Μετά την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της ταινίας «Καλάβρυτα 1943» που έγινε χθες 8/11 στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη αλλά και την “βόλτα” του Τάσου Αργυρού στην πρεμιέρα , ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σήμερα στην εκπομπή του MEGA “Ελένη” έκανε τη δική του κριτική, για την ταινία που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.
«Καλάβρυτα 1943»
Η ταινία «Καλάβρυτα 1943» αναφέρεται στο Ολοκαύτωμα, στην εκτέλεση 500 αντρών και παιδιών, στις οποίες προχώρησαν το 1943 οι Ναζοί σε αντίποινα για το θάνατο Γερμανών από τους αντάρτες. Ενώ θα έφταναν ακόμα και στο θάνατο των γυναικών και παιδιών και μάλιστα εκεί είναι το επίμαχο σημείο της ταινίας για το οποίο υπάρχουν ποικίλες αντιδράσεις. Σε μια σκηνή βλέπουμε έναν Αυστριακό Ναζί καθώς άκουγε τα επίμονα ουρλιαχτά από τα γυναικόπαιδα που βρίσκονταν μέσα στο σχολείο να τους ανοίγει την πόρτα βοηθώντας τους να ελευθερωθούν δείχνοντας το “καλό” πρόσωπο των Γερμανών.
Μια Γερμανίδα δικηγόρος φτάνει στην Ελλάδα απεσταλμένη από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών θέλοντας να ακυρώσει την αξίωση από την πλευρά της Ελληνικής κυβέρνησης για τις πολεμικές αποζημιώσεις. Προκειμένου να βρει κάποιο στοιχείο και να κλείσει την υπόθεση συναντά έναν από τους τελευταίους εν ζωή επιζήσαντες. Η συνάντηση της με τον Νικόλα Ανδρέου την κάνει να σκεφτεί ότι η ιστορία έχει γραφτεί από πραγματικά γεγονότα και τίποτα δεν μπορεί να την αλλάξει. Έτσι και εκείνη αλλά και ο Νικόλας Ανδρέου έρχονται αντιμέτωποι με τα πιστεύω και τις προκαταλήψεις τους.
Καλάβρυτα 1943 – η κριτική που έκανε ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
Σύμφωνα με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο είναι μια καλογυρισμένη ταινία και βέβαια επισημαίνει ότι είναι μυθοπλασία και όχι κάποιο ντοκιμαντέρ. Έχει αποδοθεί έτσι ώστε να μην αφορά μόνο τους Έλληνες και να βγει και πιο έξω. Επίσης σημειώνει ότι δεν παραποιεί την ιστορία και δεν υπάρχει πρόθεση μέσα από την ταινία να αλλάξει τα γεγονότα και την θηριωδία στην οποία προχώρησαν οι Ναζί.
Ενώ θεωρεί ότι είναι μια εξαιρετική ταινία, διακρίνει ανισότητες στο σενάριο με ελλείψεις στο πως διαχειρίζεται το χρόνο με τα φλας μπακ, ενώ υπάρχουν και πολλά κενά που μπορεί να παρατηρήσει και ο θεατής. Επίσης ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος θεωρεί ότι η σκηνοθεσία απεικονίζει μια πιο αστική κοινωνία, έχοντας κάποια στοιχεία που θα υπήρχαν σε μια μεγαλύτερη πόλη. Και τέλος βρίσκει ότι είναι καλύτερη σε σκηνές σιωπής όπως εκεί που συναντάς μόνο το βλέμμα του μεγάλου ηθοποιού Μαξ φον Σίντοφ.
Τι είπε ο σκηνοθέτης της ταινίας Νικόλας Δημητρόπουλος
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Νικόλας Δημητρόπουλος μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία λέγοντας ότι μόλις διάβασε του σενάριο του άρεσε και θέλησε να προχωρήσει γιατί καθώς έχει μεγαλώσει στην Αγγλία νιώθει ότι δεν έχουν ειπωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο πολλές ιστορίες για την Ελλάδα και τον πόλεμο. Όπως είπε έχουν κάνει μεγάλη έρευνα, διάβασαν βιβλία, ενώ βρέθηκαν και στα Καλάβρυτα και ρώτησαν εκεί ανθρώπους για όσα συνέβησαν τότε. Στη συνομιλία που είχε με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο είπε: “Οι Γερμανοί δεν έχουν “πληρώσει” ποτέ για αυτά που έγιναν στην Ελλάδα. Και αυτό ήταν το ζήτημα. Να δείξουμε ότι είναι κάτι που έχει μείνει ατιμώρητο.” και συνέχισε λέγοντας “θα πρέπει να παραδεχτούν για όσα έχουν κάνει και στην Ελλάδα η οποία υπέφερε πάρα πολύ”.
Σχετικά με τον σάλο που έχει προκύψει και τις αντιδράσεις κάποιων Καλαβρυτινών, ο Νικόλας Δημητρόπουλος είπε ότι καλός Ναζί δεν υπάρχει. Είναι οξύμωρο. Αλλά όπως είπε σύμφωνα με Καλαβρυτινούς υπήρχαν και κάποιοι Γερμανοί που βοήθησαν κάποια παιδιά. Η σκηνή με τον Ναζί που ανοίγει την πόρτα του σχολείου, χρησιμοποιήθηκε κινηματογραφικά για να δείξει ότι υπάρχει το ανθρώπινο στοιχείο και ότι όλοι μπορούν να αλλάξουν, ότι πάντα υπάρχει ελπίδα…
Πηγή: Youfly.com
Discussion about this post