Πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα τα περιστατικά απάτης, με τις τράπεζες να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και να ενημερώνουν συνεχώς τους πελάτες τους για θέματα ασφαλείας.
Τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί οι καταγγελίες από πολίτες που δέχτηκαν επίθεση “ηλεκτρονικού ψαρέματος” ή έπεσαν θύματα phishing.
Τι είναι το Phishing;
Η πρακτική του Phishing (ηλεκτρονικό ψάρεμα στοιχείων) χρησιμοποιεί emails ή sms ως μέσα για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων ενός ατόμου.
Τα μηνύματα αυτά περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο, με τους αποστολείς να υποδύονται συνήθως κάποια μεγάλη εταιρία ή κάποια τράπεζα. Οι επιτήδειοι έχουν στόχο να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά δεδομένα όπως κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών.
Τα περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος επικαλούνται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του “θύματος”, είτε απαιτούν επιβεβαίωση μίας συναλλαγής, είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.
Πώς γίνεται το Phishing
Τα email ή sms ηλεκτρονικού ψαρέματος ζητούν από τους χρήστες να επισκεφτούν κάποια ιστοσελίδα, επιλέγοντας ένα link.
Αυτό το link αποτελεί τον σημαντικότερο κίνδυνο. Αυτός ο σύνδεσμος προσομοιάζει ή αντιγράφει πλήρως οικεία ηλεκτρονικά περιβάλλοντα, όπως τα site των Τραπεζών.
Πώς να προστατευτείτε
Σε περίπτωση που λάβετε κάποιο ύποπτο email ή sms, συστήνεται να μην εισέλθετε στο σύνδεσμο (link) που σας προτρέπει.
Στη συνέχεια και για την ασφάλειά σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την Τράπεζά σας και να δηλώσετε το περιστατικό. Επίσης θα ήταν καλό να διαγράψετε το ύποπτο email ή sms.
Υπενθυμίζεται πως καμία τράπεζα δεν ζητάει προσωπικά στοιχεία μέσω mail.
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post