Ως προεκλογική δέσμευση το 2019 μαζί με το σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, ο κ.Ζαμπούκης είχε δηλώσει πως στις προτεραιότητές του σε περίπτωση εκλογής του θα ήταν και η ανάπλαση της περιοχής των αποθηκών της πρώην ΚΥΔΕΠ.
Μάλιστα τότε δήλωνε χαρακτηριστικά πως «Όλοι το θέλουμε. Εμείς μπορούμε και θα το κάνουμε».
Δυστυχώς λίγους μήνες πριν την συμπλήρωση δύο ετών θητείας της σημερινής δημοτικής αρχής, ο κ.Ζαμπούκης ως δήμαρχος πλέον της Αλεξανδρούπολης, δεν έχει προβεί σε καμία σοβαρή πρωτοβουλία για τον σχεδιασμό και την ανάπλαση μιας ιδιαίτερα υποβαθμισμένης περιοχής που βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο της Αλεξανδρούπολης και που αποτελεί επί χρόνια μόνιμη εστία μόλυνσης.
Η αξιοποίηση και η ανάδειξη αυτής της τόσο κομβικής περιοχής, θα πρέπει να είναι μια από τις προτεραιότητες του δημάρχου, από την στιγμή μάλιστα που αποτέλεσε και προεκλογική του δέσμευση.
Σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο της πόλης και το λιμάνι, αυτός ο στρατηγικός χώρος για το πολεοδομικό μας συγκρότημα μπορεί να αποτελέσει το όραμα και την τεκμηρίωση για την χωροταξική και οικονομική ανάπτυξη όλης της ευρύτερης περιοχής.
Ένα σημείο που θα συγκεντρώνει τα τέσσερα μεταφορικά μέσα και θα ενσαρκώνει το τεράστιο πλεονέκτημα που έχει ο Δήμος μας.
Ο χώρος των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ με την αξιοποίησή του, μπορεί να επιλύσει ταυτόχρονα τρία μεγάλα ζητήματα της πόλης.
1.Να χωροθετήσει οριστικά την λαϊκή αγορά σε μια μόνιμη θέση η οποία δεν θα δημιουργεί προβλήματα στο κυκλοφοριακό και θα εξυπηρετεί άριστα τους δημότες και τους παραγωγούς.
2.Να δημιουργήσει ένα εμπορικό κέντρο με δημοτική αγορά που θα περιλαμβάνει λαχαναγορά, κρεαταγορά, ιχθυαγορά, δίπλα στην ιχθυόσκαλα.
3.Να δώσει λύση με την δημιουργία ενός κομβικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών με την χωροθέτηση του ΚΤΕΛ στην ευρύτερη περιοχή, με την μελλοντική κατάληξη του μεγάλου Περιφερειακού δρόμου, αλλά και σε συνδυασμό με την μεταφορά των Αστικών, με μια απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο και φυσικά ένα νέο επιβατικό σταθμό του ΟΣΕ.
Ένα υπόγειο ή επιφανειακό πάρκινγκ θα ικανοποιεί τη ζήτηση για τον απαραίτητο χώρο στάθμευσης.
Παράλληλα θα απελευθερώσει τον χώρο που καταλαμβάνει ο σημερινός επιβατικός σταθμός του ΟΣΕ και η γραμμή του τραίνου που φθάνει μέχρι αυτόν, μήκους 700 μ. και πλάτους 40, όπου μπορεί να κατασκευαστεί ένας μεγάλος πεζόδρομος, ανοίγοντας και το μέτωπο προς την θάλασσα.
Με αυτό τον τρόπο, η μεταφορά των αστικών και του επιβατικού σταθμού του ΟΣΕ θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά και την οδό Τζαβέλλα (πλατεία Ελευθερίας).
Θυμίζουμε, πως οι αποθήκες της ΚΥΔΕΠ παραμένουν εδώ και χρόνια ως μια εκτός σχεδίου περιοχή και η δημοτική αρχή όφειλε από την πρώτη ημέρα να προβεί στην πολεοδόμηση της περιοχής και την πολυπόθητη πράξη εφαρμογής, η οποία θα οδηγήσει τους σημερινούς ιδιοκτήτες των κτιρίων στην καταβολή της εισφοράς σε γη και χρήμα, που ανέρχεται περίπου στο 60% της αξίας της γης. Ταυτόχρονα θα έπρεπε να οδηγήσει και την διοίκηση της «ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ» στο τραπέζι των συζητήσεων, μια και το σύνολο των κοινόχρηστων χώρων (προέκταση οδού Καραολή και Δημητρίου και πάρκα) ανήκουν στην ιδιοκτησία μια εταιρείας που μέχρι σήμερα είχε άριστη συνεργασία με τον Δήμο της Αλεξανδρούπολης (αποθήκες του ΟΣΕ, παραχώρηση οικοπέδου για την μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ, κλπ).
ΠΑΥΛΟΣ Α. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Αρχιτέκτονας μηχανικός-
Ανεξάρτητος δημοτικός
σύμβουλος
Επικεφαλής της
Δημοτικής κίνησης
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-
Ο ΔΗΜΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ»
Discussion about this post