαν φωτογραφίες συνάδελφοι που ήταν στον εκτροχιασμό της ίδιας λοκομοτίβας, της ίδιας λειαντικής μηχανής, που βρισκόταν στον σταθμό “Βικτώρια”, στις 22 Αυγούστου στις 06.19 π.μ. Είχε εκτροχιαστεί, απ’ ότι κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι. Μας κατήγγειλαν ότι είχε εκτροχιαστεί γιατί είχε το ίδιο πρόβλημα, από φρένα εκτροχιάστηκε κι έπεσε ο συρμός μέσα στο χαλίκι. Μετά η ΣΤΑΣΥ κάλεσε γερανό, το σήκωσε και άγνωστο πού το πήγε”.
Πηγές του OTAVOICE αναφέρουν πως σε εκείνο το συμβάν ήταν παρών ο άτυχος εργοδηγός Πέτρος Γιάμαλης και μάλιστα με συναδέλφους του απεγκλώβισαν την λοκομοτίβα (με βοηθητικούς ράβδους) και την έβαλαν στις ράγες, μιας και ο γερανός δεν μπορούσε να την μετακινήσει.
Εργαζόμενοι με μεγάλη πείρα και προϋπηρεσία στις σταθερές τροχιές θυμούνται πως την τελευταία φορά (2008) που έγιναν εργασίας λείανσης, τα μηχανήματα που είχαν έρθει από το εξωτερικό δεν είχαν καμιά πολύτως σχέση με αυτά που έφερε η ανάδοχος γερμανική εταιρία.
Τα χαρακτηρίζουν δευτέρας διαλογής. Μοιάζουν με πατενταρισμένα, αναφέρουν χαρακτηριστικά και δεν έχουν υψηλά στάνταρ λειτουργίας. Ειδικά σε θέματα ασφάλειας κάτι που έχει φανεί. Επίσης το γεγονός ότι και το δεύτερο μηχάνημα λείανσης της αναδόχου εταιρίας τέθηκε εκτός λειτουργίας από την περασμένη Κυριακή, λόγω μηχανικής βλάβης δείχνει πως ο διαγωνισμός μπορεί να είναι στα χαρτιά νομότυπος, αλλά στην ουσία πάσχει.
Αυτό θα πρέπει να διερευνήσει η εισαγγελεία, εκτός από την επιτροπή εμπειρογνωμώνων που συστάθηκε για να διελευκάνει τις συνθήκες του δυστυχήματος. Τέτοιες επιτροπές συνήθως χάνονται μέσα στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και των πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Πρέπει να ξεσκονιστεί ο διαγωνισμός, να γίνει φύλλο φτερό, λένε οι εργαζόμενοι. Να αναζητηθούν ευθύνες πως μια εταιρία με τόσο προβληματικά μηχανήματα κέρδισε τον διαγωνισμό. Ελέχθηκαν οι προδιαγραφές; Ελέχθηκαν τα μηχανήματα αν συμβαδίζουν με αυτές όταν ήρθαν στην Ελλάδα; Είχαν συστήματα ασφαλείας; Γιατί δεν λειτούργησαν; Όταν έγινε το περιστατικό του Αυγούστου ποιές ενέργειες έκανε η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για να αποφευχθεί μια τραγωδία;
Η πολιτική ηγεσία γνώριζε όσα συνέβαιναν στον Οργανισμό; Ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Δαμάσκος που είναι πολιτικό κυβερνητικό πρόσωπο ενημέρωσε τους ανωτέρους του ως όφειλε; Αν ναι τι έκαναν; Είχαν οι γερμανοί ασυλία και ειδική μεταχείρηση;
Ήδη γνωρίζουμε πως οι εργαζόμενοι αλλά και οι εμπλεκόμενοι στο συμβάν θα προβούν σε νομικές ενέργειες κατά παντός υπευθύνου και αναμένεται με ενδιαφέρον η συνέχεια. Όπως αναφέρουν, δεν ξεχνάμε πως ένας συνάδελφος μας δεν θα ξαναέρθει για εργασία, δεν θα τον ξαναδεί η οικογένεια του, ενώ κάποιοι άλλοι συνάδελφοι μας είχαν άγιο και βγήκαν ζωντανοί από μια απίστευτη δοκιμασία. Έχουμε χρέος να βγεί η αλήθεια και να πληρώσουν οι υπαίτιοι, λένε.
Η ΣΤΑΣΥ μετά το δυστύχημα απαντώντας σε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας προσπάθησε να θολώσει τα νερά και να δικαιολογήσει με προκατ απαντήσεις τα αδικαιολόγητα, χωρίς να μπαίνει στην ουσία του συμβάντος.
Αναλυτικά η ΣΤΑΣΥ αναφέρει:
“Αναφορικά με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, σχετικά με το τραγικό συμβάν στη Γραμμή 1 του Μετρό, η ΣΤΑ.ΣΥ. διευκρινίζει:
-Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης.
Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
-Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.
-Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η “SCHWEERBAU GMBH & CO KG” κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
-Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης.
Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης”.
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post