Η ισχυρότερη έκδοση παραγωγής προστέθηκε στη γκάμα του Toyota Yaris. Πρόκειται για το Yaris GRMN, το οποίο έχει ισχύ 212 ίππους. Η νέα έκδοση διαθέτει πολλά νέα στοιχεία τα οποία αναβαθμίζουν την θέση του ιαπωνικού supermini στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ειδικότερα, εξοπλίζεται με τετρακύλινδρο, 16-βάλβιδο κινητήρα βενζίνης 1.800 κ. εκ. που φέρει υπερσυμπιεστή Magnusson Eaton και μεταβλητό χρονισμό Dual VVT-i για τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Με λόγο συμπίεσης 10:1, αποδίδει 212 ίππους στις 6.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 25,4 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ. Μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ο κινητήρας πετυχαίνει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,3’’. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Με χαμηλό απόβαρο μόλις 1.135 κιλά, το Yaris GRMN πετυχαίνει την καλύτερη αναλογία ισχύος/βάρους στην κατηγορία του, στα 35 κιλά/1 ίππο.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή μεταφορά ισχύος στο δρόμο, το αυτοκίνητο έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Η ακαμψία του πλαισίου ενισχύεται μέσω μιας εμπρός μπάρας θόλων και πρόσθετων ενισχύσεων στο κάτω τμήμα του αμαξώματος (εμπρός και πίσω). Χάρη στα μικρότερα ελατήρια, το αυτοκίνητο απέχει λιγότερο από το έδαφος (24 χιλ. χαμηλότερο από το στάνταρ Yaris). Αυτά συνεργάζονται με ειδικά αμορτισέρ υψηλών επιδόσεων και μεγαλύτερης διαμέτρου εμπρός αντιστρεπτική δοκό (26 χιλ.). Η ανάρτηση – μπροστά γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας, εξελίχθηκε.
Για αποδοτικότερο φρενάρισμα, επελέγησαν χαραγμένες εμπρός δισκόπλακες 275 χιλ. με τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ οι πίσω δίσκοι είναι 278 χιλ. Οι αλουμινένιοι, ελαφριοί τροχοί 17-ιντσών πολλαπλών ακτίνων, μειώνουν το βάρος και προσφέρουν και επάρκεια χώρου για χρήση μεγαλύτερων φρένων. Η εξάτμιση έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση θερμότητας κάτω από το αμάξωμα.
Όπως η έκδοση WRC, το Yaris GRMN χρησιμοποιεί τρίθυρο αμάξωμα Yaris. Λανσάρει κάποια αποκλειστικά χαρακτηριστικά, όπως μία μαύρη αεροτομή τύπου πτέρυγας πίσω, ειδική σχεδίαση πίσω προφυλακτήρα, πίσω διαχύτη, εμπρός μάσκα τύπου πλέγματος και μία κεντρική, οβάλ απόληξη εξαγωγής.
Discussion about this post